ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک کردن پهپادهای پلیس و نظامی
تکنولوژی

هکرها می گویند که حتی پهپادهای گرانقیت پلیس هم به راحتی هک می شوند

مدیران دولتی و فرماندهان نظامی به مرور زمان دریافته اند که چندان نمی توانند به پرنده های بدون سرنشین خود اعتماد کنند، حتی به گرانترین و پیشرفته ترین آنها. یکی از محققین امنیت داده ها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

مدیران دولتی و فرماندهان نظامی به مرور زمان دریافته اند که چندان نمی توانند به پرنده های بدون سرنشین خود اعتماد کنند، حتی به گرانترین و پیشرفته ترین آنها. یکی از محققین امنیت داده ها با نام نیلز رادی در خلال اجلاس سالانه امنیت اطلاعات RSA نشان داد که چگونه می توان یک پهپاد پیشرفته پلیس را هک کرده و کنترل آن را در دست گرفت.

او تاکید دارد که هر فرد کارکشته ای می تواند از فاصله یک مایلی اقدام به هک این پرنده ها کند. تنها ابزارهای مورد نیاز برای این کار یک لپ تاپ و یک چیپ رادیویی USB است.

رادی می گوید که برای هایجک یک پهپاد پلیس می توان هم از ارتباط وای فای میان کیت های هدایتگر و میز کنترل هدایت کننده استفاده کرد، و هم به پروتکل رادیویی ارتباطی میان کیت هدایتگر و خود پهپاد نفوذ نمود. از دیدگاه او هردوی این ارتباطات ضعیف و قابل رسوخ هستند. با هک کردن این پرنده های بدون سرنشین می توان آنها را برای انجام عملیات های خرابکارانه و یا به منظور استخراج اطلاعات حساس و فروش آنها استفاده کرد.

شما می توانید از اینجا اسلایدهایی که نیلز رادی در خلال ارائه گزارش خود از آنها استفاده کرده است را مشاهده کنید.

در یکی از این اسلایدها که در زیر تصویر آن آمده است، رادی اعلام می دارد که سخت افزارهای لازم برای انجام این هک تنها با پرداخت ۴۰ دلار قابل تهیه هستند.

drone-hack

او تحقیق خود را بر روی یکی از پهپادهای ۲۱ هزار دلاری مورد استفاده توسط پلیس هلند به انجام رسانده است. از نظر او تعداد قابل توجهی از پهپادهای نظارتی و نظامی از این نقیصه رنج می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mostah mel
    mostah mel | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    حرف مفت میزنن

  • pro stux
    pro stux | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    ;-)

مطالب پیشنهادی