ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوشیدنی تویوتا برای افراد نابینا جهان را از طریق دوربین های خود می بیند

دانشمندان به آرامی روش های درمانی برای رفع نابینایی و کم بینایی را پیدا می کنند اما تا آن موقع، می توان به تکنولوژی هایی روی آورد که به این قشر از افراد کمک می کنند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۵

دانشمندان به آرامی روش های درمانی برای رفع نابینایی و کم بینایی را پیدا می کنند اما تا آن موقع، می توان به تکنولوژی هایی روی آورد که به این قشر از افراد کمک می کنند استقلال بیشتری را به دست آورند.

تویوتا یکی از شرکت هایی است که در کنار بزرگانی نظیر مایکروسافت از یاد افراد نابینا غافل نبوده و چندی پیش فاش ساخت روی دستگاهی ویژه این افراد کار می کند که درک بهتری از جهان پیرامون را در اختیار آنها قرار می دهد.

در این پروژه که Blaid نام دارد شرکت مورد بحث نوعی پوشیدنی شانه ای را ساخته که مجهز به تعدادی دوربین است و می تواند پله ها، درها، تابلوی مربوط به سرویس های بهداشتی و دیگر امکانات محیط های بسته را تشخیص دهد.

این دستگاه به صورت صوتی کنترل خواهد شد و اطلاعات را از طریق صدا و علائم لرزشی به فرد انتقال می دهد. تویوتا در نظر دارد که علاوه بر کمک به افراد نابینا و کم بینا برای پیدا کردن مسیرشان قابلیت های این پوشیدنی را نیز تقویت نماید و مواردی چون «ترسیم نقشه و تکنولوژی های تشخیص چهره را نیز به آن اضافه نماید.»

لازم است اضافه نماییم که پروژه Blaid هم اکنون در مراحل اولیه تولید به سر می برد اما شرکت سازنده وعده داده که مرحله تست سری اول آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی