ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت NEC و ابداع راهکار جدیدی برای سیستم های احراز هویت بیومتریک

در حال حاضر تلفن هوشمند از طریق چند راه مختلف می تواند هویت کاربر خود را شناسایی کند. متداول ترین راه، استفاده از حسگر اثر انگشت است در حالی که برخی موبایل ها نظیر پرچمداران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

در حال حاضر تلفن هوشمند از طریق چند راه مختلف می تواند هویت کاربر خود را شناسایی کند. متداول ترین راه، استفاده از حسگر اثر انگشت است در حالی که برخی موبایل ها نظیر پرچمداران لومیا، از سنسور شناسایی عنبیه چشم کاربر استفاده می کنند.

امروز ولی شرکت NEC خبر از تکنولوژی دیگری می دهد که موبایل، می تواند از طریق فرُم اختصاصی گوش هر شخص، هویت او را شناسایی کند.

NEC_earphone_biometric_02
نحوه طنین انداز شدن یک آوا در گوش هر شخص متفاوت است.

این طور که مشخص شده، نحوه طنین انداز شدن یک آوا در مجرای گوش اشخاص پروسه ای است که به اشکال مختلف انجام شده و برای هر شخص متفاوت است. شرکت ژاپنی NEC ایربادهایی را توسعه داده که دارای میکروفون هم هستند و توسط همین میکروفون، نحوه طنین انداز شدن آوا را در گوش کاربر مقیاس گیری نموده و او را شناسایی می کنند.

نکته جذاب این تکنولوژی، این است که پروسه شناخته شدن کاربر و احراز هویت او، کمتر از یک ثانیه زمان می برد و در ۹۹ درصد موارد نیز عملکرد صحیحی دارد.

«شیگکی یاماگاتا» (Shigeki Yamagata) یکی از مدیران ارشد NEC در رابطه با این تکنولوژی می گوید:‌

«اسکن مجرای گوش، به گونه ای عمل می کند که نیاز نیست خود کاربر، بخشی از بدنش را در برابر اسکن ها قرار داده و سپس عملیات احراز هویت انجام شود. این سیستم به گونه ای کاملا طبیعی عمل نموده و در هنگام حضور در محل کار، شخص می تواند ایرباد را درون گوش خود قرار داده، احراز هویت شود و به مکالمه بپردازد.»

EarAnatomy

NEC امیدوار است این تکنولوژی تا سال ۲۰۱۸ به شکل تجاری، در گجت ها مورد استفاده قرار گیرد. البته اینطور که به نظر می رسد، شرکت یاد شده تکنولوژی مورد بحث را توسعه می دهد تا در زمان های خاص از آن استفاده شود؛ برای مثال، زمانی که یک شخص تصمیم دارد مکالمه تلفنی محرمانه ای با شخص دیگری داشته باشد.

بر همین اساس، NEC اشاره نکرده که تکنولوژی توسعه یافته از سوی او، اینک قادر است جایگزین سنسورهای شناسایی اثر انگشت در موبایل های امروزی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی