ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ترابری آمریکا هنوز فناوری خودروهای خودران گوگل را به عنوان راننده نمی پذیرد

به نظر می رسد گوگل در تحقق بخشیدن به رؤیای خودروهای بدون راننده سردمدار باشد، هم از لحاظ فناوری و هم از لحاظ حقوقی و قانونی. همین ماه گذشته، رگولاتور های ایمنی آمریکا اظهار داشتند ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

به نظر می رسد گوگل در تحقق بخشیدن به رؤیای خودروهای بدون راننده سردمدار باشد، هم از لحاظ فناوری و هم از لحاظ حقوقی و قانونی. همین ماه گذشته، رگولاتور های ایمنی آمریکا اظهار داشتند نرم افزار این شرکت را می توان به عنوان راننده ی اتومبیل های خودران در نظر گرفت، اما حالا وزارت ترابری آمریکا می گوید هنوز چند نگرانی در این زمینه وجود دارد.

کریستین گردس، مدیر ارشد نوآوری از وزارت ترابری آمریکا طی میزگردی در روز یکشنبه گفت: «موضوع با اینکه نرم افزاری را به جای راننده در نظر بگیریم تفاوت دارد. ممکن است بتوان تعبیری منطقی در این زمینه از قوانین فدرال وسایل نقلیه ی موتوری داشت اما معنایش این نیست که تمام موانع قانونی به صورت خودکار از سر راه برداشته می شوند».

برای نمونه، قانون فدرال آمریکا خودروسازان را ملزم می کند در طراحی خودرو های خود پدال ترمز را حتماً لحاظ کنند. این در حالی است که گوگل، به دنبال ساده کردن طراحی اتومبیل های خودران خود است و می خواهد قسمت های غیر ضروری را حذف کند.

کریس اورمسون، رئیس پروژه ی اتومبیل های خودران گوگل، طی سخنرانی خود در روز جمعه گفت: «ما به دنبال این هستیم که با حذف پدال ترمز و فرمان، طراحی داخلی خودروهای خود را ساده کنیم». این کشمکش های قانونی میان مقررات سنتی دولتی و واقعیات تازه ی فناوری خودروهای بدون راننده می تواند مدتها به درازا بکشد. اورمسون روز سه شنبه قرار است طی جلسه ای در کنگره ی آمریکا، در مورد پروتکل های ایمنی و مقررات جاده ای که با اتومبیل های خودران سر و کار پیدا می کنند توضیحاتی ارائه دهد.

در ماه فوریه ی گذشته به نظر می رسید با اعلام اداره ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا مبنی بر امکان لحاظ کردن فناوری اتومبیل های خودران به عنوان راننده ی اتومبیل (به جای یک راننده ی واقعی) از لحاظ قانونی، این تقاضای گوگل نتایج مثبتی برایش به همراه داشته است.

پائول ای همرزبائو، مشاور ارشد اداره ی یاد شده، روز چهارم فوریه طی نامه ای در پاسخ به گوگل نوشت: «اگر هیچ یک از سرنشینان خودرو نتواند آن را براند، منطقی تر این است که راننده را هر چیزی (در مقابل هر کسی) در نظر بگیریم که در واقع هدایت خودرو بر عهده ی آن است».

گردس به عنوان پایان بخش صحبت های خود گفت انتظار دارد ظرف پنج سال آینده، قدم های بزرگی در جهت فناوری اتومبیل های خودران و ایمن برداشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    پدال فرمون باید بگذارید تا راننده هر موقع خواست کنترل رو به دست بگیره

مطالب پیشنهادی