ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیم میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی در معرض خطر یک بدافزار تازه قرار دارند

براساس اعلام شرکت Skycure که در زمینه امنیت موبایل فعالیت دارد، شکل تازه ای از بدافزار حدودا نیم میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی را در معرض خطر accessibility clickjacking قرار داده است. در این حمله، کاربران تلفن های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

براساس اعلام شرکت Skycure که در زمینه امنیت موبایل فعالیت دارد، شکل تازه ای از بدافزار حدودا نیم میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی را در معرض خطر accessibility clickjacking قرار داده است.

در این حمله، کاربران تلفن های هوشمند برای کلیک کردن روی چیزی که در ظاهر بی خطر به نظر می آید فریب داده می شوند اما عاقبت به خاطر همین کار، موبایل آنها برای نفوذ هکرها تضعیف می شود.

برای این منظور لازم است که یک وبسایت مخرب، وبسایتی که به ظاهر بی خطر به نظر می آید و یک لایه نامرئی از سرویس های دیگر را در خود دارد، برای کاربر بارگذاری نماید.

با این روش، هکرها قادر خواهند بود تمامی اطلاعات حساس متنی کاربران هدف را سرقت کنند و با استفاده از سیستم عامل یا اپلیکیشن هایی که شناخته شده نبوده یا حتی مالک موبایل نیز از وجودشان بی اطلاع است آن اطلاعات را به خدمت بگیرند.

همانطور که گفته شد، در این حمله، داده های متنی بیشتر در معرض خطر هستند و به همین خاطر پیامک های شخصی و کاری و همپنین ایمیل ها، داده های به دست آمده از اپ های پیام رسان و داده های حساس مربوط به نرم افزارهای CRM و اتوماسیون اداری همگی در معرض خطر سرقت اطلاعات هستند.

بعد از آنکه کاربر با کلیک کردن خود اجازه دسترسی هکرها به اطلاعات موجود در موبایلش را فراهم کرد، هکرها می توانند تنظیمات مربوط به مدیریت دستگاه و مجوزهای آن را تغییر دهند و حتی ادمین تازه ای برای آن تعریف کنند. به این ترتیب، پسورد تلفن همراه قابل تغییر خواهد بود و حتی از راه دور می شود داده های ذحیره شده روی آن را نیز پاک کرد.

در پایان لازم است اضافه نماییم که 65 درصد از تلفن های هوشمند اندرویدی، یعنی آنها که از نسخه های 2.2 تا 4.4 این سیستم عامل بهره می برند، در معرض خطر قرار دارند. بنابراین به محض آنکه سیستم عامل موبایل تان را به آبنبات چوبی ارتقاء دهید دیگر خطری شما را تهدید نمی کند.

لذا شرکت Skycure توصیه نموده که کاربران دستگاه های اندرویدی برای مقابله با خطر دستگاه خود را به جدیدترین بیلد این سیستم عامل آپدیت کنند. نکته دیگر اینکه بهتر است از کلیک کردن روی کادرهای کوچکی که در صفحات وب باز می شوند خودداری نمایید مگر اینکه مطمئن باشید آن پنجره ها دقیقا از کجا می آیند.

در پایان اینکه به بخش تنظیمات یا Settings و سپس Accessibility بروید و مطمئن شوید که هیچ گروهی به نام Services در آن وجود ندارد و اگر چنین است آن گروه ها فعال نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ارمین
    ارمین | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    سلام این توصیه اخری که گفتن بریم تو تنظیمات من گوشیم الجی جی 2 هستش زبانش فارسی کسی میتونه دقیقا بگه من کجا برم و چیکار کنم

    • alireza
      alireza | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

      دوست عزیز تو قسمت تنظیمات به بخش دسترسی و یا همچین معنایی بگردین.

  • halil
    halil | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    در پایان لازم است اضافه نماییم که 65 درصد از تلفن های هوشمند اندرویدی، یعنی آنها که از نسخه های 2.2 تا 4.4 این سیستم عامل بهره می برند، در معرض خطر قرار دارند. بنابراین به محض آنکه سیستم عامل موبایل تان را به آبنبات چوبی ارتقاء دهید دیگر خطری شما را تهدید نمی کند.

    این جمله منو به شک میندازه
    یه جورایی ترغیب عموم به آپدیت انگار ورژن های قبلی به خوبی شنود نمیشن

    • سعید
      سعید | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

      همچین میگن اپدیت کنید انگار شرکت ها قرار اپدست هارو بفرستن خب وقتی شرکت هایی که گوشی خریدیم اپدیت نمیکنن چیکار میشه کرد

      • اوبونتو
        اوبونتو | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

        نکسوس ميشه خريد

  • محمد
    محمد | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    ممنون میشم اگه مطالب بیشتری در خصوص افزایش امنیت گوشی های اندرویدی بزارید .
    و یک سوال هم دارم اگه دوستان پاسخ بدن ممنون میشم : آیا استفاده از همراه بانک ها در گوشی های اندویدی واقعا امنه ؟

    • kayba
      kayba | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

      برنامه از طرف خود بانک باشه هیچ دستکاری توسط شخص ثالث انجام نشده باشه تو گوشیت کیلاگر و مشابهش نباشه

مطالب پیشنهادی