ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قابلیت «شیفت شب» را در نسخه بتای پنج iOS 9.3 ارتقا می دهد

یکی از مورد انتظارترین قابلیت هایی که iOS 9.3 با خود به آیفون و آیپد می آورد Night Shift (شیفت شب) است، قابلیتی که به کاربران iOS کمک می کند تا پس از مطالعات شبانه، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

یکی از مورد انتظارترین قابلیت هایی که iOS 9.3 با خود به آیفون و آیپد می آورد Night Shift (شیفت شب) است، قابلیتی که به کاربران iOS کمک می کند تا پس از مطالعات شبانه، خواب آسوده تری داشته باشند. تحقیقات دانشمندان نشان داده که نگاه کردن به نور آبی پس از غروب آفتاب می تواند بر ریتم های شبانه روزی انسان تأثیر سوء گذاشته و در خواب او اختلال ایجاد کند.

با استفاده از نایت شیفت، دستگاه iOS شما به طور خودکار متوجه غروب آفتاب شده و در لحظه مناسب به حذف نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش اقدام می کند. حذف این نور باعث گرم تر شدن رنگ های نمایشگر شده و همین باعث کاهش فشار بر چشمان و خوابی آسوده تر برای کاربر می گردد.

آخرین نسخه پیش نمایش iOS 9.3 موسوم به بتا 5، تغییراتی را در قابلیت نایت شیفت ایجاد خواهد کرد. یکی از تغییرات این است که هر گاه دستگاه iOS شما در حالت Low Power باشد، دیگر نمی توان نایت شیفت را فعال نمود.

تغییر دیگر مربوط به عملکرد نایت شیفت در مرکز فرمان های iOS است. قبلا وقتی که روی آیکن این قابلیت در مرکز دستورات اشاره می کردید، دو گزینه به نمایش در می آمد: «برای حالا فعال کن» و «تا فردا صبح فعال نگه دار». اما در بتای پنج iOS 9.3، با فشردن آیکن نایت شیفت در مرکز فرمان ها می توانید لحظه خاموش شدنش را خودتان زمان بندی کنید.

ns-a

در بخش تنظیمات نمایشگر هم گزینه جدیدی تحت عنوان «به طور دستی تا فردا صبح فعال کن» به چشم می خورد. اما آخرین تغییر، صرفا یک تغییر لفظی است در تنظیمات گرمای رنگ. حالا به جای دیدن واژه Cool (سرد) در تنظیمات، گزینه Less Warm (کمتر گرم) را مشاهده می کنید.

پیش بینی ها از معرفی یک آیفون جدید 4 اینچی، آپید پروی 9.7 اینچی و نسخه جدیدی از اپل واچ در 21 ماه مارس حکایت دارند، بنابراین به نظر می رسد که بتای پنج iOS 9.3 آخرین نسخه پیش نمایش از این سیستم عامل باشد. از این رو کاربران آیفون و آیپد در سراسر دنیا، به زودی قادرند تا به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی