ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکات کِلی پس از پایان ماموریت یکساله اش در فضا به زمین بازگشت

اسکات کلی، فضانورد ناسا روز گذشته به سلامت در پایگاه فضایی این سازمان واقع در قزاقستان روی زمین نشست و به این واسطه ماموریت یک ساله خود به ایستگاه فضایی بین المللی را پایان داد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

اسکات کلی، فضانورد ناسا روز گذشته به سلامت در پایگاه فضایی این سازمان واقع در قزاقستان روی زمین نشست و به این واسطه ماموریت یک ساله خود به ایستگاه فضایی بین المللی را پایان داد.

در جریان این بازگشت یک فروند کپسول روسی سایوز، کِلی و دو تن از همراهانش را بعد از یک سفر هفت ساعته روی زمین فرود آورد. این فضانورد در واقع به این دلیل یک سال تمام را در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشت تا ناسا بتواند به چشم انداز خوبی در مورد تغییرات بدنی فضانوردان در صورت حضور طولانی مدت در فضا دست یابد.

قرار است که بعد از خوشامدگویی به این سه نفر، کلی و میخائیل کورنینکو همراه یک ساله او در جریان این ماموریت، مورد آزمایشات میدانی قرار گیرند تا مشخص شود که بدن آنها حالا که روی زمین هستند چطور کار میکند.

بد نیست بدانید که زندگی در گرانش صفر برای مدت بیشتر از 6 ماه می تواند جریان خون در بدن را تحت تاثیر قرار داده و حس تعادل فرد را بر هم بزند و در نتیجه انطباق یافتن دوباره با جاذبه زمین برای اینگونه اشخاص بسیار دشوار خواهد بود.

البته کلی و کورنیکو برای وفق یافتن با این تغییرات از ابزارهای مختلفی در جریان ماموریت خود استفاده کرده اند. در جریان تست های میدانی آتی، ناسا و سازمان فضایی روسیه از این دو نفر خواهند خواست که فعالیت های مختلفی شامل بالا رفتن از نردبان و بلند شدن بعد از نشستن را انجام دهند تا مشخص شود که آیا آن ابزارها و تدابیر مقابله ای اتخاذ شده موثر بوده اند یا خیر.

به زودی قرار است که کلی به هوستون تگزاس برگردد و در آنجا آزمایشات بیشتری برای تشخیص عواقب سفر یکساله اش به فضا روی وی صورت بگیرد.

این را هم باید اضافه کنیم که کلی برای تشخیص اثرات سفر به فضا روی بدنش، قبل و در حین این ماموریت نمونه های مختلفی از بدن خود را دریافت کرد و قرار شده که دانشمندان برای مدت یک سال آتی هم از وی نمونه گیری کنند تا دریابند که بدنش چطور خود را با شرایط زمین وفق خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آرمین
    آرمین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    یک سال تو هوا معلق بوده
    دور از خانوادش
    تحت شرایط غیرطبیعی
    خدایی دمش گرم...

  • محسن
    محسن | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    اين كجله ركورد زمان بيرون از زمين رو شكسته

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    جالبه ک چنین چیزی رو پذیرفته

مطالب پیشنهادی