ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت دادگستری ایالات متحده به ادعاهای اپل در رابطه با پرونده سن برناردینو پاسخ می دهد

امروز وزارت دادگستری ایالات متحده و دیوان عالی این کشور سومین بیانیه خود را در رابطه با پرونده سن برناردینو صادر کردند و به نظر می رسد که سعی دارند اپل را نسبت به همکاری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

امروز وزارت دادگستری ایالات متحده و دیوان عالی این کشور سومین بیانیه خود را در رابطه با پرونده سن برناردینو صادر کردند و به نظر می رسد که سعی دارند اپل را نسبت به همکاری با رای دادگاه متقاعد سازند. بیانیه اخیر وزارت دادگستری ایالات متحده، به برخی از دلایلی که اپل برای عدم همکاری در زمینه رمزگشایی آیفون 5c سید فاروک، تروریست حادثه سن برناردینو، ارائه کرده بود پاسخ می دهد.

اهالی کوپرتینو می گویند که برای دسترسی به اطلاعات داخل این موبایل، لازم است سیستم عاملی منحصر به فرد که به گفته آنان «سیستم عامل دولتی» خوانده می شود، تولید گردد و در صورتی که به دست اشخاص اشتباه برسد، امنیت تمام موبایل های آیفون سراسر جهان را به خطر خواهد انداخت و دیگر هیچ یک از کاربران، از امنیت اطلاعات شخصی شان مطمئن نخواهند بود.

دولت در پاسخ به این مسئله می گوید که نیازی نیست سیستم عامل دولتی، هیچگاه از تملک اپل خارج شود. در هیچ بخشی از رای دادگاه، گفته نشده که اپل باید نرم افزاری برای دولت تدارک ببیند و یا چگونگی کارکرد آن را به دولت توضیح دهد. در واقع به جای آن که سیستم عامل دولتی، نقش شاه کلید را ایفا کند، قرار است تنها برای رمزگشایی یک آیفون مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده، هم چنین به ادعای اپل مبنی بر اینکه اگر دولت، رمز عبور آی کلاد را تغییر نداده بود می توانست از طریق یک شبکه وای فای، بک آپی از اطلاعات آی کلاد به دست آورد نیز پاسخ داده است. در بیانیه اخیر وزارت دادگستری آمده که فاروک سه روز پیش از حادثه پسوورد اکانت خود را تغییر داده است و وقوع این مشکل ارتباطی با پلیس فدرال آمریکا ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی