ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییرات ظاهری اندروید N
تکنولوژی

بخش Quick Settings در اندروید N تغییرات قابل توجهی داشته است

اندروید مارشملو از لحاظ ظاهری تغییرات اندکی نسبت به نسخه لالی پاپ داشت، اما به نظر می رسد گوگل نسخه N این پلتفرم را از این لحاظ نیز دچار تحولی قابل توجه کرده است. در این نسخه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

اندروید مارشملو از لحاظ ظاهری تغییرات اندکی نسبت به نسخه لالی پاپ داشت، اما به نظر می رسد گوگل نسخه N این پلتفرم را از این لحاظ نیز دچار تحولی قابل توجه کرده است.

در این نسخه جدید ما شاهد دگرگونی در ظاهر اعلانات، نوع چینش جدید بخش تنظیمات و بسیاری تغییرات و اصلاحات بصری کوچکتر هستیم. یکی از بخش هایی که متحمل تغییرات قابل توجهی شده، بخش "Quick Settings" یا «تنظیمات سریع» است.

quick-settings-improved-1-1200x707

مثل گذشته با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش به سمت پایین، «منوی اعلانات» اندروید N نمایان خواهد شد. اولین چیزی که بیش از همه نظر ما را به خود جلب می کند، تغییر در چینش آیکون های این بخش است که دسترسی به آنها را بیش از پیش تسهیل می کند.

دکمه های وای فای، چراغ قوه و دیتا با یک بار تپ کردن فعال می شوند، اما دکمه حالت DnD و باتری صفحات جداگانه ای را باز خواهند کرد تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. در این نسخه دیگر قرار نیست به بخش «تنظیمات» منتقل شوید، بلکه بخش جدید در همان «منوی اعلانات» به نمایش در خواهد آمد.

quick-settings-android-n-4-768x1365 quick-settings-android-n-2-768x1365

نکته جذاب دیگر وجود امکان شخصی سازی کامل «منوی اعلانات» است. برای این کار تنها کافیست که روی آیکون “edit” کلیک کنید. در این حالت می توانید آیکون هایی که می بایست در ردیف اول نمایش داده شوند را مشخص کرده و یا آیکون های جدیدی را به حالت مینیمایز این منو بیافزاید.

اگر شما گزینه System UI Tuner را در اندروید N فعال کنید، در بخش اعلانات گزینه های بیشتری از جمله فعال یا غیر فعال کردن «حالت شب» را نیز در دسترس خواهید داشت.

همانطور که در تصاویر می بینید، گوگل تلاش زیادی را برای بهینه سازی بخش تنظیمات سریع انجام داده است. اما کار به اینجا ختم نمی شود و توسعه دهندگان API خاصی را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند به واسطه آن هر آیکونی را به این بخش بیافزایند. یعنی در اندروید N نرم افزارها قادر خواهند بود برخی گزینه ها و امکانات پراستفاده خود را در «منوی اعلانات» در اختیار کاربر قرار دهند.

هنوز مشخص نیست از میان تغییرات و ویژگی های تازه ای که در نسخه بتای اندروید جدید ارائه شده، کدام یک به طور قطع به نسخه نهایی راه خواهند یافت، اما تعبیه یک API جدید می تواند دلیلی بر قطعیت امکان «افزودن گزینه های جدید به منوی اعلانات» باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی