ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از پاور بانک جدید خود با پشتیبانی از USB Type-C رونمائی کرد

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که دیوایس های الکترونیک همانند موبایل و تبلت با آن مواجه هستند، میزان شارژدهی باتری آنهاست. تقریبا تمامی برندهای سازنده اسمارت فون تلاش می کنند تا باتری محصولاتشان عمر طولانی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که دیوایس های الکترونیک همانند موبایل و تبلت با آن مواجه هستند، میزان شارژدهی باتری آنهاست. تقریبا تمامی برندهای سازنده اسمارت فون تلاش می کنند تا باتری محصولاتشان عمر طولانی داشته باشد. اما در این مسیر با محدودیت هایی همراه هستند و نمی توانند اقدامات ویژه ای صورت دهند.

از این رو، در چنین مواقعی است که نیاز به باتری های یدکی یا پاوربانک ها به خوبی حس می گردد. پاور بانک که اخیرا مورد توجه جمعیت زیادی از دنیا قرار گرفته انواع گوناگونی داشته و توسط شرکت های مختلفی تولید می گردد. اما جدیدترین مدل آن را شیائومی ساخته که علاوه بر ظرفیت بسیار بالا، از پورت USB Type-C هم پشتیبانی می نماید.

خوب است بدانید پاور بانک شیائومی موسوم به Mi Powerbank Pro، ظرفیتی معادل 10 هزار میلی آمپر ساعت در اختیار کاربر قرار می دهد.

به نظر می رسد که این گجت به طور ویژه برای کاربران موبایل Mi 5 همین شرکت ساخته شده باشد اما اسمارت فون های دیگری همانند G5 ال جی، نکسوس 6P، 5X و OnePlus 2 نیز به واسطه پشتیبانی از نوع C پورت یو اس بی، قادر خواهند بود از این منبع انرژی استفاده نمایند.

به واسطه حضور پورت یاد شده، این پاوربانک از شارژهای سریع 5V/2A، 9V/2A و 12V/1.5A پشتیبانی می نماید؛ به این مفهوم که به لطف این فناوری نه تنها زمان شارژ شدن موبایل بسیار کوتاه تر خواهد شد، بلکه خود پاوربانک نیز در سریع ترین زمان ممکن شارژ می گردد. به طوری که شیائومی در این رابطه اعلام داشته این گجت قادر است در عرض 3 ساعت و نیم فول شارژ شود که در مقایسه با شارژهای معمولی (5V/2A) حدود 40 درصد سریع تر خواهد بود.

تغییرات پاور بانک مورد بحث به همین موارد محدود نمی گردد، بلکه این دستگاه از نظر قد و اندازه نیز کوچک تر و سبک تر از نمونه های پیشین خود ساخته شده و در حال حاضر فقط 223 گرم وزن و 1.26 سانتی متر ضخامت دارد.

در آخر هم اشاره کنیم که قیمت Mi Powerbank Pro حدود 23 دلار (149 یوآن) اعلام گشته و تاکنون فقط در بازار چین عرضه شده اما امید می رود که به زودی به بازار جهانی نیز ارائه بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی