ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چگونه گلکسی S7 را در برابر برخورد با آب مقاوم کرده است؟

با تلفن همراه گلکسی S5، سامسونگ خبر داد که موبایلی مقاوم در برابر مایعات توسعه داده است. این در حالی بود که شرکت کره ای در همان موبایل از یک درپوش پلاستیکی برای پورت اصلی دستگاه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

با تلفن همراه گلکسی S5، سامسونگ خبر داد که موبایلی مقاوم در برابر مایعات توسعه داده است. این در حالی بود که شرکت کره ای در همان موبایل از یک درپوش پلاستیکی برای پورت اصلی دستگاه بهره گرفته بود.

حال قابلیت مقاومت در برابر آب به گلکسی S7 بازگشته اما دیگر خبری از درپوش های پلاستیکی نیست.

سامسونگ بیان می کند که تلفن همراه جدیدش دارای گواهی IP68 است؛ به معنای آنکه گلکسی S7 را می توان تا ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متری قرار داد، بدون اینکه آسیب ببیند. اما سوال اصلی اینجاست که سامسونگ چگونه موفق شده این تلفن همراه را در برابر آب مقاوم کند؟

یکی از کاربران یوتوب به نام «JerryRigEverything» دستگاه مورد اشاره را گشوده و برخی از راهکارهای استفاده شده از سوی سامسونگ را به نمایش می کشد.

در ویدیوی پایین، به وضوح همه ی عناصر مقاوم کننده گلکسی S7 در برابر مایعات را مشاهده خواهید کرد که بیشتر آنها، حلقه های لاستیکی در کناره ی پورت ها هستند. در کنار درگاه سیم کارت، جای قرار گیری جک هدفون و پورت USB می توان این حلقه های لاستیکی را مشاهده کرد. در این میان از چسب هم استفاده شده و مقدار زیادی چسب را می توان در گوشه و کنار گلکسی S7 مشاهده کرد.

اما سوال اصلی مربوط به اسپیکر دستگاه می شود، بخشی که برای کارکرد، به هوا نیاز دارد. جالب ترین بخش از ویدیوی پایین مربوط به نحوه ضدآب کردن اسپیکر دستگاه است، جایی که مهندسان سامسونگ یک صفحه ی شبکه ای روی اسپیکر قرار داده اند که از شکاف های بسیار ریزی برخوردار است و آب تا عمق ۱.۵ متری نمی تواند به آن نفوذ کند، اما اگر موبایل خود را در انتهای استخر ببرید، مطمئنا آب از طریق همین شبکه های کوچک به داخل دستگاه نفوذ خواهد کرد.

در صورتی که شما دستگاه را در عمق بیشتر از یک و نیم متر برده و یا آب را در برابر فشار مستقیم شیر آب قرار دهید، گارانتی آن باطل می شود و سامسونگ می تواند متوجه شود که شما به شکل غیر طبیعی به خاصیت مقاومت دستگاه در برابر آب آسیب رسانده اید. این پروسه توسط دو استیکر درون دستگاه مشخص می شود.

استیکرها صورتی و سفید رنگ بوده و یکی در بالای دستگاه، کنار درگاه سیم کارت و دیگری در پایین دستگاه قرار گرفته. زمانی که موبایل به عمق بیشتر از ۱.۵ متر برده شود و آب وارد آن گردد، مشخصا آب با همین استیکرها برخورد کرده و سپس آنها حالت خود را از دست داده و به رنگ قرمز در می آیند. باید در نظر داشت که سامسونگ در تبلیغات خود نیز از عبارت «ضد آب» استفاده نکرده است. در ادامه می توانید ویدیو کامل را به همراه توضیحات تکمیلی مشاهده کنید.


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • کاوه
    کاوه | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    سونی شش نسل گوشی ضد آب ساخته هیچ کس نیومد بررسی کنه اونوقت سامسونگ برای اولین بار همچین کاری کرده اینترنت منفجر شده! همه سایتا دارن بررسی میکنن!

  • zia
    zia | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    حس میکنم متاسفانه دیجیاتو بعضی جاها جبهه گیری داره میکنه سونی از زد ضدابه یکبار همچین مطلبی نخوندیم یا نه درباره ی لوله های گرمایی حرارتی

    • ششتقلال
      ششتقلال | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

      کاملا موافقم

مطالب پیشنهادی