ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین نسخه پیش نمایش ویژه توسعه دهندگان از اندروید N منتشر شد

گوگل از همین امروز عرضه یک نسخه ی پیش نمایش ویژه ی توسعه دهندگان از اندروید N را آغاز کرده است؛ اتفاقی که کسی انتظار رخ دادنش را تا ماه می و برگزاری "کنفرانس گوگل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۶

گوگل از همین امروز عرضه یک نسخه ی پیش نمایش ویژه ی توسعه دهندگان از اندروید N را آغاز کرده است؛ اتفاقی که کسی انتظار رخ دادنش را تا ماه می و برگزاری "کنفرانس گوگل I/O" نداشت.

کمپانی ساکن مانتین ویو برای اینکه کار توسعه دهندگان را ساده کند این نسخه از پلتفرم موبایلی اش را به صورت یک به روز رسانی OTA ارائه نموده و ظاهراً قصد دارد به این ترتیب - یعنی با عرضه ی زود هنگام پیش نمایش اندروید N - فرصت بیشتری را برای دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات به دست آورد.

طبق زمانبندی و تا پیش از انتشار نسخه ی نهایی شده در سه ماهه سوم ۲۰۱۶، پنج پیش نمایش از اندروید N انتشار خواهد یافت و به این ترتیب گمان می رود گوگل بتواند محصول اصلی را در تابستان به دست موبایل سازان برساند.

ناگفته نماند آنچه امروز در دست توسعه دهندگان قرار گرفته هنوز تا نهایی سازی فاصله ی زیادی دارد و می توان انتظار داشت با گذر زمان قابلیت های متعدد دیگری نیز به آن افزوده گردند.

اگر مالک یکی از دستگاه های نکسوس ۶، نکسوس ۵X، نکوسس ۶P، نکسوس پلیر، نکسوس ۹ و یا پیکسل C هستید می توانید با مراجعه به این آدرس و ثبت نام کردن از طریق آن نسخه ی پیش نمایشی که عرضه شده را روی دستگاه خود دریافت نمایید. در این بین دو نکته را نیز می بایست در نظر داشته باشید، پس از دانلود و نصب نسخه کنونی، به روز رسانی های بعدی نیز در زمان مقرر در اختیارتان قرار خواهند گرفت و نکته ی کم اهمیت تر اینکه در فهرستی که پیش تر اشاره کردیم نکسوس ۵ حضور ندارد.

از جمله ویژگی های تازه ای که در اندروید N فعلا در دسترس هستند می توان به "اسپلیت اسکرین" به صورت مقیم برای تلفن های هوشمند و تبلت ها اشاره داشت (قابلیتی که با استفاده از آن می توانید دو اپ را در کنار یکدیگر و به شکل همزمان اجرا نمایید).

امکان تصویر در تصویر نیز در دسترس است و قابلیت جدیدی با عنوان «Direct Reply Notifications» یا «پاسخگویی مستقیم از طریق اعلانات» هم موجود است که با استفاده از آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود به کاربران این امکان را بدهند تا پاسخگوی یک پیغام از طریق اعلان مربوط به اپ باشند.

گفته می شود در اندروید N مد Doze نیز بهبود یافته و وقتی نمایشگر خاموش است صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر و بهتر رخ می دهد. در کنار این نکته گوگل تلاش کرده تا عملکرد اپ ها در پس زمینه را بهینه سازی نماید و به این صورت میزان بهره برداری از حافظه ی رم دستگاه را کاهش دهد.

یک ویژگی جدید دیگر نیز «Data Saver» نام دارد، که مقدار مصرف داده توسط اپ های فعال در پس زمینه و پیش زمینه را کاهش می دهد. اینکار از طریق محدود کردن بیت ریت محتوای در حال استریم شدن، کاستن از کیفیت تصاویر و برخی از روش های دیگر صورت می پذیرد.

گوگل هنوز مشخص نکرده عبارت «N» مخفف چه دسر، شیرینی یا شکلاتی خواهد بود ولی «هیروشی لاکهایمر»، معاون ارشد واحد های اندروید، کروم OS و کروم کست، در پستی در وبلاگ مربوطه ی این کمپانی با به کار بردن عبارت «nut tellin» گفته است فعلا نمی خواهند نام بعدی پلتفرم موبایلی شان را فاش سازد؛ عبارتی که شاید به «نوتلا» (Nutella) اشاره داشته باشد.

Data-Saver

Direct-Reply

Quick-Settings

Split-Screen (1)

Split-Screen

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amin
    amin | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام ببخشید یه سوال ثبت نام کردن برای گرفتن نسخه پیش نمایش رایگان هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • hesam
    hesam | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    اندریوید M هنوز برامون نیومده حالا N اومد؟

  • Azoic
    Azoic | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    "نکته ی کم اهمیت تر اینکه در فهرستی که پیش تر اشاره کردیم نکسوس ۵ حضور ندارد."

    کم اهمیت گوشی خودته نامرد ما اینجا چشم انتظاریم تو میگی کم اهمیت :(

  • HssNeb
    HssNeb | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    من که زدم آپدیت دستش درد نکنه? دوست دارم گوگلو

  • علی
    علی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    دوستان کسی اطلاع داره که چرا کنار آنتن سیم کارت در آندروید لالی پاپ علامت تعجب میاد و وقتی گوشی به اینترنت وصل میشه علامت تعجب میره؟ راهکاری داره؟

    • HssNeb
      HssNeb | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

      مشکل از فیلتر بودن سرور گوگل هست چونکه نمیتونه دسترسی داشته باشه برای چک کردن اتصال فکر میکنه اینترنت شما قطعه مورد خاصی نیس

    • abbasalim
      abbasalim | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

      منظورش عدم دسترسی شبکه به اینترنت هست.
      داخل ویندوز هم اگه دیده باشی وقتی وصل شبکه باشید ولی نت نداشته باشید علامت تعجب میزنه

مطالب پیشنهادی