ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون قابلیت رمزگذاری اطلاعات را از آخرین ورژن سیستم عامل Fire حذف کرد

در حالی که کمپانی اپل سخت در تلاش است تا از اطلاعات رمزگذاری شده آیفون یکی از مشتریان خود، در برابر پلیس فدرال آمریکا محافظت کند، ظاهرا آمازون مسیری دیگر را انتخاب کرده است. به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

در حالی که کمپانی اپل سخت در تلاش است تا از اطلاعات رمزگذاری شده آیفون یکی از مشتریان خود، در برابر پلیس فدرال آمریکا محافظت کند، ظاهرا آمازون مسیری دیگر را انتخاب کرده است. به گفته برخی از دارندگان تبلت های آمازون، آخرین آپدیت سیستم عامل فایر، پشتیبانی از رمزگذاری اطلاعات را از دستگاه حذف می کند.

این بدان معناست که اگر پیش از این، اطلاعات تان روی دستگاه های فایر رمزگذاری شده باشد، آپدیت جدید سیستم عامل این رمزها را می شکند. بنابراین تنها راهی که برای کاربران باقی می ماند، اینست که یا دستگاه را آپدیت نکنند و از آخرین آپدیت های امنیتی اندروید بی نصیب بمانند و یا دستگاه را به آخرین ورژن سیستم عامل بروزرسانی کنند و تمام اطلاعاتشان به خطر بیفتد.

طبیعی است که هیچ یک از این دو روش، راه حلی مناسب برای حل این مشکل نیست و همین موضوع، خشم بسیاری از دارندگان تبلت های آمازون را برانگیخته. بد نیست بدانید که آمازون، حتی نقشی کوچک در پرونده میان اپل و FBI نیز داشت و در دادگاه، به نفع اهالی کوپرتینو سخن گفت. آمازون هم چنین دائما روی امنیت و رمزگذاری قدرتمند دستگاه های Echo خود، مانور تبلیغاتی زیادی داده است.

با توجه به تمام مسائل چند سال اخیر، کمی غیرمعقول است که ببینیم یک کمپانی بزرگ، این چنین تدابیر امنیتی خود در جهت حفظ اطلاعات کاربران را کنار می گذارد. آمازون در بیانیه اخیر خود در رابطه با این موضوع گفته تصمیم حذف رمزگذاری اطلاعات، از پاییز گذشته اتخاذ شده اما رمزگذاری اطلاعات از طریق سرورهای ابری آمازون کماکان پابرجای است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    تفاوت شرکت ها و قدرت مدیرانشون اینجاست که دیده میشه

مطالب پیشنهادی