ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد برای شناسایی کوسه ها و نجات انسان ها
تکنولوژی

استرالیایی ها از پهپاد برای رهگیری کوسه ها و نجات قربانیان آنها بهره می برند

به تازگی مسئولین واحد امداد و نجات ساحلی در کشور استرالیا تصمیم گرفته اند از پهپادها برای شناسایی موقعیت کوسه ها و کمک رسانی به شناگرانی که در معرض خطر حمله آنها قرار دارند، استفاده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

به تازگی مسئولین واحد امداد و نجات ساحلی در کشور استرالیا تصمیم گرفته اند از پهپادها برای شناسایی موقعیت کوسه ها و کمک رسانی به شناگرانی که در معرض خطر حمله آنها قرار دارند، استفاده نمایند.

اولین پرواز آزمایشی این پهپاد نجات مجهز به دوربین از این هفته در سواحل نیو ساوت ولز آغاز می شود. در سال گذشته ۱۴ مورد حمله کوسه به انسان در این ایالت به ثبت رسیده که یکی از این موارد منجر به مرگ شده است.

پهپاد ۱۸۰ هزار دلاری فوق که «Little Ripper» نامیده می شود مجهز به یک دوربین با دقت بسیار بالا است. تصاویر گرفته شده با این دوربین به طور مستمر برای ایستگاه زمینی ارسال می شود.

ضمناً این پرنده یک بسته نجات هم به همراه دارد که می تواند در مواقع ضروری آن را برای فرد گرفتار در آب پرتاب کند. این بسته محتوی تجهیزات پزشکی ضروری، ابزار دور کننده کوسه و یک قایق بادی با ظرفیت سه سرنشین است.

باتری این پهپاد به آن اجازه می دهد تا ۱۵۰ دقیقه در آسمان بماند و تیم توسعه دهنده اش در تلاش هستند تا قابلیت تشخیص خودکار کوسه ها را برای آن فراهم سازند. در حال حاضر ۱۷ مورد از این پهپادها در حال گذراندن دوره آزمایشی هستند و در صورت موفقیت در این مرحله، ۴۰ دستگاه دیگر نیز گشت زنی خود در این ناحیه را آغاز خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی