ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۱۰ توصیه مفید برای مدیریت بهتر زمان

زمان شما بی نهایت ارزشمند است. هر ساعت و هر ثانیه از آن منبعی است که وقتی می گذرد دیگر هیچگاه نمی توان به آن دسترسی داشت و یا آن را جایگزین کرد. احترام گذاشتن ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

زمان شما بی نهایت ارزشمند است. هر ساعت و هر ثانیه از آن منبعی است که وقتی می گذرد دیگر هیچگاه نمی توان به آن دسترسی داشت و یا آن را جایگزین کرد.

احترام گذاشتن به زمان، یکی از بهترین چیزهایی است که در زندگی می توانید یاد بگیرید. بهتر است به جای سپری کردن زمان، آن را سرمایه گذاری کنید. در ادامه با چند نقطه ی شروع خوب برای این کار آشنا خواهید شد.

۱- اولویت های خود را بشناسید

شناخت اولویت ها به نظر کار ساده ای می آید، اما در عمل کار بسیار دشواری است. برای این کار باید توجه خود را به تنها کاری معطوف کنید که حقیقتاً برایتان اهمیت دارد. به زمان به چشم منبعی برای سرمایه گذاری بنگرید و اطمینان حاصل کنید در ازای آن بازگشتی که مورد انتظارتان است را دریافت می کنید. اجازه ندهید مسائل جزئی شما را از مسیر اصلی تان منحرف کنند.

۲- از قدرت برنامه ریزی غافل نباشید

برنامه ریزی مناسب، زمانی را برای شما خالی می کند که در غیر این صورت به فکر کردن، تلاش برای به یاد آوردن زمان انجام کار های مختلف، دوباره کاری، و جبران تاریخ ها و موعد های گذشته می گذشت. برنامه ریزی برای زمان های غیر کاری در ابتدا ممکن است محدودیت زا به نظر برسد، اما در واقع به شما آزادی و کنترل بیشتری می بخشد.

۳- به خودتان استراحت بدهید

حتی (و به ویژه) در روزهای پر جنب و جوش و بیش از اندازه کوتاه کاری نیز به خودتان اندکی استراحت بدهید. هر روز بدون نگرانی از اتفاقات جلسه ی قبلی، تماس های از دست رفته و یا تعداد زیاد ایمیل های بی پاسخ مانده، زمانی را به حضور در لحظه اختصاص دهید. استراحت ذهنی، تمرکز و توجه شما را بهبود می بخشد.

۴- برای کاستن از استرس خود ورزش کنید

یکی از دلایل مهم اما فراموش شده برای گنجاندن ورزش در برنامه ی روزانه، کاهش استرس است. انجام تمرینات ورزشی می تواند استرس شما را از بین ببرد و ذهنتان را آرام کند. در نتیجه، خواب بهتری را تجربه خواهید کرد و انرژی بیشتری خواهید داشت.

۵- خود را از شبکه های اجتماعی دور نگاه دارید

فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، و دیگر شبکه های اجتماعی به راحتی می توانند ساعت ها وقت ما را به خود اختصاص دهند. اما اگر واقعاً می خواهید از زمان خود استفاده کنید، استفاده از شبکه های اجتماعی را به زمان مشخصی محدود کنید، سپس آن را به طور کامل کنار بگذارید تا برای انجام کار هایی که اهمیت بیشتری برایتان دارند وقت بیشتری داشته باشید.

۶- از معاشرت با کسانی که دوستشان دارید لذت ببرید

برای استفاده ی معنادار از وقت خود در کنار خانواده، دوستان و عزیزانتان زمان مناسب و کافی اختصاص دهید. این کار جدای از خلق خاطراتی که زندگی شما را ارزشمند خواهند ساخت، برای شما مفید است. معاشرت با همسر، فرزندان، خواهر و برادر ها، والدین، و یا دوستان به ترشح اندورفین می انجامد و کمک می کند استرس شما کاهش پیدا کند. حتی صحبت کردن با یک عزیز از پشت تلفن نیز برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

۷- آمادگی کامل داشته باشید

آیا شما هم اغلب مواقع از این جلسه به جلسه ی بعدی وارد می شوید و از این پروژه به سراغ پروژه ی بعدی می روید؟ اگر نتوانید خود را برای امور مهمی مثل اینها آماده کنید، هم باعث سرافکندگی خودتان خواهید شد و هم تیمتان. در نهایت نیز مجبور خواهید بود زمان بیشتری برای جبران این کمبود اختصاص دهید. بنابراین هر روز بخشی از زمان خود را به آماده شدن برای موفقیت های روز بعد اختصاص دهید.

۸- نه گفتن را یاد بگیرید

به ندرت پیش می آید که پاسخ منفی دادن به دیگران آسان باشد. اما به یاد داشته باشید با نه گفتن به دیگران، در واقع به تعهدات و اولویت های خودتان پاسخ مثبت می دهید.

۹- فضایی مناسب برای رشد فراهم کنید

خود را در میان افراد و چیز هایی قرار دهید که می توانید از آنها درس بگیرید. خودتان را در فضایی قرار دهید که به جای پرت کردن حواستان، به شما بال و پر بدهد. به این ترتیب احتمال رشد خود را بالا خواهید برد.

۱۰- اندکی هم خوش بگذرانید

پرداختن به کارهایی که انجامشان برای شما سرگرم کننده و جذاب محسوب می شود، اغلب مواقع به یادگیری و سلامت شما نیز کمک می کند. تفریح همان مزایایی را برای شما در بر خواهد داشت که ورزش می تواند داشته باشد. گوش سپردن به موسیقی ذهن شما را پرورش می دهد، مسافرت رفتن و مطالعه نیز روح و روانتان را تغذیه خواهند کرد.

اغلب ما روز های پر مشغله ای داریم و به نظر می رسد این روند ادامه داشته باشد. اما اگر در رابطه با نحوه ی سرمایه گذاری زمان خود دقت بیشتری به خرج دهیم، می توانیم از تک تک لحظات خود نهایت بهره را ببریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    ممنونم

مطالب پیشنهادی