ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: لپ تاپ

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین فرصت برای مسافرت در نظر دارند، برخی دیگر به عنوان بازه ای مناسب برای استراحت و رفع خستگی و برخی دیگر از ما نیز، این زمان را صرف رسیدگی به امور شخصی و عقب افتاده می کنیم.

اما در هر کدام از این دسته ها که قرار داشته باشید تفاوتی نمی کند و بدون تردید گجت های الکترونیکی، قادر هستند استفاده بهینه تری از این بازه برای شما به ارمغان آورده و تعطیلات شما را سودمند و لذت بخش تر سازند.

در حالی که فاصله چندانی تا آغاز سال جدید باقی نیست، تصمیم گرفتیم برخی از ابزارهای مفید برای استفاده بهینه تر از تعطیلات نوروزی را خدمت شما انتخاب و معرفی نماییم.

با نخستین بخش از راهنمای خرید نوروز ۹۵ دیجیاتو همراه باشید.

چه بخواهید تعطیلات را صرف رسیدگی به امور عقب افتاده خود نمایید، یا بخواهید فیلم های دیده نشده سال گذشته را تماشا کنید و حتی اگر این بازه را برای مطالعه و جستجو در نظر داشته باشید، یک لپ تاپ مناسب بهترین ابزاری است که می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری نماید.

در این بخش تلاش کردیم برخی از بهترین محصولات قابل تهیه در بازار ایران را برای بازه های قیمتی مختلف و با ویژگی های متنوع برای انواع نیازهای شما پیشنهاد کنیم.

بهترین لپ تاپ: (Dell XPS 13 (2016

Dell XPS 13 (late 2015)-hero-650-80

قیمت: از حدود ۸۰۰ دلار

سال گذشته عرضه نخستین لپ تاپ ۱۳ اینچی سری XPS تحسین بسیاری برای Dellبه ارمغان آورد و حالا نسخه ۲۰۱۶ این محصول نیز بدون تردید یکی از بهترین کامپیوترهای قابل حملی است که در حال حاضر می توانید از بازار تهیه کنید.

این اولترابوک به لطف نمایشگر بدون حاشیه ۱۳.۳ اینچی ابعادی نزدیک به نوت بوک های ۱۱ اینچی دارد و با وجود اندازه کوچک، قادر است با هر شارژ تا ۱۲ ساعت (در نسخه غیر لمسی) کاربر را همراهی کند.

این لپ تاپ همچنین به آخرین نسل از پردازنده های اینتل یا همان Skylake مجهز است و این موضوع در کنار حافظه ذخیره سازی SSD، به قدرت و سرعت بسیار بالای اولترابوک ساخت Dell منجر شده است.

گزینه های دیگر:

  • HP Envy 13
  • (2016) Dell XPS 15

بهترین غیر ویندوزی: (Apple MacBook Pro 13-inch (2015

13-retina-macbook-pro-1

قیمت: از حدود ۱۱۰۰ دلار

چه کاربر عادی باشید، یا طراح گرافیک، یا موزیسین و حتی عکاس، مک بوک پرو های اپل یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای رفع نیازهای خود به شکلی مناسب، روی آن حساب باز کنید.

این محصول خوشنام نسل اندر نسل عمر باتری مناسب، قدرت پردازش بالا، سیستم عامل خوش دست سازنده و نمایشگری با کیفیت را درون پوسته ای زیبا و چشم نواز در اختیار کاربران قرار داده و اعتماد خریداران را به خود جلب کرده است.

مک بوک پرو اکنون به جدیدترین فناوری سازنده نیز مجهز شده و قادر است میزان فشار وارد شده توسط کاربر به تاچ پد دستگاه را تشخیص دهد، قابلیتی که این لپ تاپ جذاب را به محصولی برای آینده تبدیل می کند.

گزینه های دیگر:

  • New Macbook
  • Macbook Air

بهترین ۲ در ۱: Microsoft Surface Pro 4

microsoft-surface-pro-4

قیمت: از حدود ۹۰۰ دلار

پیشتر استقبال زیادی از سرفس پرو ۳ به عمل آمده بود و حالا مایکروسافت در چهارمین نسل از این محصول، موفق شده با رفع ایرادهای باقی مانده دستگاهی هیبریدی عرضه کند که قادر است یک تجربه مناسب از ویندوز ۱۰ را، در هر ۲ شکل تبلت و لپ تاپ برای کاربران فراهم آورد.

استفاده از ویندوز ۱۰ به شکل تبلت روی نمایشگر باکیفیت این محصول لذت بخش است و از سوی دیگر، قدرت دستگاه در مقایسه با لپ تاپ ها قابل قبول است و کیبورد و ترک پد محصول نیز به سطح مناسبی از بلوغ رسیده اند.

البته لازم است بدانید که فراهم آوردن این تجربه کاربری به هیچ عنوان کم هزینه نخواهد بود، چرا که کیبورد دستگاه به شکل جداگانه به فروش می رسد و تهیه آن ۱۳۰ دلار به قیمت محصول اضافه خواهد کرد.

گزینه های دیگر:

  • Lenovo Yoga 900
  • HP Spectre X2
  • Microsoft Surface Book

بهترین کروم بوک: Toshiba Chromebook 2

toshiba-chromebook-2-product-photos-04

قیمت: از حدود ۳۳۰ دلار

اگر قصد شما از تهیه لپ تاپ مرور وب، تماشای ویدیو و انجام امور روزانه و سبک باشد، کروم بوک ها یکی از مناسب ترین گزینه هایی هستند که چنین انجام چنین عملکردهایی را با قیمت مناسب تحت سیستم عامل کروم برایتان امکان پذیر خواهند ساخت.

در این میان دومین نسل از کروم بوک های توشیبا در زمره معدود مدل های اقتصادی به شمار می رود که از عمر باتری قابل قبولی برخوردار است و نمایشگر Full HD دستگاه نیز خصوصیت دیگری است که به تنهایی ارزشی بالاتر از رقم پرداختی شما ارائه می کند.

البته باید توجه داشته باشید که سیستم عامل کروم بر مبنای پردازش های ابری ساخته شده و در صورتی که به اتصال اینترنت مناسب و قابل اطمینان دسترسی نداشته باشید، خرید مدل های اقتصادی مبتنی بر ویندوز گزینه منطقی تری به نظر می رسد.

گزینه های دیگر:

  • Asus Chromebook Flip
  • Acer Chromebook R11

بهترین لپ تاپ اقتصادی: Asus Zenbook UX305

ux305-front-970-80

قیمت: از حدود ۷۰۰ دلار

هرچند ذن بوک UX305 بهترین لپ تاپ موجود در بازار نیست، اما با در نظر گرفتن قیمت و ویژگی های سخت افزاری، بدون تردید یکی از ارزشمند ترین اولترابوک های حال حاضر به شمار می رود.

این لپ تاپ زیبا را می توان ترکیبی از زیبایی و باریکی مک بوک ایر در کنار کارایی سری ThinkPad لنوو به حساب آورد، محصولی اقتصادی که در عین حال از ویژگی های قابل قبولی مثل پردازنده Core M 6Y1 اینتل در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و نمایشگری با کیفیت و رزولوشن Full HD برخوردار است.

علاوه بر این، لازم است بدانید که UX305 با وجود وزن بسیار سبک و اندازه کوچک خود، تجربه تایپ بسیار مناسبی فراهم می آورد و این خصوصیت در بین اولترابوک ها چندان فراگیر به حساب نمی آید.

گزینه های دیگر:

  • Lenovo Ideated 100S
  • HP Stream 11

بهترین لپ تاپ گیمینگ: ASUS ROG G752VT-DH72

1-ROG-G752-gaming-notebook

قیمت: از حدود ۱۴۰۰ دلار

اگر قدرت پردازش بالا در کنار کیفیت ساخت مناسب را ۲ خصوصیت اصلی مورد توجه گیمرها در نظر بگیریم، مدل G752VT-DH72 یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است که می تواند به راحتی جدیدترین بازی های روز را روی بالاترین درجه گرافیکی اجرا کند.

این لپ تاپ قدرتمند به کارت گرافیک GeForce GTX 970M مجهز است و از خصوصیات نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS آن، می توان به رزولوشن Full HD، پشتیبانی از قابلیت G-Sync و نرخ دوباره سازی تصویر ۷۵ هرتز اشاره کرد.

البته لازم است بدانید که لپ تاپ های دیگری نیز با قیمت و امکانات بیشتر در بازار موجود هستند، اما ایسوس در این مدل موفق شده تعادل مناسبی بین هزینه پرداختی و قابلیت های دستگاه برقرار کند و همین موضوع G752VT را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در حال حاضر تبدیل کرده است.

گزینه های دیگر:

  • (Alienware 17 R3 (2016
  • MSI GT72S Dominator Pro G Dragon Edition

بهترین عمر باتری: Lenovo ThinkPad T450S (به همراه باتری جانبی)

gaikan18

قیمت: از حدود ۹۵۰ دلار

اگر از لپ تاپ خود در فضاهای بیرونی و مسافرت های طولانی استفاده می کنید، هیچ چیز نمی تواند به اندازه عمر باتری مناسب برای شما کارایی داشته باشد. لنوو نیز بر همین اساس با اضافه کردن یک باتری جانبی ۶ سلولی برای لپ تاپ خود طراحی کرده که با اضافه کردن آن، عمر باتری دستگاه به بیش از ۱۵ ساعت می رسد، زمانی که برای طولانی ترین پروازهای هوایی نیز کافی خواهد بود.

این باتری اضافه حجم و وزن چندانی به ThinkPad T450S اضافه نمی کند و علاوه بر این، سازنده امکان وصل یا جدا کردن آن را هنگام روشن بودن دستگاه برای محصول خود در نظر گرفته است تا استفاده از این قابلیت کاربردی به ساده ترین شکل امکان پذیر باشد.

لپ تاپ لنوو همچنین از ویژگی های جذابی مثل نمایشگر Full HD و طراحی ظاهری زیبا مجهز است و علاوه بر آن، یکی از بهترین تجربه های تایپ در نوع خود را برای خریداران فراهم خواهد آورد.

گزینه های دیگر:

  • Lenovo ThinkPad X250
  • Toshiba Portege Z20T

بهترین لپ تاپ برای کسب و کار: HP EliteBook Folio 1020

hp-elitebook-main

قیمت: از حدود ۱۵۰۰ دلار

اگر قصد استفاده از لپ تاپ برای انجام امور کسب و کار خود را داشته باشید، محصول باریک و سبک اچ پی بدون تردید یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید تهیه آن را مد نظر بگیرید.

نمایشگر لمسی بسیار با کیفیت، کیبورد با تجربه تایپ مناسب، تاچ پد با پشتیبانی از فناوری ForcePad و ظاهر زیبا از جمله خصوصیاتی هستند که EliteBook Folio 1020 را به یک لپ تاپ جذاب و خواستنی تبدیل کرده اند.

البته با وجود همه این نقاط مثبت، سازنده پردازنده سری Core M اینتل را برای محصول خود در نظر گرفته و همین موضوع موجب می شود امکان بهره گیری از این لپ تاپ برای عملکردهای بسیار سنگین مثل ویرایش ویدیو یا پردازش های سه بعدی وجود نداشته باشد، در نتیجه، برای انجام چنین فعالیت هایی تهیه دیگر گزینه های موجود در بازار را به شما توصیه می کنیم.

گزینه های دیگر:

  • (Lenovo ThinkPad X1 Carbon (2015
  • Dell Precision M3800
  • HP ZBook 17
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Sara
    Sara | ۹ فروردین ۱۳۹۵

    سلام دوستان ببخشید میشه ببینید این لپ تاپی که توی ان عکس هاست مدلش چیه؟؟ مارکش Lenovo ه ولی مدلش رو اگه میشه بگید ممنون میشم

  • shadow
    shadow | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    لپ تاپ هارو دیدم...بهترین لپ تاپ حال حاضر به نظرم هست فقط asus g752 هر کسی پولشو داره توی خریدش شک نکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی