ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی سلول سوختی جدید
تکنولوژی

تکنولوژی پیل سوختی جدید می تواند اسمارت فون شما را تا یک هفته روشن نگه دارد

همه موافقند که این روزها تکنولوژی باتری ها چندین و چند سالی از سایر فناوری های مرتبط با تلفن های همراه جا مانده اند. ما هنوز شاهد استفاده از باتری های لیتیوم-یونی در موبایل ها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

همه موافقند که این روزها تکنولوژی باتری ها چندین و چند سالی از سایر فناوری های مرتبط با تلفن های همراه جا مانده اند. ما هنوز شاهد استفاده از باتری های لیتیوم-یونی در موبایل ها و تبلت های خود هستیم که بیش از دو دهه پیش توسعه یافته اند. تلاش ها تا به امروز چندان مثمر ثمر نبوده و سازندگان به ناچار به دنبال کاهش مصرف انرژی سایر قطعات گجت های تولیدی خود رفته اند.

حال محققین دانشگاه علم و تکنولوژی پوهانگ در کشور کره جنوبی نوعی پیل سوختی با عنوان «سلول سوختی تقلیل یافته اکسید جامد» طراحی کرده اند که می تواند جایگزین باتری های فعلی در موبایل ها یا حتی پهپادها شود. نکته جالب اینجاست که این تکنولوژی قابلیت استفاده در باتری های با ابعاد بزرگ همچون نمونه های به کار رفته در خودروهای الکتریکی را نیز داراست.

تیم طراح در تشریح شیوه عملکرد باتری جدید خود می گوید که این محصول برای اولین بار در دنیا فولاد ضد زنگ متخلخل را با فیلم الکترولیت بسیار نازکی با «ظرفیت گرمایی کمینه» ترکیب کرده است. نتیجه این که هم کارایی و هم دوام این نوع باتری ها نسبت به نمونه های لیتیوم-یون قبلی بسیار بالاتر است. آنها معتقدند که یک پهپاد معمولی با کمک این باتری می تواند تا یک ساعت به پرواز بپردازد و اسمارت فون شما تا یک هفته همراهیتان خواهد کرد.

تا به امروز تکنولوژی ها و طرح های زیادی برای جایگزینی باتری های فعلی ارائه شده است، اما هیچ کدام نتوانسته اند راه خود را به بازار بیابند و به «سلطه پیرمردها» پایان دهند. حال باید دید «سلول سوختی تقلیل یافته اکسید جامد» می تواند قاعده بازی را تغییر دهد یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Azoic
    Azoic | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    یه ضرب المثلی هست که میفرماید: بزک نمیر بهار میاد... !

  • نیاز
    نیاز | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    تا به امروز تکنولوژی ها و طرح های زیادی برای جایگزینی باتری های فعلی ارائه شده است، اما هیچ کدام نتوانسته اند راه خود را به بازار بیابند

مطالب پیشنهادی