ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از تولید انبوه حسگر تصویر 12 مگاپیکسلی دوال پیکسل خود خبر داد

اگر خبرهای حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما می دانید که سامسونگ امسال دوربین 16 مگاپیکلسی گلکسی اس 6 را کنار گذاشت و تصمیم گرفت در پرچمدار تازه خود از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

اگر خبرهای حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما می دانید که سامسونگ امسال دوربین 16 مگاپیکلسی گلکسی اس 6 را کنار گذاشت و تصمیم گرفت در پرچمدار تازه خود از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده نماید.

با این همه، تعداد دیودهای نوری این حسگر برای بهبود عملکرد سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاری آن و همچنین همخوانی داشتنش با پیکسل هایی که حالا ابعادشان بزرگ تر شده به دو برابر میزان قبلی رسیدند و در نهایت به بهبود عملکرد این دوربین در حین فوکوس و تصویر برداری در نور کم منتهی شدند.

کالبدشکافی های اخیر انجام شده روی این موبایل نشان داد که سامسونگ از حسگر سفارشی سازی شده سونی در این پرچمدار استفاده کرده و حالا مشخص گردیده که غول کره ای حسگر تصویر اختصاصی خود را ساخته است.

این محصول همچون نوع به خدمت گرفته شده درون گلکسی اس 7 تنها 12 مگاپیکسل دارد؛ البته منظور از کاربرد عبارت «تنها»، پایین بودن این رقم در مقایسه با دوربین های 16 یا 20.1 مگاپیکسلی است که هم اکنون در برخی از پرچمداران شاهد کاربردش هستیم.

اما ابعاد پیکسل های این حسگر نیز درست مانند محصول سونی برابر با 1.4 میکرون است و همانطور که میدانید هر چه ابعاد یک پیکسل بزرگ تر باشد داده های نوری بیشتری را دریافت کرده و نتیجه کار آن بهتر خواهد بود.

این سنسور همچنین از تکنولوژی دوال پیکسل بهره می برد؛ عبارتی که به وجود دو فوتو دیود در سمت راست و چپ یک پیکسل اشاره دارد و در سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مشخصه که به سرعت و دقت بیشتر فوکوس خودکار یک دوربین می انجامد در دوربین های DSLR به مراتب بیشتر مشاهده می شود و این در واقع همان چیزی است که وجود مشخصه یاد شده در تلفن های هوشمند را قابل توجه می کند.

تکنولوژی ISOCELL یکی از امکاناتی است که حسگر سامسونگ دارد و محصول سونی و در نتیجه گلکسی اس 7 از آن بی بهره است. اگر خاطرتان باشد سامسونگ این فناوری را چند سال پیش معرفی کرد و نوع ارتقاع یافته ای از آن را نیز در پرچمداران اخیرش به کار گرفت.

ISOCELL در واقع دیودهای نوری یا همان فوتودیودهای موجود در هر پیکسل را جدا می کند تا از نفوذ نور به سلول های مجاور ممانعت به عمل آورد. این قابلیت همانطور که گفته شد در گلکسی اس 7 غایب بود.

سامسونگ اعلام کرده که پروسه تولید انبوه این حسگر تصویر دوال پیکسل را آغاز کرده؛ اینکه چرا تولید انبوه آن تا این اندازه دیر اتفاق افتاد، سوالی است که پاسخش را تنها سامسونگ و شرکایش میدانند.

در هر حال روشن است که حسگر یاد شده به خاطر تاخیر در زمان عرضه اش نتوانست خود را به گلکسی اس 7 برساند، هرچند بعید نیست اگر سامسونگ نسخه ای از موبایل یاد شده را نیز با این سنسور روانه بازار کند. اما احتمال به کار گیری حسگر یاد شده در گلکسی نوت 6 که قرار است اواخر امسال معرفی شود به مراتب از این بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    هیچ وقت به گرد پای دوربینهای سونی هم نمیرسه خوشم خوب میدونه و الکی تبلیغ سنسوراشو شروع کرده از الان

مطالب پیشنهادی