ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان خطرناک بودن ویروس زیکا برای زنان باردار را تائید کرده اند

تاکنون اعلام شده بود که ویروس زیکا، موجب بروز بیماری کوچک سری (microcephaly) و بروز نواقص مادرزادی در نوزادان خواهد شد. این دستاورد در نتیجه تحقیق و مطالعه روی بیش از 5 هزار زن صورت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

تاکنون اعلام شده بود که ویروس زیکا، موجب بروز بیماری کوچک سری (microcephaly) و بروز نواقص مادرزادی در نوزادان خواهد شد. این دستاورد در نتیجه تحقیق و مطالعه روی بیش از 5 هزار زن صورت پذیرفته بود و در اواسط سال گذشته میلادی به اطلاع عموم رسید.

اما در تحقیقات تازه ای که دانشمندان دانشگاه UCLA انجام داده اند، دلایل ثابت کننده ی بیشتری درباره وجود رابطه میان ویروس مورد بحث و دیگر بیماری های جنین نیز پیدا شده. یعنی این ویروس نه تنها موجب بروز میکروسفالی در نوزادان می گردد، بلکه می تواند در تمامی 9 ماه بارداری، مادر و فرزند را تهدید نموده و موجب سقط نیز بشود.

محقق ارشد این پژوهش، دکتر «کارین نیلسون» در این باره اظهار داشته آنها تاثیرات منفی این ویروس را در زنان باردار در هفته هشتم، 22، 25 و حتی هفته سی و پنجم هم مشاهده نموده اند.

این مطالعه روی 88 زن باردار در کلینیک Oswaldo Cruz Foundation در ریو دو ژانریو صورت گرفته و تمامی این زنان مورد آزمایش ویروس زیکا قرار گرفته اند. از 88 نفر، 72 نفر آنها به زیکا مبتلا بوده اند. از میان آنها، 42 نفر از مبتلایان و 16 نفری که جواب آزمایش شان منفی بود موافقت نمودند تا آزمایشات و اسکن های فراصوت بیشتری روی شان انجام پذیرد.

نتیجه آزمایش فراصوت یا در اصطلاح اولتراساند 12 نفر از مبتلایان وجود مشکلاتی را نشان داده و در انتها نیز جنین دو نفر از این زنان در سه ماهه سوم بارداری سقط شد.

دو کودک دیگر نیز بسیار کوچک و کم وزن بوده و یکی از آنها به بیماری کوچک سری مبتلا بود. همچنین در چشم این نوزاد نیز نوعی ضایعه اندامی وجود داشت که نشانه ی نابینائی این کودک است. نوزاد دوم نیز به واسطه سزارین متولد گشت زیرا در رحم مادر او هیچ مایع آمنیوتیکی وجود نداشت.

در همین راستا باید اشاره کنیم که در این تحقیق، تمام مادرانی که اولتراساندهای نرمال داشتند، فرزندان سالمی نیز به دنیا آوردند.

«نیسلون» در رابطه با مطالعات خود و نمونه های مشابه اظهار داشته که می توانند به حذف فرضیه های اشتباه، مبنی بر این که حشره کش ها موجب ایجاد این بیماری می شوند کمک نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sbs
    sbs | ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

    مایع آمونیاکی ؟ درستش هست مایع آمنیوتیک!

    • فروغ بیداری
      فروغ بیداری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

      با تشکر. اصلاح شد

مطالب پیشنهادی