ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس آکیلس: هرگاه اپل کامپیوتری خوب ساخت، هدست ریفت هم از آن پشتیبانی می کند

موسس کمپانی آکیلس، پالمر لاکی، به تازگی آب پاکی را روی دست دارندگان پلتفرم های مک ریخته و اعلام کرده که اپل تا به امروز کامپیوتری نساخته که قدرت کافی برای اجرای عناوین واقعیت مجازی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

موسس کمپانی آکیلس، پالمر لاکی، به تازگی آب پاکی را روی دست دارندگان پلتفرم های مک ریخته و اعلام کرده که اپل تا به امروز کامپیوتری نساخته که قدرت کافی برای اجرای عناوین واقعیت مجازی را داشته باشد. لاکی در مصاحبه اخیر خود و در پاسخ به سوال درباره پشتیبانی ریفت از مک گفته است «این موضوع به اپل بستگی دارد و اگر آن ها روزی یک کامپیوتر خوب عرضه کنند، ما هم از آن پشتیبانی می کنیم.»

لاکی در ادامه می گوید: «در واقع حقیقت ماجرا این است که اپل معمولا از پردازنده های گرافیکی قدرتمند برای پلتفرم مک خود استفاده نمی کند. شما می توانید یک مک پرو 6000 دلاری بخرید که به یکی از بهترین کارت های گرافیک AMD، یعنی FirePro D700 مجهز است، اما بازهم با مشخصات سخت افزاری پیشنهادی ما سازگاری ندارد.»

کامپیوترهای قدرتمند مک پرو، با دو کارت گرافیک نامجزا عرضه می شوند، اما هیچ از آن ها سازگاری چندانی با گیمینگ ندارند و به گونه ای طراحی شده اند که نرم افزارها و اپلیکیشن های حرفه ای پشتیبانی کنند. هدست های واقعیت مجازی گران قیمت مانند آکیلس ریفت و اچ تی سی Vive، به پردازنده های گرافیکی متمرکز بر گیمینگ مانند Nvidia GTX 970 و یا مدل های بالاتر آن نیازمندند تا با پی سی کاربر با مشخصات پیشنهادی سازندگان مطابقت داشته باشد.

«اگر آن ها استفاده از پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر را مانند سابق در اولویت قرار دهند، ما هم عاشق پشتیبانی از مک هستیم.» لاکی ادامه می دهد: «اما در حال حاضر، حتی یک دستگاه [مک] هم وجود ندارد که [با ریفت] سازگاری داشته باشد. بنابراین حتی اگر ما در بخش نرم افزار، پشتیبانی های لازم به عمل آوریم، هیچ مخاطبی روی مک وجود ندارد که بتواند بخش اعظمی از نرم افزارهای فعلی را اجرا کند.»

لاکی در حالی از سخت افزار کامپیوترهای مک اعلام نارضایتی می کند که تیم کوک، مدیر عامل اپل، چندی پیش از تمایل خود به حوزه واقعیت مجازی گفت. به عقیده کوک، واقعیت مجازی پتانسیل های زیادی دارد و اپلیکیشن های جالبی تا به امروز برای آن ساخته شده است. با این وجود، باید این حقیقت را پذیرفت که پلتفرم مک اپل حداقل در آینده نزدیک قادر به اجرای جدیدترین دستاورد تکنولوژی و گیمینگ نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Sam7
    Sam7 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان اگر اینستاگرامی هستین و مهربان بیاید به پیج من به نام sam7_ta و فالو کنید خیلی ممنون میشم دیجیاتو پیامم رو پاک نکن چون تو پیجم چیزای بدی ندارم

  • علی
    علی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    با خدا وکیلی چی میگین فراماسونریه چیییی
    بیکاریناا
    اقا اصن این اقا نفر 33 فراماسونر به شما چی
    چی میگین اخه
    یه مشت خرافات رو دارین هی رواج میدین
    مثلا الان فهمیدین این فراماسونره الان همه چی حل شد
    کل کل چی میکنین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی