ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکات کلی: در فضا با هولولنز به جنگ موجودات فضایی می رفتم

آیا تصور می کنید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فقط برای بازی و سرگرمی مناسب هستند؟ فضانورد ناسا، «اسکات کلی» که حدود یک سال در خارج از زمین زندگی کرده و همین چند روز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

آیا تصور می کنید هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فقط برای بازی و سرگرمی مناسب هستند؟ فضانورد ناسا، «اسکات کلی» که حدود یک سال در خارج از زمین زندگی کرده و همین چند روز پیش از طریق کپسول فضایی سایوز و طی یک سفر هفت ساعته به زمین باز گشت، نظر دیگری در این رابطه دارد.

او پیش از بازگشت به زمین، چندین ساعت از زندگی 340 روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی را به استفاده از هدست هولولنز مایکروسافت سپری نموده و در این رابطه به خبرگزاری ها اعلام کرده: «این محصول عالی است و من واقعا از کارکرد آن تعجب کرده و لذت می بردم.»

بر خلاف هدست های واقعیت مجازی همانند Oculus Rift، هولولنز مایکروسافت تصاویر را روی محیطی پوشش می دهد که شما در آن حضور دارید و این کار را به واسطه ی تاباندن نور به طور مستقیم بر روی کره ی چشم انجام می دهد و واقعیتی افزوده برای کاربر رقم می زند.

همان طور که «کلی» توضیح می دهد این یعنی اینکه «یک نفر روی زمین می توانست تصویری را در میدان دید من ترسیم نموده و به اشیا اشاره نماید و در ادامه منظور آنها را متوجه می شدم.» به طور مثال، او به این اشاره نموده که: «می توانستم بپرسم آیا این همان پیچ یا اتصال دهنده ای است که درباره آن حرف می زنید؟ و مرکز کنترل نیز شکل آن را در میدان دید من ترسیم می کرد.»

با اینکه به دلیل عدم وجود جاذبه در فضا، کنترل بدن و حفظ اجسام معلق کار دشواری محسوب می گردد اما تصور کردن اینکه چنین وسیله ای تا چه اندازه می تواند به دسترسی سریع تر و راحت تر اطلاعات در ایستگاه فضائی کمک نماید به هیچ عنوان سخت نیست. هدست واقعیت مجازی مورد بحث که بخشی از پروژه آزمایشی Sidekick است به فضانوردان کمک می کند تا بدون نیاز به مطالعه و رجوع به دستورالعمل های طولانی فعالیت های مورد نیاز خود را به انجام برسانند. به موجب این پروژه، افراد قادر خواهند بود از راه دور تجهیزات فضائی را کنترل نموده و اجسام را در قالب هولوگرام مورد بررسی قرار دهند.

در آخر هم اشاره کنیم که «کلی» و همکارانش از هولولنز فقط برای انجام کارها و ماموریت ها بهره نمی گرفتند، بلکه قسمتی از زمان خود را به بازی کردن نیز سپری می کردند. بازی RoboRaid که در آن فرد با موجوداتی که از فضاپیما خارج شده مبارزه نموده از جمله عناوین مورد علاقه وی در ایستگاه فضایی بین المللی بوده.

تصور کنید این بازی تخیلی را در فضا انجام دهید؛ بدون شک خاصیت سورئال و فراواقعی بودن آن خیلی بیشتر می شود و هیجان خاصی را به گیمر القاء می کند.

Hololens_demo.0
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    امیدوارم به سرنوشت گوگل گلس دچار نشه...!

  • امیر
    امیر | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    واسه همین بازی و جینگولک بازی خوبه فقط

  • ananymous
    ananymous | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    جالبه
    نه خیلی جالبه

  • samir1374
    samir1374 | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    بیچاره دیر رسید دستش هولولنز :D

مطالب پیشنهادی