ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

منتورشیپ؛ بهترین کاری که برای نیروی کار جوان می شود انجام داد

نیروی کار جوان یا همان نسل Y، بهره مندی از راهنما یا مِنتور را یکی از عوامل انتخاب محل کار و ماندن در آن معرفی می کند. به نقل از Deloitte، شصت و هشت درصد ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

نیروی کار جوان یا همان نسل Y، بهره مندی از راهنما یا مِنتور را یکی از عوامل انتخاب محل کار و ماندن در آن معرفی می کند. به نقل از Deloitte، شصت و هشت درصد از نیروهای کار جوانی که قصد دارند بیشتر از ۵ سال در سازمان خود باقی بمانند، در محیط کار خود از حمایت یک راهنما برخوردارند.

امروزه، تعدا شرکت هایی که برنامه های منتورشیپ یا اختصاص راهنما به کارمندان را در برنامه ی کاری خود می گنجانند رو به افزایش است. چنین پیشرفتی منافع زیادی دارد؛ هم برای خود راهنما ها و هم برای شاگردان آنها. در این میان تمرکز زیادی روی فراهم کردن این فرصت برای نیروی کار نسل جوان وجود دارد.

در ادامه خواهید خواند چرا شرکت ها باید این مسئله را برای همه ی کارمندان خود در اولویت قرار دهند و اینکه این کار چگونه تجربه ی کار در شرکت شما را بهبود می بخشد.

۱- احساس آمادگی بیشتر در میان کارمندان جوان تر

بهره مندی از کسی که بتوان از او الگو گرفت، می تواند زندگی یک تازه وارد را دگرگون کند. راهنما می تواند یک نیروی تازه استخدام شده و بی تجربه را در معرض دید قرار دهد و به او شیوه های تفکر جدیدی ببخشد. چنین فردی می تواند در مواقع حساس، به کارآموز خود توصیه های سرنوشت سازی ارائه دهد که برای پیشرفت شغلی او حیاتی محسوب می شوند. اما شاید از همه مهم تر این باشد که یک راهنمای کارآزموده می تواند کاری کند کارمند تازه ی یک شرکت در کل بهتر خود را نشان دهد.

۲- احساس رضایت در میان خود راهنما ها

در سوی دیگر معادله ی منتورشیپ، مزیت های این کار برای خود راهنما ها قرار دارند. کسانی که نیروی جوانی را تحت حمایت خود می گیرند، در حوزه ی خاصی به عنوان رهبر شناخته خواهند شد و می توانند از مزایای چنین فرصتی بهره مند شوند. کار کردن با یک نیروی تازه کار و جوان راهنما ها را نیز تشویق می کند همه چیز را از دیدگاهی بدیع و تازه ببینند. تعامل میان راه حل های امتحان شده، درست و جدید، برای کسانی که مدت زیادی است در شرکتی هستند فرصتی برای بازبینی عادات همیشگی شان فراهم می کند.

۳- تحقق رشد شرکت

سرمایه گذاری شرکت ها روی چنین فعالیت هایی، سرمایه گذاری روی پیشرفت با استعداد ترین نیرو های تازه استخدام شده است و این شامل نیروی جوان نیز می شود. فراهم کردن راهنما برای نیروی تازه استخدام شده نه تنها کارکنان کم تجربه تر سازمان را به پیشرفت دعوت می کند، بلکه بهترین و با تجربه ترین نیروها را نیز از گرفتاری در دام روزمرگی نجات می دهد. یکی از اهداف این کار، حفظ مشارکت نیروهای متخصص و کاربلد در امور جاری شرکت است تا انگیزه ی لازم برای ادامه ی عملکرد فوق العاده ی خود را داشته باشند.

تشکیل تیم های دو نفره ی متشکل از راهنما و کارمند، به تثبیت فرهنگ سالمی در شرکت می انجامد که مشوق کار گروهی خواهد بود و روحیه و عملکرد کلی کارکنان شرکت را بهبود می بخشد. از هر زاویه ای که به موضوع نگاه کنید، منتورشیپ برای بهبود روابط داخلی شرکت ها و همچنین عملکرد کلی گروه ایده آل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • erfimerfi
    erfimerfi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

    الان یه موضوعی توی عکس ذهنمو‌مشغول گرد‌.. راسته گه میگن ادمهایی که ارتفاع پیشونیشون گوتاهه بهره هوشیشون‌کمتره و‌ادمهایی که به شکل طبیعی ارتفاع پیشونیشون زیاده باهوشن؟!

  • محمد
    محمد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    این ایده ها بیشتر به درد کشورهای غربی و امریکا می خوره.
    متاسفانه نسل جوون ایران از جمله بنده که منهدس این مملکت هستم فقط به این فکر میکنم که خداکنه قرارداد تمدید شه ،نکنه اخراج بشیم و این مدل حرفا.تازه با حقوق های بسیار دور از متوسط کشورهای معمولی

  • احمد
    احمد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    این مطلب عالی بود.
    با تشکر از سایت دیجیاتو

مطالب پیشنهادی