ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بدهی ۳.۱ میلیارد دلاری شارپ و تجدید نظر فاکسکان در قیمت پیشنهادی

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، روز گذشته مدیران ارشد شارپ و فاکسکان با هم جلسه ای ناموفق برگزار کرده اند. از مدتی پیش به گوش می رسد که شرکت تایوانی فاکسکان تصمیم به خرید ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، روز گذشته مدیران ارشد شارپ و فاکسکان با هم جلسه ای ناموفق برگزار کرده اند. از مدتی پیش به گوش می رسد که شرکت تایوانی فاکسکان تصمیم به خرید شارپ دارد ولی گویا در جلسه روز گذشته مدیران شارپ حقایقی را بر ملا کرده اند که باعث شده مدیران فاکسکان ابتدا شگفت زده شده، و سپس اعلام کنند که فعلا از تصمیم خود منصرف گشته اند.

اینطور که به نظر می رسد، تایوانی ها از میزان بدهی های شارپ اطلاعی نداشته و یا حجم آن را کمتر برآورد کرده بودند. در جلسه روز گذشته شارپ عنوان نموده که جمع بدهی های معوقه اش به ۳.۱ میلیارد دلار می رسد و همین موضوع فعلا باعث لغو جلوتر رفتن مذاکرات شده است.

هفته گذشته خبر رسیده بود که شارپ با پیشنهاد فاکسکان مبنی بر به دست آوردن اکثریت سهام این شرکت با مبلغ ۷۰۰ میلیارد ین ژاپن (۶.۲ میلیارد دلار آمریکا) توافق نموده است. اینطور که گفته می شود، فاکسکان مدت هاست که چشم از خرید شارپ برنداشته و منتظر موقعیت مناسب بوده است.

جلسه روز گذشته مدیران دو شرکت به نقل از وال استریت ژورنال ۱۱ ساعت به طول انجامیده اما در نهایت بی حاصل بوده است. گفته می شود مدیران فاکسکان متعحب بوده اند که چرا شارپ آخرین لحظه را برای افشای این مسائل مهم انتخاب کرده و زودتر این اطلاعات را افشا ننموده است.

پیش از این تحلیلگران گمانه زنی کرده بودند که شارپ با مشکلات مالی متعددی رو به روست اما این شرکت هیچگاه رقم بدهکاری های معوقه اش را به شکل عمومی بیان نکرده بود.

پیش از این فاکسکان تاکید کرده بود که در صورت خرید شارپ، تیم مدیریتی آن را تغییر نخواهد داد. اکنون شرکت تایوانی خبر می دهد که همچنان به خرید شارپ متعهد است اما همه موارد باید دوباره بررسی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی