ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از کاربردهای «Xperia Ear» می گوید

دوشنبه هفته پیش سونی از محصولات جدید خود در کنگره جهانی موبایل پرده برداشت. علاوه بر سه تلفن هوشمند، محصولی که توجه بیشتری به خود جلب نمود، یک دستیار مجازی به شمار می رفت که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

دوشنبه هفته پیش سونی از محصولات جدید خود در کنگره جهانی موبایل پرده برداشت. علاوه بر سه تلفن هوشمند، محصولی که توجه بیشتری به خود جلب نمود، یک دستیار مجازی به شمار می رفت که نه در خود موبایل، بلکه در گوش شما جای می گرفت.

Xperia Ear یک هدفون بلوتوثی است که به همه موبایل های اندرویدی متصل می شود. این محصول به شکلی که دیگران متوجه نشوند، می تواند مطالبی را به کاربر یادآوری کند. از قرار ملاقات هایی که تنظیم کرده بگوید، خبر دهد که بهتر است هنگام خروج از منزل چتر با خود ببرد یا جدا از این ها، تیتر مهم ترین خبرها را برای او قرائت کند.

این هدفون کوچک قابلیت پذیرش دستوات صوتی را نیز داراست و به همین طریق می توانید از او درخواست کنید تا مطلبی را در وب برای تان جستجو کند. در صورتی که به شکل مداوم از آن استفاده کنید، عمر باتری اش به ۳.۵ ساعت می رسد.

خود را به عنوان یک خریدار برای همین محصول تصور کنید. مشخصا در وهله اول پیش خود می گویید "من چرا به Xperia Ear نیاز دارم؟"

این سوالی است که «جان ماکینو» مسئول بازاریابی سونی به آن پاسخ گفته است. هدست های بلوتوث برای سال هاست که در اختیار مشتریان قرار دارند اما هیچگاه تبدیل به گجتی فراگیر بین کاربران نشدند. راستش بیشتر به این گجت ها به عنوان محصولی غیر جذاب از دنیای تکنولوژی نگاه می شود.

حال Xperia Ear نمونه ای ارتقا یافته از همان محصولات است که در نگاه اول جذابیتی ندارند. آیا واقعا نیاز داریم در جمع بلند بلند با دستگاهی که در گوش ما قرار گرفته صحبت کنیم و تعجب سایرین را برانگیزیم؟

ماکینو از سونی به این سوالات اینچنین پاسخ می دهد:

«تصور کنید یک دستیار دارید که همیشه آماده است تا زمانی که سوالی برای شما پیش می آید، به آن پاسخ داده یا کارهای تان را انجام دهد. اگر بخواهید زمان دقیق قرار ملاقات هایتان را بدانید، به جای اینکه هر بار مجبور شوید موبایل را آنلاک کرده و آنها را چک کنید، به راحتی قادر هستید این اطلاعات را از طریق Xperia Ear به دست آورید. اطلاعات مرتبط با هواشناسی و اخبار نیز دقیقا به همین شیوه قابل دسترس هستند.

Xperia Ear از یک سنسور هوشمند بهره مند است که اگر در زمان های خاص آن را در گوش قرار دهید، اصلا نیازی به صحبت کردن به آن وجود نداشته و خود به خود اطلاعات مرتبط با آن ساعت از روز را به شما می دهد. بدین شکل می توانید متوجه شوید که آیا قرار است امروز، روزی بارانی باشد و آیا نیاز است با خود چتر به همراه ببرید یا خیر.

تعاملات Xperia Ear با کاربر، به گونه ای کاملا طبیعی صورت می پذیرند. دقیقا مانند این است که با یک شخص دیگر صحبت کنید. در زمان صحبت کردن، مشغول نوشتن نیستند چرا که ارتباط صحیح مربوط به بیان کردن نیازهاست و ما تلاش کرده ایم در این محصول، تعامل ساده و طبیعی را برای کاربر به ارمغان آوریم.»

این مدیر سونی همچنین بیان می کند که گذاشتن یک هدفون بلوتوث کوچک نظیر Xperia Ear در گوش، بسیار طبیعی تر از استفاده از سایر ابزارهای پوشیدنی است.

xperia ear grey design

وی البته خبر می دهد که نمی داند جمعیت کاربران درخواست کننده برای این محصول تا چه حد گسترده است و صرفا می گوید که پتانسیل های بالایی برای موفقیت محصول یاد شده وجود دارد چرا که چنین دستگاهی، استعداد آن را دارد تا شیوه ارتباط شما با ابزارهای دیجیتالی را متحول کند.

وی در این باره می گوید:

«قرار نیست از همان لحظه ای که ما فروش آن را آغاز می کنیم، تبدیل به محصولی فراگیر شود. مشخصا باید ترندی برای اینگونه ابزارها به وجود آید ولی به طور کلی می توان انتظار داشت که بیشتر افراد آگاه به فناوری های روز مخاطب این وسیله باشند. اکنون تیم سونی به طور کلی متعهد شده تا رضایت کاربران کنجکاو از این گجت نو را به دست آورد.»

Xperia Ear در ابتدای تابستان از راه خواهد رسید و سونی هنوز قیمت آن را نیز اعلام نکرده است. «Thomas Husson»، تحلیلگر موسسه Forrester در رابطه با این محصول گفته است: «Xperia Ear دریچه ای کوچک رو به آینده را برای ما می گشاید، جایی که با استفاده نوین از هوش مصنوعی، می توان استفاده های جذابی از دستیارهای مجازی و دیجیتالی داشت. در آینده نزدیک باید انتظار معرفی محصولی مشابه از اپل را نیز داشته باشیم چرا که مجهز کردن هدفون ها به دستیار دیجیتالی، بخشی از هدف اپل برای خرید شرکت Beats بوده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • فقط سونی
    فقط سونی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    من فقط چند جمله میگم

    سامسونگ گوشی پرنده بزنه....
    از اولین گوشی شیشه و فلز زده باشه....
    مشکل مدیریت رم نداشته باشه.....
    دوربینش بیرون نزده باشه.....
    هنگ نکنه و اصن نکرده باشه خخخخ.....
    رم خور بوده باشه پرچمداراش.....
    ضد آب باشه همه گوشیاش......
    فناوریش بالا بره بتونه دوربین و لنز ۲۳ بزنه......
    رابط کاربریش رنگارنگ و مهد کودکی نباشه......

    بازم سامسونگ دست نمیگیرم چون اشغاله
    وارزش خریدش از صفره کمتره

  • کامران
    کامران | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    فردا پس فردا هم سونی میاد میگه ما یه وسیله ساختیم به اسم تلفن هوشمند و این دلیل خوبیه برای خرید ازما

    • amirataee@mail
      amirataee@mail | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

      الان بخندم یا پولتو بدم

      • کامران
        کامران | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

        تو رو هنوز ن_ک_ر_د_م

  • mohammad_rj
    mohammad_rj | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    سونی همیشه نوآوری هاش عالی بوده و یه کمپانی نوآور و خلاقه و مثل هووای تقلیدکار و تو هرکاری دست دوم و سوم نیس،سونی همیشه خلاق بوده مثل کنسول پلی استیشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی