ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه هایپرلوپ در سه کشور اروپایی
تکنولوژی

هایپرلوپ قرار است سه پایتخت اروپایی را به یکدیگر متصل سازد

یکی از کمپانی هایی که به دنبال تحقق رویای ایلان ماسک در زمینه حمل و نقل با سرعت صوت است، به تازگی قراردادی را با مقامات کشور اسلواکی برای احداث یک خط هایپرلوپ میان سه کشور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

یکی از کمپانی هایی که به دنبال تحقق رویای ایلان ماسک در زمینه حمل و نقل با سرعت صوت است، به تازگی قراردادی را با مقامات کشور اسلواکی برای احداث یک خط هایپرلوپ میان سه کشور به امضا رسانده است. شرکت Hyperloop Transportation Technologies یا به اختصار HTT قصد دارد سه پایتخت اروپایی یعنی وین، براتیسلاوا و بوداپست را به یکدیگر وصل نماید.

در حالی که تصور می شود اتصال هایپرلوپ میان سه کشور هدفی بسیار بلندپروازانه باشد، اما در عمل فاصله این سه شهر در خط مستقیم تنها ۱۳۵ مایل (حدود ۲۱۷ کیلومتر) است که به نظر می رسد انجام آن شدنی باشد.

شرکت HTT معتقد است که در صورت اجرای چنین پروژه ای زمان مسافرت میان وین تا براتیسلاوا به ۸ دقیقه و از براتیسلاوا تا بوداپست به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.

البته قرارداد فعلی به معنی قطعیت اجرای این طرح نیست، بلکه قرار است شرکت مذکور به طور دقیق قابلیت اجرای آن را بررسی و هزینه ها را به طور دقیق برآورد کند و امیدوار باشد که کشورهای دخیل در این طرح حمایت مالی لازم را از آن به عمل آورند.

HTT یکی از دو مجموعه ای است که با جدیت تمام به دنبال تحقق رویای هایپرلوپ هستند. این شرکت توسط جذب سرمایه جمعی بنا شده، البته نه در سایت هایی مثل کیک استارتر یا ایندیگوگو، بلکه مجموعه ای از دانشمندان، مهندسان و طراحان مستقل گرد هم آمده و سرمایه لازم برای آن را تامین کرده اند.

این گروه در حال حاضر به دنبال راه اندازی یک خط آزمایشی ۵ مایلی (۸ کیلومتری) در کالیفرنیا هستند که گمان می رود تا سال ۲۰۱۸ قابل بهره برداری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    ایلان ماسک کیشی گوردوم بیلن...انصافا یاشیاسان

  • مجتبی
    مجتبی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    چ دنیایی بشه

مطالب پیشنهادی