ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بیشترین فروش سری The Witcher سهم پلتفرم پی سی بوده است

در طول یک دهه اخیر، بازار بازی های پی سی هیچ گاه به اندازه وضعیت کنونی خود پیشرفت نداشته اند. پس از ظهور پلتفرم های آنلاینی مانند استیم، بسیاری از دارندگان رایانه های شخصی تصمیم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۳

در طول یک دهه اخیر، بازار بازی های پی سی هیچ گاه به اندازه وضعیت کنونی خود پیشرفت نداشته اند. پس از ظهور پلتفرم های آنلاینی مانند استیم، بسیاری از دارندگان رایانه های شخصی تصمیم گرفتند با کوچ کردن به آن و خرید بازی های اورجینال، از مزایای گوناگون شان بهره مند گردند.

همین مسئله موجب شد تا برخی تولیدکنندگان این صنعت نیز کم کم ترغیب شوند آثار خود را روی پلتفرم مورد بحث عرضه نمایند. اما با تمام مشکلات گذشته پی سی، استودیوهایی هم بودند که از همان ابتدا نسبت به این پلتفرم تعهد داشتند؛ CD Project Red، خالق سری ویچر، یکی از آنان است. اکنون به نظر می رسد که استودیو مورد بحث پاسخ تعهدش را نیز گرفته.

بر اساس گفته Marcin Iwinki، ریاست این استودیو، با وجود عملکرد مثبت سری ویچر روی کنسول ها، بیشترین فروش این فرنچایز سهم پلتفرم پی سی بوده. وی در این رابطه گفت:

شاید نسل های کنسولی عوض شود اما پی سی همیشه با قدرت به کار خود ادامه می دهد. نسخه رایانه های شخصی سری ویچر نیز تاکنون فروش بیشتری نسبت به کنسول ها، با وجود عملکرد بسیار خوب آنان، داشته.

این مورد به خودی خود قابل پیشبینی بود. چون نسخه اولیه بازی تنها به صورت انحصاری برای پی سی عرضه شده و قسمت دوم نیز که در انحصار زمانی این پلتفرم بود، پس از حدود 6 ماه برای اکس باکس 360 انتشار یافت. به عبارت دیگر، تنها ویچر 3 بود که همزمان برای رایانه های شخصی و کنسول ها عرضه گشت.

the-witcher
فروش ویچر 3 تنها در 6 هفته به بیش از 6 میلیون نسخه رسید. این عنوان با کسب 245 گوتی [GOTY یا Game of the Year - بهترین بازی سال] از دید منتقدان و مردم به پرافتخار ترین عنوان سال 2015 تبدیل شد.

البته صحبت های بالا باعث نمی شوند تا فروش خوب ویچر 3 را روی پی سی نادیده بگیریم. بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی SteamSpy، بازی تنها توانسته در استیم حدود 1.5 میلیون نسخه فروش کند. این نکته زمانی جالب تر می گردد که می دانیم خود سی دی پراجکت رد نیز دارای پلتفرم آنلاینی، مشابه استیم، به نام GOG است.

مارسین ایونکی در صحبت هایش به زمان شروع پیشرفت سریع کنسول ها نیز اشاره کرد. به اعتقاد وی، بازار کنسول ها با پلی استیشن 2 رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و با اکس باکس 360 نیز مسیر موفقیت هایش را هموار نمود. او در این رابطه اذعان داشت:

من در زمان پلی استیشن 1 به عنوان توزیع کننده بازی ها فعالیت داشتم. این کنسول به دلیل گران بودن برای همه در دسترس نبود. خیلی ها از آن به عنوان یک اسباب بازی گران قیمت یاد می کردند. اما پلی استیشن 2 توانست با سیاست های خود قشر بیشتری از مردم را هدف قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی