ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به 3 دلیل پرچمداران امسالش را به پورت USB Type-C مجهز نکرد

گلکسی اس 7 سامسونگ یکی از تلفن های هوشمند معرفی شده در کنگره جهانی موبایل امسال است که امکانات و قابلیت هایش تا حدود زیادی برای کاربران و طرفداران آن روشن بود و مشخصاتی که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۵

گلکسی اس 7 سامسونگ یکی از تلفن های هوشمند معرفی شده در کنگره جهانی موبایل امسال است که امکانات و قابلیت هایش تا حدود زیادی برای کاربران و طرفداران آن روشن بود و مشخصاتی که هر چند وقت یک بار در مورد این دستگاه لو می رفت آنقدر زیاد بودند که بسیاری، کم و بیش می دانستند سامسونگ قصد معرفی چه محصولی را دارد.

اما یکی از مشخصاتی که پیش بینی می شد در این پرچمدار وجود داشته باشد و متاسفانه خبری از آن نبود پورت USB Type-C است که رقیب کره ای این شرکت یعنی ال جی آن را در پرچمدار تازه اش به خدمت گرفته است.

از همین رو، این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که چرا سامسونگ از چنین امکانی برای پرچمدار تازه اش صرف نظر کرده است که Shoneel Kolhatkar مدیر مارکتینگ این شرکت سه دلیل مشخص را در جواب به این سوال مطرح کرده.

علت نخست آنطور که مدیر بازاریابی سامسونگ گفته به هدست واقعیت مجازی Gear Vr باز می گردد که از طریق یک پورت میکرو یو اس بی به دستگاه های اعلای تولید شده توسط این شرکت متصل می گردد.

Gear VR محصول نسبتا تازه ای است که براساس اعلام Kolhatkar، سامسونگ با این اقدام قصد داشته اطمینان پیدا کند «افرادی که شش ماه پیش این هدست را خریداری کرده اند هم امکان استفاده از آن همراه با گلکسی اس 7 را داشته باشند.»

علت دوم این است که بازار (علیرغم هیجان بالایی که نسبت به این استاندارد دارد) هنوز هم آمادگی لازم برای استفاده از یو اس بی تایپ سی و مهاجرت کامل به آن را پیدا نکرده.

در حال حاضر دستگاه ها و لوازم جانبی مختلفی در بازار وجود دارند که از طریق پورت میکرو یو اس بی به هم متصل می شوند و اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، سامسونگ نمی خواهد جزو اولین هایی باشد که این استاندارد را به محصولات خود می آورند.

آخرین دلیل که البته اهمیت آن کمتر از سایر موارد ذکر شده نیست آنکه یکی از مزایای اصلی USB Type-C شارژ سریع دستگاه های مختلف از طریق آن است و این در حالیست که این قابلیت ها پیشتر در گلکسی اس 7 و حتی پرچمدار سال قبل این شرکت پیاده سازی شده اند و در نتیجه نیازی به استفاده از استاندارد جدید نداشته اند.

سوال اینجاست: آیا سامسونگ عاقبت به استفاده از USB Type-c روی می آورد؟ به احتمال زیاد بله اما فعلا «فشاری» از این بابت را احساس نمی کند و ترجیح داده که با ارائه شارژرها و آداپتورهای مناسب همراه با محصول خود چنین امکانی را برای مشتریان پرچمدار تازه اش فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • lyla
    lyla | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    دیجیاتو گرچه نظرات رو منتشر نمیکنی . ولی به هر ال این بار هم نظرمو میگم .

    به نظرم زمانی USB-Type C همه گیر خواهد شد که در گوشی های میان رده تا بالا رده شاهد این پورت باشیم .

    با USB-Type C مفهوم OTG از بین میره و مستقیما هم میتونه به کامپیوتر و هم به گوشی وصل بشه .

    منتها در حال حاظر خیلی از لوازم جانبی ها فقط با Micro USB سازگارند .

    • انتقاد سازنده
      انتقاد سازنده | ۳ شهریور ۱۳۹۶

      باریکلا. گل گفتی. هنوز دوسال از زمانی که این نظر را ارسال کردی نگذشته و کم کم داره USB-Type C فراگیر میشه. بله زمانی می رسه که این استاندارد، علاوه بر Micro USB، جای خود USB را هم میگیره و همونطور که گفتی یه فلش با همون پورت، هم به کامپیوتر وصل میشه و هم گوشی

مطالب پیشنهادی