ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Asus Zenfone 2 Deluxe

در حالی که تولید کنندگان تازه وارد چینی، بازار تلفن های هوشمند اقتصادی را از چنگ نام های پر سابقه و قدیمی خارج کرده اند، ایسوس موفق شد با عرضه محصولات خانواده Zenfone توجه ها را به خود جلب ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

در حالی که تولید کنندگان تازه وارد چینی، بازار تلفن های هوشمند اقتصادی را از چنگ نام های پر سابقه و قدیمی خارج کرده اند، ایسوس موفق شد با عرضه محصولات خانواده Zenfone توجه ها را به خود جلب کرده و درآمد مناسبی از این بخش کسب نماید.

شرکت تایوانی در ادامه، مدتی پیش و در نمایشگاه CES امسال Zenfone 2 را به عنوان نسل جدید موبایل های اقتصادی خود به بازار عرضه کرد، محصولی که نخستین تلفن هوشمند مجهز به ۴ گیگابایت در بازار به حساب آمده و ظرف تنها ۲ ماه موفق شد به فروش ۲ میلیون دستگاه دست یابد.

اما Zenfone 2 چنین موفقیتی را صرفاً به ویژگی های سخت افزاری خود مدیون است و ظاهر چندان دلچسبی ارائه نمی کند. ایسوس نیز برای رفع این نقص وارد عمل شده و ۹ ماه پس از محصول پیشین، نسخه دیگری از آن را با نام Zenfone 2 Deluxe به بازار عرضه کرده است.

سازنده این بار تلاش کرده محصولی اقتصادی ارائه کند که علاوه بر سخت افزار قدرتمند، از ظاهری لوکس نیز برخوردار باشد، ظاهری که نه تنها نسبت به محصول پیشین متحول شده، بلکه حتی می توان آن را زمره نمونه های منحصر به فرد نیز قلمداد کرد.

با بررسی دیجیاتو از Zenfone 2 Deluxe همراه باشید تا ببینیم این محصول ۴۰۰ دلاری در پیوند دادن قابلیت های جذاب نسخه پیشین با ظاهری مناسب تر تا چه حد موفق عمل کرده است.

طراحی

IMG_2015

در بازار امروز، تلفن های هوشمند عموماً در ۲ دسته قرار خواهند گرفت؛ پرچمداران بهره مند از بدنه ساخته شده از شیشه و فلز، یا محصولات اقتصادی با بدنه پلاستیکی. در این میان اما هستند سازندگانی که تلاش می کنند ابتکارات دیگری را تجربه کنند، از بدنه چرمی G4 گرفته تا سطح زبر و سمباده مانند مورد استفاده در OnePlus.

ایسوس نیز اعلام کرده در تلاش است محصولات اقتصادی را ظاهری لوکس به بازار عرضه کند، در نتیجه برای تلفن هوشمند تازه خود به سراغ طبیعت رفته و با الهام گرفتن از بلورهای طبیعی، بدنه پلاستیکی پشت دستگاه را به شکل مثلث هایی نامتقارن ساخته که جلوه متفاوتی نسبت به نمونه های مرسوم ارائه می کنند.

Screen Shot 2016-03-01 at 2.27.16 PM

اگر چند وجهی های موجود در پشت بدنه را شمارش کنید تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ عدد می رسد و به همین دلیل دستگاه هنگام استفاده در دست حس نسبتا متفاوتی داشته و عادت کردن به بدنه ناهموارش به مدتی زمان نیاز داشته باشد.

سازنده هرکدام از این مثلث ها را در زاویه متفاوتی قرار داده و به همین دلیل رنگ دستگاه بر اساس نحوه تابیدن نور تغییر می کند. این خصوصیت البته در نسخه سفید رنگ تاثیر کمتری دارد و در مدل های صورتی یا بنفش، بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

IMG_1992

بدنه پشتی ضمناً قابل جدا شدن است، اما در پس آن تنها درگاه های کارت حافظه و ۲ سیم کارت نانو مشاهده می شود و سازنده امکان تعویض باتری را برای محصول در نظر نگرفته است. علاوه بر این لازم است بدانید که قاب پشتی به شدت در جای خود محکم است و جدا کردن آن با تلاش زیادی انجام می گیرد.

علاوه بر این قاب هر دو مدل برای یکدیگر قابل استفاده است، در نتیجه حتی اگر پس از تهیه به این نتیجه رسیدید که طراحی نسخه معمولی (که در سال ۲۰۱۵ جایزه iF را دریافت کرده بود) برایتان مناسب تر است، می توانید قاب آن را تهیه کرده و روی محصول خود نصب نمایید.

IMG_2021

هرچند لیز بودن پلاستیک مورد استفاده تاحدی در ارگونومی تاثیر منفی خواهد داشت، اما در عوض پشت بدنه انحنای مناسبی دارد و به شکل قابل قبولی در دست جای می گیرد. شرکت تایوانی ضمناً دکمه های دستگاه را در این مدل نیز مثل LG به پشت بدنه انتقال داده که به سادگی در دسترس است، اما نحوه طراحی یکپارچه هر دو دکمه به شکلی است که تمایز قائل شدن بین آنها با لمس را دشوار ساخته است.

IMG_2029

در هر حال، قرار گرفتن دکمه ها به پشت بدنه و انتقال درگاه ها به زیر درپوش دستگاه موجب شده کناره های اطراف این تلفن هوشمند کاملاً خالی باقی مانده و از جذابیت بصری مناسبی برخوردار باشند، آن هم با وجود ضخامت نزدیک به ۱۱ میلی متری که اندکی از Moto X Style بیشتر است و در زمره نمونه های اقتصادی باریک به حساب نمی آید.

IMG_2034

در نمای پایین دستگاه تنها درگاه MicroUSB در کنار یک میکروفون کوچک قرار دارد و در نمای بالا ورودی هدفون در کنار دکمه پاور مشاهده می شود، محلی که هرچند چندان مرسوم و در دسترس نیست، اما در تجربه کاربری دستگاه تاثیر مطلوب نخواهد داشت، چرا که «ذن فون ۲ دلوکس» از قابلیت روشن و خاموش شدن نمایشگر با دو ضربه پشتیبانی می کند و در نتیجه استفاده از دکمه پاور تنها به خاموش و روشن کردن دستگاه محدود خواهد بود.

IMG_1981

در نمای پشتی علاوه بر چند وجهی های مورد بحث، فلش دوگانه نیز مشاهده می شود که در بالای لنز دوربین قرار گرفته و بخش پایین پشت بدنه به اسپیکر دستگاه اختصاص دارد که البته محل مناسبی برای آن به حساب نمی آید.

IMG_2032

در نمای روبرو حاشیه های اطراف نمایشگر قابل قبول هستند، اما بخش زیادی از پایین نمایشگر به دکمه های سخت افزاری ناوبری دستگاه تعلق دارد، موضوعی که تاحدی از سادگی ظاهر این بخش کاسته و شاید بهتر بود سازنده این دکمه های لمسی را به شکل مخفی شونده (با چراغ) طراحی می کرد.

IMG_2037

در پایان لازم است بدانید که پرچمدار اقتصادی ایسوس در سال ۲۰۱۵ جایزه iF را برای طراحی دریافت کرده بود، اما با این وجود در ساخت نسخه تازه تلاش نکرده طراحی پیشین را تکرار کند و ظاهر دستگاه را به شکل کامل دگرگون ساخته، تغییری که پسندیدن یا نپسندیدن آن و انتخاب بین دو نسخه به سلایق شما بستگی دارد.

نمایشگر

IMG_2075

ایسوس برای «ذن فون ۲ دلکوس» همان نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۰۱ در هر پیکسل را در نظر گرفته که پیشتر در نسخه معمولی نیز شاهدش بودیم. سازنده برای ساخت این نمایشگر فناوری TruVivid را مورد استفاده قرار داده که به فناوری Zero Air Gap شباهت دارد و در آن فاصله بین نمایشگر و لایه محافظ خارجی آن حذف شده و این موضوع به افزایش خوانایی، روشنایی منجر می گردد.

این نمایشگر قادر است ۷۲ درصد از رنگهای بازه NTSC را به نمایش درآورده و از این نظر عملکرد مناسبی دارد. اما با این حال سازنده بخش Screen color mode را در رابط کاربری دستگاه در نظر گرفته که با استفاده از آن می توانید دمای رنگها را بر اساس سلیقه خود تنظیم نمایید.

IMG_2062

کنتراست و عمق رنگ مشکی نیز قابل قبول هستند و از دیگر خصوصیات مثبت نمایشگر این تلفن هوشمند اقتصادی می توان به زاویه دید ۱۷۸ درجه ای اشاره کرد که رقم مناسبی است. سازنده ضمناً در تبلیغات محصول مانور زیادی روی سرعت عملکرد تاچ دستگاه مانور داده و این خصوصیت البته در واقعیت نیز کاملاً محسوس است و از عملکرد قابل توجهی بهره می برد.

هرچند به لطف فناوری های مورد استفاده حداکثر روشنایی نمایشگر برای استفاده در محیط های پر نور کافی است، اما بازتاب زیاد از سطح آن موجب می شود در خوانایی دستگاه زیر نور مستقیم به شکل قابل توجهی تداخل ایجاد گردد و جذب زیاد اثر انگشت نیز از دیگر خصوصیات منفی سطح روی نمایشگر است.

اما در مجموع می توان گفت نمایشگر «ذن فون ۲ دلوکس» مثل نسخه معمولی و با در نظر گرفتن قیمت دستگاه، از عملکرد کاملاً قابل قبولی برخوردار است.

نرم افزار

IMG_2079

با وجود اینکه تمرکز در ساخت هریک از نسخه های جدید «ذن فون ۲» روی یک بخش از دستگاه قرار داشته، اما رابط کاربری همه مدل ها یکسان است و اندروید ۵ به همراه ZenUI برای آنها در نظر گرفته شده است.

امکان شخصی سازی این رابط کاربری به اندازه ای است که می توان آن را شاخص ترین قابلیت به حساب آورد. مواردی مثل اندازه آیکون ها و افکت های اسکرول کردن بین صفحات به سلیقه کاربر قابل تغییر هستند و تقریباً می توان گفت خصوصیت قابل توجهی وجود ندارد که امکان شخصی سازی آن برای کاربر در نظر گرفته نشده باشد.

Asus Zenfone 2 Deluxe Digiato Review SS04

سازنده ضمناً به شکل پیش فرض یک تم هماهنگ با بدنه پشتی را روی «ذن فون ۲ دلوکس» قرار داده و از دیگر امکانات رابط کاربری دستگاه می توان به امکان انجام جستجو با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه اشاره کرد، خصوصیتی که بیش از هرچیز سیستم عامل موبایل اپل را به ذهن متبادر می سازد.

Asus Zenfone 2 Deluxe Digiato Review SS03

همانطور که پیشتر اشاره کردیم این تلفن هوشمند از امکان روشن و خاموش کردن نمایشگر با ۲ ضربه پشتیبانی می کند و از ارگونومی مناسبی نیز برخوردار است، اما سازنده با وجود این حالت One Hand Mode را نیز برای محصول در نظر گرفته که می توانید با ۲ بار ضربه روی دکمه هوم آن را فعال نمایید.

Asus Zenfone 2 Deluxe Digiato Review SS02

در این حالت رابط کاربری به شکل کوچکتری در خواهد آمد تا برای استفاده با یک دست مناسب تر باشد و علاوه بر این امکان تغییر اندازه و محل قرار گیری تصویر نیز به سلیقه کاربر وجود دارد. ایسوس همچنین قابلیت باز کردن اپلیکیشن ها با نوشتن حروف انگلیسی روی نمایشگر خاموش را نیز برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته است.

برای نمونه با نوشتن W بلافاصله مرورگر دستگاه باز شده و با نوشتن حرف C نیز بخش دوربین فعال خواهد شد. این قابلیت ضمناً با توجه به عملکرد مناسب تاچ دستگاه دقت و سرعت بالایی دارد و به راحتی می توان آن را به شکل روزانه مورد استفاده قرار داد.

سازنده علاوه بر این ۱۰۰ گیگابایت حافظه ابری ۲ ساله روی گوگل درایو را نیز برای خریداران «ذن فون ۲» در نظر گرفته، اما با وجود همه این قابلیت ها، لازم است بدانید که رابط کاربری ایسوس در زمینه تعداد نرم افزارهای زائد عملکرد مناسبی ندارد و اپلیکیشن هایی که توسط سازنده به شکل پیش فرض روی دستگاه نصب شده ۴ صفحه از بخش کشوی اپلیکیشن های دستگاه را به خود اختصاص داده اند و تعداد زیادی از آنها قابل حذف شدن نیز نیستند.

Asus Zenfone 2 Deluxe Review SS01

هرچند این تلفن هوشمند از ظرفیت حافظه بالایی برخوردار است و مشکلی از این بابت ایجاد نخواهد شد، اما وجود این تعداد اپلیکیشن ناخواسته، ظاهر رابط کاربری را تحت تاثیر قرار داده اند و اکنون که شرکت هایی مثل سامسونگ و سونی مشغول هرچه ساده تر کردن رابط کاربری خود هستند، لازم است ایسوس نیز تلاش کند از این قافله عقب نیوفتد.

در پایان لازم است بدانید که شرکت تایوانی اعلام کرده قصد دارد به زودی اندروید مارشملو را برای محصولات خود ارائه کند، اما نکته جالب اینکه حتی پیش از ارائه این بروزرسانی، امکان مشاهده آخرین پچ امنیتی (که به اندروید مارشملو) تعلق دارد را به نسخه آب نبات چوبی (مورد استفاده در این تلفن هوشمند) اضافه کرده است، نشانه ای که از اهمیت بالای مسئله امنیت برای شرکت تایوانی حکایت دارد.

دوربین

IMG_2049

ایسوس در ساخت نسخه های Laser و Selfie از Zenfone 2 تمرکز ویژه ای روی عملکرد عکاسی دستگاه داشته است، اما در نسخه دلوکس همان دوربین مدل معمولی را مورد استفاده قرار داده است.

این تلفن هوشمند از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت توشیبا بهره مند است و از ویژگی های آن می توان به گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 و فلش LED دوگانه اشاره کرد.

رابط کاربری دستگاه نیز با نسخه معمولی یکسان است و امکان تغییر در تنظیمات دوربین به شکل دستی برای آن در نظر گرفته شده است، از جمله ISO از ۵۰ تا ۸۰۰، وایت بالانس، حالت فوکوس و سرعت شاتر بین نیم تا یک پانصدم ثانیه.

Screenshot_2016-03-03-09-43-11

سازنده علاوه بر این حالت های عکاسی بسیار متنوعی را نیز برای محصول در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به HDR، عکاسی در نور کم، عکاسی با عمق میدان بالا، پانوراما، حالت سوپر رزولوشن (برای افزایش نرم افزاری رزولوشن تا ۵۲ مگاپیکسل) و روتوش خودکار چهره کرد.

Screenshot_2016-03-03-09-43-59

«ذن فون ۲ دلوکس» به شکل پیش فرض تصاویر را با نسبت ۱۶ به ۹ و رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل ثبت می کند، اما حتی در صورت افزایش این میزان به ۱۳ مگاپیکسل، باز هم جزئیات عکس ها نسبت به رقبا در سطح پایینتری قرار می گیرد.

کیفیت عکاسی دستگاه نیز شرایط مشابهی دارد و پویایی رنگها، کنتراست و میزان نویز در سطح متوسطی قرار دارد.

Jpeg

سازنده البته برای بهبود کیفیت عکاسی حالت Optimization را برای رابط کاربری دوربین در نظر گرفته که در صورت فعال کردن آن وضوح و کنتراست تصویر تاحدی بهبود خواهد یافت.

Jpeg
Jpeg

اما حتی اگر کیفیت عکاسی را با توجه به قیمت دستگاه قابل قبول به حساب آوریم، عملکرد سیستم فوکوس خودکار به هیچ عنوان مناسب نیست و حتی به شکل دستی نیز نمی توان عملکرد مورد نظر را از آن دریافت کرد.

برای نمونه تصویر پایین را مشاهده کنید که در آن شاخه درخت به شکل تار در مرکز تصویر ثبت شده و حتی تلاش برای فوکوس به شکل دستی روی آن نیز به نتیجه نرسید.

Jpeg

البته از سوی دیگر عملکرد فوکوس برای سوژه های بسیار نزدیک مناسب است و می توانید روی «ذن فون ۲ دلوکس» برای ثبت تصاویر ماکروی زیبا حساب باز کنید.

Jpeg

این تلفن هوشمند برای عکاسی در شب از فناوری PixelMaster بهره مند است که به لطف آن میزان حساسیت سنسور دوربین به نور تا ۴۰۰ درصد و کنتراست تصویر نیز تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می کند. برای مقایسه تصویربرداری روی حالت Low Light (با استفاده از فناوری PixelMaster) و بدون آن، نشانگر ماوس را روی تصویر جابجا کنید.

image

اما با این وجود، عملکرد عکاسی دستگاه در شرایط کم نور نیز مشابه روز است و میزان نویز، طبیعی بودن رنگها و جزئیات در مجموع در سطح متوسطی قرار می گیرد.

هرچند فلش دوگانه دستگاه در ثبت رنگها به شکل طبیعی عملکرد مناسبی دارد، اما قدرت آن به هیچ وجه برای روشن کردن سوژه های دور کافی به نظر نمی رسد. برای مقایسه عملکرد عکاسی با فلش یا بدون آن، نشانگر ماوس را روی تصویر جابجا کنید.

image

البته در صورتی که به ثبت تصاویر در شرایط کم نور نیاز دارید، لازم است بدانید که ایسوس یک فلش اکسترنال برای Zenfone 2 توسعه داده که نسخه دلوکس نیز از آن پشتیبانی می کند، هرچند اتصال این فلش به درگاه MicroUSB دستگاه تا حد زیادی ارگونومی آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این تلفن هوشمند همچنین از دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه بهره می برد که به لطف آن ثبت تصاویر سلفی با زاویه عریض ۸۵ درجه امکان پذیر خواهد بود. سازنده ضمناً حالت Beutification را نیز در رابط کاربری قرار داده که برای روتوش خودکار تصاویر کاربرد دارد.

Jpeg

«ذن فون ۲ دلوکس» ضمناً ویدیوها را با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت می کند، اما با این وجود کیفیت فیلمبرداری به هیچ عنوان قابل مقایسه با رقبا نیست و بیشتر به مدل های بسیار ارزان قیمت شباهت دارد.

در مجموع می توان گفت «ذن فون ۲ دلوکس» از عملکرد متوسطی در زمینه عکاسی برخوردار است و اگر توجه ویژه ای برای این خصوصیت قائل هستید، می توانید تهیه نسخه های Laser، Selfie یا دیگر محصولات اقتصادی موجود همین این بازه قیمت را در نظر داشته باشید.

در پایان می توانید گالری تصاویر ثبت شده با دوربین «ذن فون ۲ دلوکس» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

IMG_2072

نسخه دلوکس از دومین نسل ذن فون، در ۲ نسخه طراحی شده که حافظه رم و ظرفیت حافظه داخلی یکی از آنها کمتر است، اما مدلی که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته نسخه قوی تر است که از چیپست ۴ هسته ای Atom Z3580 ساخت اینتل بهره می برد.

هرچند قدرت این چیپست به ۲.۳ گیگاهرتز می رسد، اما اینتل معمولاً در دنیای اندروید درخششی در بنچمارک ها ندارد و «ذن فون ۲ دلوکس» نیز بر همین اساس در آزمون Geekbench 3 جایی بین Galaxy Note 3 و Galaxy A7 قرار گرفت، موضوعی که البته با توجه به قیمت ۴۰۰ دلاری دستگاه چندان هم جای انتقاد نخواهد داشت.

Screen Shot 2016-03-02 at 5.18.52 PM

علاوه بر این باید در نظر داشت که گیک بنچ، تنها عملکرد هسته های پردازنده را آزمایش می کند و در صورتی که رم ۴ گیگابایتی دستگاه را نیز وارد داستان کنیم، شرایط تا حد زیادی به نفع «ذن فون ۲ دلکوس» باز خواهد گشت. بر همین اساس دستگاه را با بنچمارک AnTuTu 5 مورد بررسی قرار دادیم و این تلفن هوشمند اقتصادی امتیازی برابر با پرچمداران سال گذشته بدست آورد.

Screen Shot 2016-03-03 at 5.53.52 PM

در مورد عملکرد گرافیکی نیز لازم است بدانید که اینتل واحد پردازش گرافیکی چیپست های اتم را خود تولید نکرده و در نتیجه PowerVR G6430 را مورد استفاده قرار داده است، پردازشگر گرافیکی که تولید آن به اواخر سال ۲۰۱۳ باز می گردد و پیشتر در محصولی مثل iPhone 5S نیز شاهد استفاده از آن بوده ایم.

پردازشگر گرافیکی «ذن فون ۲ دلوکس» با این وجود در بنچمارک عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده و بار دیگر امتیازی نزدیک به پرچمداران سال گذشته به ثبت رساند. در دنیای واقعی نیز عملکرد دستگاه به همین شکل بود و مشکلی در اجرای بازی های سنگین گرافیکی مثل Deads Effect و Asphalt 8 مشاهده نشد.

Screen Shot 2016-03-03 at 3.16.00 PM

رابط کاربری دستگاه نیز به روان ترین شکل اجرا می گردد و تاخیری در اجرای فرامین یا مالتی تسکینگ وجود ندارد. در نتیجه می توان گفت ۴ گیگابایت حافظه رم در کنار قدرت چیپست موجب شده جای نگرانی در مورد توان پردازشی این پرچمدار اقتصادی وجود نداشته باشد.

سازنده ضمناً نسخه دلوکس را در ۲ مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به تولید رسانده هرچند ۱۰ گیگابایت از آن توسط رابط کاربری و نرم افزار زائد متعدد اشغال شده، اما با این حال میزان باقی مانده ظرفیت بسیار مناسبی به حساب می آید. علاوه بر این امکان افزایش آن تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز توسط کارت حافظه وجود دارد، در نتیجه می توان گفت «ذن فون ۲ دلوکس» از این نظر، در زمره بهترین محصولات موجود در بازار است.

پخش موسیقی

IMG_2031

با وجود اینکه اسپیکر «ذن فون ۲ دلوکس» در پشت دستگاه قرار گرفته، اما قدرت پخش صدای دستگاه حتی برای محیط های خارجی و شلوغ نیز کافی است هرچند در بالاترین سطح بلندی تاحدی به میزان نویز افزوده خواهد شد. در مورد کیفیت پخش نیز باید بگوییم این تلفن هوشمند با توجه به قیمت خود عملکرد قابل قبولی ارائه می کند، شفافیت صدا قابل قبول است و عمده ترین نقطه ضعف این بخش را می توان قدرت بیس دستگاه به حساب آورد.

ایسوس البته فناوری های نرم افزاری خود را در رابط کاربری به کار گرفته که می توانید با استفاده از آن نحوه پخش صدا را بر اساس سلیقه خود تنظیم کرده و تا حدی بهبود بخشید. هدفون عرضه شده همراه دستگاه نیز عملکرد قابل قبولی دارد و در مجموع می توان عملکرد پخش صدای «ذن فون ۲ دلوکس» را در مقایسه با دیگر محصولات اقتصادی، مناسب ارزیابی کرد.

امکانات ارتباطی

IMG_2027

«ذن فون ۲ دلوکس» از ۲ سیم کارت نانو پشتیبانی می کند که تنها یکی از آنها می تواند 4G باشد، اما در عوض بر خلاف رویه مرسوم هردو سیم کارت به شکل همزمان فعال هستند و هنگام برقراری تماس با یکی از آنها، سیم کارت دیگر غیر فعال نخواهد شد.

آداپتور های OTG با درگاه MicroUSB 2.0 این محصول قابل استفاده هستند و از دیگر ویژگی های محصول در این بخش می توان به وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴.۰، NFC و رادیو FM اشاره کرد. این تلفن هوشمند البته از سوی دیگر، از فناوری های Miracast یا MHL بهره مند نیست و برای انتقال تصویر به استفاده از Chromecast محدود خواهید بود.

Screen Shot 2016-03-03 at 3.57.00 PM

«ذن فون ۲ دلوکس» همچنین در زمینه ناوبری ماهواره ای از ۵ فناوری GPS، GLONASS، BDS، QZSS و SBAS پشتیبانی می کند، خصوصیتی که امکان استفاده از امواج ۶۰ ماهواره مختلف را برای این تلفن هوشمند فراهم آورده و دقت و سرعت عملکرد این بخش را افزایش داده است.

باتری

IMG_2077

«ذن فون ۲ دلوکس» از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که با وجود باز شدن قاب پشتی دستگاه، قابل تعویض نیست. این ظرفیت با توجه به ابعاد ۵.۵ اینچی دستگاه متوسط به حساب می آید، موردی که در بررسی ما نیز به اثبات رسید.

نسخه دلوکس در تست نمایش ویدیو زمانی در حدود ۸ ساعت را ثبت کرد که بر اساس آن می توان گفت دستگاه با هر شارژ تا یک روز قابل استفاده خواهد بود، البته باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از سیم کارت دوم (که همزمان با سیم کارت اول فعال است) حدود ۲۰ درصد از عمر باتری کاسته خواهد شد.

ایسوس البته در بخش Power Saving رابط کاربری امکانات زیادی را برای افزایش کارایی باتری در نظر گرفته است که با استفاده از آن می توانید عملکرد بخش های پر مصرف را بر اساس نیاز خود محدود کرده یا پروفایل های پیش فرض موجود را مورد استفاده قرار دهید، از جمله حالت Super saving که قابلیت های اساسی دستگاه مثل پیام رسانی، تماس و ساعت را برای یک بازه طولانی در اختیار شما قرار می دهند.

باتری «ذن فون ۲ دلوکس» همچنین از قابلیت شارژ سریع سازنده با نام BoostMaster پشتیبانی می کند و به همین دلیل شارژ ۶۰ درصد از ظرفیت باتری در نزدیک به ۴۰ دقیقه امکان پذیر خواهد بود.

جمع بندی

IMG_2100

«ذن فون ۲ دلوکس» از برخی قابلیت های بسیار مناسب برخوردار است که حتی بین محصولات گران قیمت نیز چندان مرسوم نیست، از جمله پشتیبانی از ۲ سیم کارت فعال به شکل همزمان و ظرفیت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت (با امکان افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه).

این تلفن هوشمند ۴۰۰ دلاری بر اساس Zenfone 2 ساخته شده و به همین دلیل از توان پردازشی مناسب و امکانات قابل قبول برای اکثر کاربران برخوردار است، اما تمرکز سازنده در تولید آن بیش از هرچیز روی طراحی قرار داشته و در نتیجه می توان نسخه دلوکس را به عنوان مدلی از پرچمدار اقتصادی ایسوس در نظر گرفت که طراحی آن بهینه شده، خصوصاً برای بانوان.

اما از سوی دیگر محصولاتی مثل Moto X Style، وان پلاس یا حتی پرچمداران مربوط به سال گذشته در همین بازه قیمت وجود دارند که در برخی موارد از جمله عمر باتری یا کیفیت دوربین از عملکرد بهتری برخوردار بوده و ضمناً از قابلیت هایی مثل حسگر اثر انگشت بهره می برند. در نتیجه برای انتخاب لازم است به این موضوع توجه کنید که نقاط ضعف دستگاه برای شما مهمتر هستند یا طراحی زیبای آن.

نکات مثبت

  • ظاهر جذاب در مقایسه با محصولات اقتصادی
  • نمایشگر باکیفیت به نسبت قیمت
  • توان پردازشی مناسب
  • حافظه رم بیش از حد مورد نیاز
  • ظرفیت حافظه بالا و پشتیبانی از کارت حافظه
  • پشتیبانی از ۲ سیم کارت

نکات منفی

  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • عملکرد متوسط دوربین
  • نرم افزارهای زائد بیش از اندازه
  • عملکرد متوسط باتری
  • طراحی نامناسب دکمه های پشت دستگاه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • alifakoori
    alifakoori | ۸ تیر ۱۳۹۵

    بعضیا میگن که نصف پولی رو که مثلا به سامسونگ میدیم به خاطر برنده سامسونگ یا همین طور آیفون ولی این برنده ها یه اطمینان خاطر ایجاد میکنه نه مثل ایسوس که من مدل اینتل شو دارم واز ش اصلا راضی نیستم

  • محمود
    محمود | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    گوشی ذن فون ۲ ایسوس واقعا عالیه و حرف نداره

  • karekasif
    karekasif | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    واقعا برای برند هایی ک بی جهت بعلت اسمشون دارن فروش میکنن باید متاسف شد اینکه در قاب پشتی گوشی نو اوری خاصی نشده در حالیکه می توانست براحتی مانند برند معروف BLUBOO که در مدل Xtouch با استفاده از فناوری پرینترهای سه بعدی و استفاده از نانوکامپوزیت ها بصورت کاملا طبیعی حس سه بعدی و الماس گونه و خیره کننده ای رو به قاب پشتی اضافه کنه دریغ کرده خیلی عجیب هست و به نظر میاد کم کم داریم به زمان پایان قدرت نمایی برند هایی همچون Asus و آیفون نزدیک می شیم

  • mahdi.sh
    mahdi.sh | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    عالییییییی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی