ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فیل اسپنسر خبر از احتمال ارتقای سخت افزاری کنسول اکس باکس وان می دهد

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، اخیرا در طی همایش جدید مایکروسافت اعلام کرده که اکس باکس وان به عنوان سخت افزاری مشابه پی سی، احتمالا در آینده ارتقای سخت افزاری خواهد یافت تا عملکرد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۵

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، اخیرا در طی همایش جدید مایکروسافت اعلام کرده که اکس باکس وان به عنوان سخت افزاری مشابه پی سی، احتمالا در آینده ارتقای سخت افزاری خواهد یافت تا عملکرد آن بهبود یابد. این بیانیه اسپنسر، بسیار مهم تلقی می شود و خط مشی مایکروسافت در چند سال آتی را برایمان روشن می کند.

به گفته اسپنسر: «در ابتدای یک نسل جدید، کنسول های خانگی، پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری ثابت و غیرقابل تغییری به همراه می آورند. بعد شما از کنسول های آن نسل برای 7 سال یا بیشتر استفاده می کنید و در همین حال، اکوسیستم حوزه های دیگر سریع تر، بهتر و قدرتمندتر می شوند. و بعد دوباره باید منتظر گام بلند نسل بعدی ماند.»

«وقتی که به حوزه کنسول های بازی نگاه می کنیم، به نظرم ابداعات سخت افزاری به بیشترین حد خود رسیده اند. ما دیدیم که در میانه یک نسل، سخت افزار فعلی این قابلیت را داشت که بازی های قدیمی و جدید را به اجرا در بیاورد [اشاره به Backward Compatibility] و این به خاطر بهره گیری از اپلیکیشن های فراگیر ویندوز [Universal Windows Apps] روی پلتفرم فراگیر ویندوز است که به ما اجازه می دهد تا روی ابداعات سخت افزاری تمرکز کنیم.»

«این موضوع سبب می شود که احساس کار با پی سی به ما دست بدهد. [روی پی سی] من می توانم به عقب بازگردم و بازی های قدیمی مانند Doom و Quake را بازی کنم، اما در همین حال، سخت افزار من امکان اجرای بازی های 4K را هم دارد و البته لیست بازی های خریداری شده در هرجایی همراهم هست. ابداعات سخت افزاری دائما به وقوع می پیوندد و نرم افزارها، از این موقعیت استفاده می کنند. پس دیگر نیازی نیست که با عوض شدن نسل، من تمام بازی های قدیمی ام را از دست بدهم.»

مایکروسافت مدتی طولانی است که ایده هایی برای پشتیبانی از بازی ها و اپلیکیشن ها به صورت همزمان روی اکس باکس وان و ویندوز 10 دارد، اما احتمال بهبود اکس باکس وان در طول زمان و از طریق ارتقای سخت افزاری، مسئله ای کاملا جدید است که البته ممکن است باعث واکنش گیمرها نیز شود.

مضاف بر این، به نظر می رسد که مایکروسافت برخلاف سونی، تمایل چندانی به بهره گیری از تکنولوژی و هدست های واقعیت مجازی روی کنسول نسل هشتمی خود ندارد. به گفته اسپنسر، مایکروسافت فعلا روی بهره گیری از اکوسیستم باز ویندوز 10 تمرکز کرده اما با این حال، برنامه هایی برای پشتیبانی از هدست های آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو نیز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی