ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در گزارش ماهانه خود به نخستین تصادف ماشین های خودرانش که مقصر بوده نیز اشاره کرده

دیروز در خبری برایتان نوشتیم که گوگل برای نخستین بار در سوانح رانندگی ماشین های خودرانش، تقصیر را به گردن گرفت. ماجرای این تصادف هم این بود که وقتی ماشین خودران Lexus RX450h قصد داشته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

دیروز در خبری برایتان نوشتیم که گوگل برای نخستین بار در سوانح رانندگی ماشین های خودرانش، تقصیر را به گردن گرفت.

ماجرای این تصادف هم این بود که وقتی ماشین خودران Lexus RX450h قصد داشته به کنار جاده حرکت نماید با اتوبوسی که در همان مسیر در حال تردد بوده برخورد نموده و خسارت بسیار جزئی بر جای می گذارد. ماشین گوگل، اتوبوس را دیده اما پیش بینی کرده که شاید این وسیله نقلیه توقف کند و برخلاف تصورش، اتوبوس به راهش ادامه داده و آنها با سرعت پائین با هم برخورد داشته اند که منجر به آسیب دیدن سنسورهای RX450h شده است.

در این راستا، امروز شرکت ساکن مانتین ویو در گزارش ماهانه خود به این تصادف پرداخته و چنین کاری نشان می دهد که اینگونه مسائل برای شرکت مورد بحث تا چه اندازه حائز اهمیت است. آنها در گزارش خود به این نکته اشاره کرده اند که یکی از مهم ترین کارهایی که ماشین های خودران باید به خوبی از عهده ی انجام آنها بر بیایند، مدیریت نمودن ارتباط خود با راننده های انسانی است که در این تصادف، این ارتباط به درستی صورت نگرفته و چنین حادثه ای را پدید آورده است.

گوگل همچنین اشاره داشته که آنها پس از بازبینی صحنه تصادف، نرم افزار خود را بازنویسی و ویرایش نموده اند و امیدوار هستند تا این ماشین ها در موارد مشابه در آینده بتوانند کنترل و مدیریت بهتری بر اوضاع داشته و از هر نوع پیشامد تلخی پیشگیری نمایند.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که در کارها و برنامه ریزی ها، هیچ قطعیتی وجود ندارد و همیشه درصدی از اشتباه در انجام امور مختلف بر جای می ماند. حتی انسان ها نیز هنگام رانندگی دچار اشتباهات سهوی می گردند و از این رو نباید از ماشین های بدون راننده انتظار غیر واقعی داشت.

در گزارشی که امروز شرکت ساکن مانتین ویو منتشر نموده، همچنین به پیمودن 1.45 میلیون مایل (2.33 میلیون کیلومتر) توسط ماشین های خودرانش در حالت خودکار و از سال 2009 تاکنون نیز اشاره داشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی