ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش قیمت آیفون های اپل
تکنولوژی

اپل با ارائه همزمان آیفون SE و 5s، بازارهای جدیدی را نشانه خواهد گرفت

تحلیلگران وال استریت معتقدند اپل تصمیم دارد آیفون ۴ اینچی جدید را با قیمتی حدود ۴۵۰ دلار عرضه کند، بنابراین این محصول جای آیفون قدیمی تر 5s خواهد گرفت. اما اگر اپل بخواهد این پرچمدار سابق خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۲۰

تحلیلگران وال استریت معتقدند اپل تصمیم دارد آیفون ۴ اینچی جدید را با قیمتی حدود ۴۵۰ دلار عرضه کند، بنابراین این محصول جای آیفون قدیمی تر 5s خواهد گرفت. اما اگر اپل بخواهد این پرچمدار سابق خود را همچنان در سبد محصولاتش نگه دارد، می بایست آن را با قیمتی پایین تر عرضه کند، این یعنی ورود بیش از پیش اپل به محدوده پایین بازار.

از دیدگاه Gene Munster از موسسه Piper Jaffray اپل می تواند موجودی باقی مانده آیفون 5s در انبارهایش را با قیمتی در حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار به فروش برساند. چنین قیمت گذاری می تواند سهم اپل را در بازارهای رو به رشدی چون هندوستان، روسیه و برزیل افزایش دهد.

Rod Hall از J.P. Morgan هم دیدگاه مشابهی دارد. او معتقد است اپل می تواند کف قیمت آیفون هایش را با شروع عرضه آیفون SE پایین تر بیاورد.

امید به کاهش قیمت اسمارت فون های اپل برای افزایش فروش در بازارهای نوپا، خواسته تازه ای نیست، به خصوص از طرف سرمایه گذاران وال استریت. اما چنین حرکتی چندان هم بی سابقه نبوده.

اپل در گذشته هم اقدام مشابهی انجام داده بود، آن زمان که تصمیم گرفت بعد از پایان تولید و فروش جهانی آیفون 4s، باقی موجودی انبارهایش را در برخی کشورها به فروش برساند. اما هنوز هم بعید است اهالی کوپرتینو بخواهند آیفونی با قیمت بسیار پایین را در بازارهایی چون آمریکا عرضه کنند.

برای فراهم کردن زمینه فروش مناسب آیفون SE جدید، اپل بالاخره ماه پیش فروش یفون 4s و 5c را در کشور هند متوقف ساخت. آیفون 4s با قیمت ۱۷۵ دلاری خود یکی از پرفروش ترین اسمارت فون ها در بازار این کشور بود. با نصف شدن قیمت آیفون 5s در دسامبر سال قبل، در حال حاضر این موبایل ۳۷۲ دلاری ارزان ترین تلفن هوشمند اپل در هند به شمار می آید.

رویداد معرفی محصول اپل در تاریخ ۲ فروردین ۹۵ برگزار می شود. جایی که انتظار می رود تیم کوک از آیفون ۴ اینچی جدید رونمایی کند. این مراسم را می توان به نوعی پرکننده فاصله میان معرفی های سالانه آیفون های پرچمدار این شرکت در ماه سپتامبر دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمداحمدی
    محمداحمدی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    پس این ایفون se کی به ایران میاد

  • OCMAX
    OCMAX | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    حرفاتون خنده داره خیلی .....کمپانی میدونه کاربراش چی میخاد .بعد شما میگی انصافا 4 اینچ .خب مگه 4 چشه.بعدشم استاندارد های اپل کل جهان میدونن که بهترین استاندارد ها رو رعایت میکنه.

  • pars
    pars | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    مجبوره برای گرفتن سهم میانرده و پایینرده آیفون ارزونتر تولید کنه ولی انصافا 4 اینچ با استانداردها و سلایق الان و قیمت بالای اپل جور درنمیاد

  • امیر
    امیر | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    این اپل بلاخره کی میخاد توو ایران نمایندگی بزنه؟؟
    اینهمه خبر از اومدن اپل توو ایران دروغ بود؟! پس چی شد؟!

    • امیر
      امیر | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

      تقریبا هیچ وقت
      این شرکتها مجبورند اسناد تجاری شفاف داشته باشند و توی ایران برای هزار جور باج و رشوه پرداخت کنند که اگر توی صورت حسابا بیاد توسط سهامداران پوست مدیرعامل رو میکنند

مطالب پیشنهادی