ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای خودروهای الکتریکی سری IONIQ خود را در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی می کند

هیوندای ماه هاست که خودروهای IONIQ خود را تبلیغ می کند و حالا وعده داده که آنها را در جریان نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. این شرکت در نظر دارد مدل های هیبریدی، اتصال برقی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

هیوندای ماه هاست که خودروهای IONIQ خود را تبلیغ می کند و حالا وعده داده که آنها را در جریان نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. این شرکت در نظر دارد مدل های هیبریدی، اتصال برقی دوگانه سوز و انواع الکتریکی باتری خور خود را تحت عنوان IONIQ رونمایی نماید و آنها را همین امسال به بازار بفرستد.

گفتنی است که این کمپانی کره ای، تبلیعات برای سری جدید اتومبیل های الکتریکی اش را در ماه دسامبر سال قبل و پیش از رونمایی اولیه از نسخه هیبریدی این سری در ماه ژانویه 2016 آغاز کرد.

IONIQ Hybrid نخستین مدل از این سری است که قرار شده وارد بازار شود و یک شاسی اختصاصی و موتور 1.6 لیتری Kappa GDi برایش در نظر گرفته شده و آنطور که شرکت سازنده مدعی شده بهره وری حرارتی اش معادل با 40 درصد است و از این لحاظ در کلاس خود برترین به شمار می رود.

البته همین موتور در مدل اتصال برقی دوگانه سوز IONIQ نیز استفاده می گردد و طبق اعلام هیوندای، قدرت آن برابر با 104 اسب بخار و گشتاور آن 147 نیوتن بر متر است.

سیستم انتقال قدرت این ماشین از نوع 6 دنده با دو کلاچ است که البته میان هر دو مدل مشترک خواهد بود. هیوندای اعلام کرده که مدل اتصال برقی دوگانه سوز در وضعیت تماما الکتریکی بردی معادل 50 کیلومتر دارد و مدل تمام الکتریک قادر است با هر بار شارژ 250 کیلومتر را طی کند.

ONIQ Electric یک باتری لیتیوم-یون-پلیمری را در خود جای داده که انرژی مصرفی اش برابر با 28 کیلو وات ساعت است و به واسطه آن می تواند 295 نیوتن متر گشتاور و 118 اسب بخار قدرت را از موتور دریافت کند.

یک جعبه دنده کاهنده تک سرعته هم برای این ماشین در نظر گرفته شده تا بیشینه سرعت آن را به 165 کیلومتر بر ساعت برساند و باید بگوییم که این میزان با بیشینه سرعت مدل های هیبریدی IONIQ برابری می کند.

هر سه مدل خودروی یاد شده از امکانات ایمنی پیشرفته ای نظیر ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ لاین، تشخیص نقاط کور و کنترل کروز هوشمند برخودار هستند.

این ماشین ها همچنین مجهز به سیستم های سرگرمی پشتیبانی کننده از Android Auto و Apple Car Play و همچنین سرویس های لایو Tom Tom هستند.

بهره وری کلی این سه خودرو نیز با استفاده از قطعات سبک در طراحی بدنه آنها و کم کردن میزان اصطکاک آنها بالا رفته که ضریب درگ آنها را به 0.24 رسانده است.

طبق اعلام شرکت هیوندای، این سه ماشین قرار است که به صورت کاملا در نمایشگاه خودروی هفته آینده ژنو رونمایی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پی
    پی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    برد این ماشین و قدرتش اگه بالا باشه دیگه مشکلی ایجاد نمیشه که هر دو اینها با استفاده از باتری های با ظرفیت بالا میسر میشه

مطالب پیشنهادی