ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سری اکسپریای سونی بالاترین سود را در میان محصولات اندرویدی عاید شرکت تولید کننده خود می کنند

از پاییز سال 2014 میلادی که سونی موبایل در گزارش مالی خود خبر از زیان قابل توجه واحد تولید تلفن های هوشمند میان رده اش داد، این شرکت پروسه گذار و تغییر تازه ای را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

از پاییز سال 2014 میلادی که سونی موبایل در گزارش مالی خود خبر از زیان قابل توجه واحد تولید تلفن های هوشمند میان رده اش داد، این شرکت پروسه گذار و تغییر تازه ای را کلید زد.

تمرکز استراتژیک این شرکت از آن زمان روی سوددهی و ارجحیت آن به مقیاس قرار گرفت و در نتیجه تلاش کرد که از تعداد مدل های تولیدی خود کاسته و در عوض بیشتر به بخش اسمارت فون های اعلا توجه نماید.

نتیجه کار گزاش واحد موبایل این کمپانی ژاپنی بود که در آن به کم شدن بیش از حد انتظار حجم تولید اشاره شده بود و حتی برآورد گردیده بود که در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی، میزان صادرات آن از بخش تلفن های هوشمند به 3.5 میلیون دستگاه تقلیل یابد که پایین ترین میزان از تابستان سال 2011 به حساب می آید.

با این همه، آن روی سکه ی تمرکز سونی روی موبایل های اعلاء این بود که شرکت مورد بحث در سه ماهه چهار سال 2015 میلادی توانست بیشترین متوسط قیمت برای دستگاه های تولیدی اش را در اکوسیستم اندروید از مشتریان طلب نماید.

متوسط قیمت فروش محصولات این شرکت در بازه زمانی یاد شده برابر با 422 دلار (78 درصد بالاتر از اچ تی سی با متوسط قیمت 237 دلار)  اعلام گردید. سامسونگ نیز با رقم 225 دلاری بابت هر دستگاه جایگاه سوم جدول را بعد از اچ تی سی در احتیار داشت و البته اپل با متوسط قیمت 691 دلار بابت هر دستگاه آیفون صدرنشین همه بود.

Q4-2014-Handset-ASP_border-640x418

اینکه محصولات سونی بالاترین متوسط قیمت را داشته اند بدان معناست که این شرکت بالاترین سود بابت هر دستگاه را به جیب زده است و وقتی عملکرد آن با سایر تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی مقایسه شد مشخص گردید که کسب و کارش در این زمینه پرسودترین است.

Q4-2014-Handset-Unit-Profit_border-640x418

سود عایدی سونی بابت هر دستگاه موبایل برابر با 26 دلار عنوان شده که 13 درصد نسبت به سامسونگ با رقم اعلام شده 23 دلار بیشتر است. اپل اما با سود 184 دلاری که از محل فروش هر دستگاه آیفون عایدش می شود یک سطح بالاتر از همه اینها قرار دارد.

جالب است بدانید سونی تنها شرکتی است که موفق شده ظرف یک سال اخیر متوسط سود دریافتی اش بابت هر دستگاه موبایل را بالا ببرد و در نتیجه اینطور به نظر می آید که استراتژی اتخاذ شده آن به نوعی جواب داده است.

بله تمرکز این شرکت روی سوددهی بیشتر و نه بالا بردن مقیاس فروش مساله ایست که حالا به بار نشسته با این همه، همانطور که در بالا گفته شد، استمرار کاهش حجم تولید این شرکت می تواند برای آن نگران کننده باشد. در هر حال سونی مجبور است که برای تامین هزینه های ثابت خود حجم مشخصی از تولیدش را حفظ کند.

دست آخر باید منتظر ماند و دید که چطور موبایل های سری اکسپریا اکس یا هر کالای دیگری که این شرکت قصد دارد در نیمه دوم امسال معرفی کند به بالا رفتن حجم تولید و فروش آن کمک خواهند کرد.

مقایسه متوسط قیمت محصولات سونی و الجی در سال گذشته

ASP-LG-Sony-640x430

جریان مشتریان اندروید در سال 2015

Customer-flow

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    این هوآوی چی میگه این وسط با این گوشی بیخودیاش میگه هزار بده یه گوشی بگیر با یه گوشی دیگه اشانتیون اه گوشی بی کیفیت

    • pouriya
      pouriya | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

      تو اصلا هواوی گرفتی دستت؟ ......همین honor 4x همه میان رده ها رو میبلعه ...من s6 دارم اما قبلش honor 4c داشتم در کل عالی بودد و اصلا هنگ وکندی نداشت رابط کاربریشم کاربردی تر سامسونگه اما تو پرچم دارها هنوز به بلوغ نرسیده ...زیر ۱۲۰۰۰۰۰ تومن فقط هواوی ....

  • سبحان
    سبحان | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    یعنی واقعا کاری به اپل ندارن خون مردم رو میکنه تو شیشه.روی هر گوشی 184دلار سود. ????

  • میلاد تتلو
    میلاد تتلو | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    سونی رو عشقه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی