ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش دیجیاتو از نشست خبری رویداد فین تک

حوزه ی مالی یکی از حوزه هایی است که با پیشرفت فناوری، در آن به تزریق ایده های جدید و ارائه ی نوآوری نیاز جدی وجود دارد؛ نوآوری هایی که در نهایت به خدمت رسانی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

حوزه ی مالی یکی از حوزه هایی است که با پیشرفت فناوری، در آن به تزریق ایده های جدید و ارائه ی نوآوری نیاز جدی وجود دارد؛ نوآوری هایی که در نهایت به خدمت رسانی بهتر به مشتریان این حوزه منجر خواهند شد. مرکز نوآوری گروه فناپ سال گذشته در همین راستا تصمیم گرفت برای ترویج کارآفرینی در این حوزه، اقدام به برگزاری رویداد های مختلفی کند که رویداد «فین تِک» از آن دسته است. عبارت فین تک به معنای فناوری مالی از ابتدای دو کلمه ی انگلیسی Financial و Technology گرفته شده است و تمام ابزار های سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر فناوری پیشرفته که به نوآوری در خدمات مالی کمک می کنند را در بر می گیرد و از روند های مشهود آینده به شمار می رود.

در همین راستا مصطفی نقی پور فر، عضو هیئت مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ به همراه سید سینا قاضی دزفولی، مدیر واحد راهکاری های مشتری محور شرکت داتین، امروز یازدهم اسفند ماه سال ۹۴ طی نشستی خبری میزبان اصحاب رسانه بودند و به ارائه ی توضیحاتی در رابطه با این رویداد پرداختند؛ رویدادی که پیش تر نیز خبر آن را به اطلاع علاقمندان رسانده بودیم.

به گفته ی آقای نقی پور فر، رویداد فین تک با شروع کارگاه های آن از روز شنبه، عملاً یک هفته است، اما رویداد اصلی آن فرایندی سه روزه و در تاریخ های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند در دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد. کارگاه های در نظر گرفته شده برای پیش از رویداد به موضوعات فنی اختصاص داشته اند و ۲ کارگاه حین روز های اصلی آن را کارگاه های کسب و کاری تشکیل می دهند. برگزار کننده ی رویداد فین تک شرکت فناپ و مرکز نوآوری و فناوری این شرکت هستند و حامیان آن را نیز تماماً حامیان فناوری و شرکت هایی تشکیل داده اند که زمینه ی فعالیت و تخصصشان به بهتر برگزار شدن چنین رویدادی کمک فناورانه کرده است؛ از جمله شرکت داتین، داتکس، اتیک، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شناسا، پارسا، آدونیس، شتاب دهنده ی تریگ آپ، کافه آی تی و فاندوران.

گفتنی است این رقابت ۵۴ ساعته میان تیم ها از روز چهارشنبه آغاز می شود و تا جمعه بعد از ظهر، یعنی شروع فرایند داوری، ادامه پیدا می کند. موضوعات مورد نظر تیم ها برای فعالیت، از طراحی رسانه ای در حوزه ی امور بانکی گرفته تا تولید نرم افزار برای تلفن همراه، نرم افزار های خرید و فروش سهام، بازی های آنلاین در زمینه ی امور مالی و حتی خدمات جدیدی مثل NFC و کد های QR و هر نوآوری دیگری که به این حوزه مرتبط می شود را در بر می گیرد.

Capture

آقای نقی پور فر در ادامه ی صحبت های خود اشاره کرد ۱۲۷ نفر از تهران، شهرستان ها و حتی خارج از کشور در این رویداد ثبت نام کرده اند. ایشان ثبت نام کننده های خارج از کشور را ایرانیانی از کشور های فرانسه و آلمان معرفی کردند. مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ میزان استقبال از رویداد فین تک را آنقدر بالا اعلام می کنند که باعث شده مسئولان برگزار کننده ظرفیت شرکت کنندگان در آن را طی ۳ بار افزایش، از ۱۰۰ نفر به ۱۲۷ نفر برسانند؛ با این حال تعداد زیادی نیز به خاطر حفظ کیفیت رویداد از شرکت در آن باز مانده اند. هدف اصلی رویداد فین تک در این نشست، اول آموزش و ترویج کارآفرینی در حوزه ی فناوری مالی و سپس شناسایی و حمایت تیم ها و استارتاپ های فعال در این زمینه اعلام شد.

در کنار ۴۰ راهنما یا منتوری که برای کمک رسانی و راهنمایی تیم ها در نظر گرفته شده، ابزار های نرم افزاری خاصی نیز برای آزمایش محصولات در اختیارشان قرار می گیرد که این، از جمله نکات نوآورانه و برجسته ی رویداد فین تک به حساب می آید. سینا قاضی در ادامه ی صحبت های آقای نقی پور فر تأکید کرد این برای نخستین بار است که رویدادی در این سطح برگزار می شود و تمام عناصر مختلف نظیر بورس، بانکداری و پرداخت را در خود جای می دهد.

او در ادامه از لابراتوآر ایجاد شده برای تست نرم افزار های کور بنکینگ، سوئیچ بانکی، پرداخت بانکی، سیستم امنیتی و غیره نام برد که تجربه ی قرارگیری در یک فضای واقعی بانکی را در اختیار شرکت کنندگان این رویداد قرار خواهد داد؛ تجربه ای که به نوبه ی خود می تواند برای آنان جالب توجه و بسیار مفید باشد. گویا این لابراتوآر پس از رویداد فین تک نیز از طریق مرکز نوآوری و فناوری فناپ برای تحقیقات بیشتر در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

نقی پور فر در پایان صحبت های خود و در پاسخ به سؤال دیجیاتو در مورد ملاک های داوری، ۳ ملاک اصلی را در انتخاب تیم های برتر تعیین کننده دانست و گفت میزان نوآورانه بودن ایده، مدل درآمدزایی کسب و کار، و فعالیت تیمی افراد، سه عاملی هستند که می توانند یک ایده را به یک استارتاپ تبدیل کنند و قطعاً مد نظر داوران قرار خواهند داشت.

در مراسم اختتامیه ی این رویداد در بعد از ظهر روز جمعه ۱۴ اسفند ماه، ۳ تیم به عنوان تیم های برتر انتخاب خواهند شد. جوایز نقدی در نظر گرفته شده برای این سه تیم به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان است اما جایزه ی ویژه ای نیز برای تیم منتخب داوران در نظر گرفته شده که در روز برگزاری رویداد اعلام خواهد شد و شرایط حمایتی خاصی را شامل می شود، اما کلیه ی تیم ها در نحوه ی پیشبرد ایده یا محصول خود کاملاً مختار خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی