ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC: تا ۲۰۲۰ بازار تبلت های دارای کیبرد جدا شونده به تصاحب مایکروسافت در می آید

موسسه تحلیلی-آماری IDC در گزارش اخیر خود اعلام کرده بازار تبلت ها در سال ۲۰۱۶ با کاهش تقاضایی ۵.۹ درصدی رو به رو خواهد شد. اما همین موسسه می گوید ۲۰۱۷، سال خیزش تبلت های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

موسسه تحلیلی-آماری IDC در گزارش اخیر خود اعلام کرده بازار تبلت ها در سال ۲۰۱۶ با کاهش تقاضایی ۵.۹ درصدی رو به رو خواهد شد. اما همین موسسه می گوید ۲۰۱۷، سال خیزش تبلت های دارای کیبرد جدا شونده - همچون سرفس بوک و سرفس پرو مایکروسافت، آیپد پروی اپل و پیکسل C گوگل - خواهد بود و این محصولات دوباره وضعیت بازار مورد بحث را به حالتی با ثبات و رو به جلو باز خواهند گرداند.

البته در این بین نکته ای نیز وجود دارد، به باور IDC مایکروسافت و دیوایس هایش بیشترین و مهم ترین نقش را در مبحث خیزش دستگاه های هیبریدی ایفا خواهند نمود. موسسه یاد شده در برآیند خود آورده تا ۲۰۲۰ حدود ۷۴.۶ درصد از بازار در دست گجت های اهالی ردموند همانند لپ تاپ سرفس بوک و تبلت سرفس پرو قرار خواهد گرفت و ضمناً این موسسه باور دارد رقم مذکور در ۲۰۱۶ به عددی حوالی ۵۳.۳ درصد خواهد رسید.

ناگفته نماند پیش بینی می گردد پیشرفت مایکروسافت، برای اپل هزینه ای قابل توجه را در پی داشته باشد و در ۲۰۲۰ سهم بازار آیپد از ۲۸.۵ درصد به ۷.۳ درصد تنزل یابد. نباید از یاد برد که برند ساکن کوپرتینو هم اکنون تنها یک تبلت دارای کیبرد جدا شونده با نام آیپد پرو را در بازار دارد ولی شایعاتی در همین رابطه به گوش می رسند که می گویند نسخه ی دیگری از این دستگاه با نمایشگر ۹.۷ اینچی نیز در راه است.

بر طبق مطالعات IDC محصولاتی مثل Pixel C وضعیتی پایدار را خواهند داشت و در نهایت ممکن است سهم این دستگاه از ۱۸.۲ درصد در ۲۰۱۶ به ۱۸.۱ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یابد. نکته ی دیگر اینکه تبلت ها با کیبرد جدا شونده در ۲۰۱۵ تنها ۸ درصد از بازار کلی تبلت در جهان را به خود تخصیص داده بودند ولی پیش بینی شده این میزان تا ۴ سال دیگر به ۳۰ درصد برسد.

گونه ای از تبلت ها که در بالا به آنها پرداختیم به نوعی بخشی از بازار کامپیوترهای شخصی نیز به حساب می آیند و قادرند قابلیت هایی مشابه محصولات این بازار را در اختیار کاربران بگذارند، لذا رشد و موفقیت آنها می تواند از افول بازار پی سی هم جلوگیری کرده و ثباتی نسبی را در آن پدید آورد؛ این مسئله ای است که IDC نیز در گزارش های پیشین خودش به آن اشاراتی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    این همون نیست که میگفت تا 2019 سهم وینفون میشه 40درصد بازار؟!
    الان رسیده کمتر از 1درصد!
    این امارشم معلومه چقدر درسته

  • samir1374
    samir1374 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    اگه آقای مستکین بود نویسنده حتما به این که آی دی سی چند سال پیش پیش بینی کرده بود ویندوز فون سال 2015 از آیفون جلو میزنه اشاره می کرد!

مطالب پیشنهادی