ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش مالی HTC برای ماه فوریه: دستیابی به رکورد تازه ای در کاهش درآمد

همه چیز از One M9 آغاز شد؛ موبایلی پرچمدار برای سال ۲۰۱۵ که از سوی HTC در کنگره جهانی موبایل رونمایی شد. محصول مورد اشاره، بازخورد مطلوبی از سوی کاربران دریافت نکرد و همین موضوع باعث ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

همه چیز از One M9 آغاز شد؛ موبایلی پرچمدار برای سال ۲۰۱۵ که از سوی HTC در کنگره جهانی موبایل رونمایی شد. محصول مورد اشاره، بازخورد مطلوبی از سوی کاربران دریافت نکرد و همین موضوع باعث شد تا درآمدهای HTC و سپس ارزش سهام آن کاهش پیدا کند.

در واقع این شرکت تایوانی در طول ۱۲ ماه گذشته، به علت ناکامی هایی که با موبایل One M9 داشته، همواره در حال زیان داده بودن است. امروز ولی تایوانی ها گزارش تازه ای از درآمدهای خود در ماه فوریه (ماه میلادی گذشته) ارائه داده اند که به سطح جدیدی از کاهش درآمد رسیده است.

بر اساس آمار مالی منتشر شده در بخش مرتبط با سرمایه گذاران در وب سایت این شرکت، HTC در ماه فوریه درآمدی بالغ بر ۴.۲۰ میلیارد دلار تایوان داشته است. با تبدیل این مبلغ به دلار آمریکا، می بینیم که درآمد شرکت مذکور به طور کلی ۱۲۹ میلیون دلار بوده. اگر در وب سایت HTC اندکی کندوکاو کنید، متوجه خواهید شد که این رقم، کمترین حد از سطح درآمدی بوده که شرکت تایوانی در ده سال گذشته تا کنون به خود اختصاص داده است.

مرسوم است که آمارهای مالی ارائه شده از سوی شرکت ها را با آماری در مقطع زمانی مشابه از سال گذشته مقایسه می کنند تا بهبود شرایط یا عدم رشد آن شرکت مشخص شود. زمانی که فوریه ۲۰۱۶ اچ تی سی را با فوریه ۲۰۱۵ مقایسه کنیم، می بینیم که سطح درآمدها ۵۵ درصد کاهش یافته اند.

اگرچه HTC اخیرا و از سال گذشته تا کنون زیان های بسیاری را تجربه کرده اما باید اشاره داشت که این کمپانی تایوانی در حال تغییر مسیر بوده و می خواهد از شرکتی که محصول اصلی اش موبایل است، به شرکتی فعال در زمینه توسعه هدست های واقعیت مجازی پیشرفته تبدیل شود.

در کنار همین موضوع، انتظار می رود که با ارائه HTC 10، پرچمدار بعدی این کمپانی که احتمالا در ماه آینده معرفی می شود، شاهد بهبود کلی شرایط مالی کمپانی مورد بحث باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    عاقبت بساز و بندازی یادم نمیره لامصب واسه اینکه مشتریاش و مجبور به خرید گوشی جدید کنه گوشی شیش ماه پیشش و آپدیت نمیداد اون زمان که اندروید سالی دوبار آپدیت میشد حقشه به این روز زار بیفته.
    بره که دیگه بر نگرده ??

  • محمد
    محمد | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    Htc خیلی ساده و با ندانم کاری های خودش بازارو از دست داد یه زمانی بهترین فروشنده تلفن های هوشمند بود بعد اینقدر گند زد که به این روز افتاد به نظرم اگه htc 10 هم مشکل داشته باشه کارش تمومه

مطالب پیشنهادی