ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی تلفن های هوشمند K8 LTE و K5 را معرفی کرد

شرکت کره ای LG تا کنون چند موبایل از خانواده K را معرفی نموده که می توان در میان آنها به K4، K7 و K10 اشاره داشت. امروز ال جی از دو محصول میان رده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

شرکت کره ای LG تا کنون چند موبایل از خانواده K را معرفی نموده که می توان در میان آنها به K4، K7 و K10 اشاره داشت. امروز ال جی از دو محصول میان رده دیگر پرده برداشت که اعضای جدیدی از خانواده K به شمار می روند.

محصولات جدید K8 و K5 نام دارند و به نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده اند. در حالی که K5 به نمایشگری با رزولوشن FWVGA مجهز شده (۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل)، نمونه برتر یعنی K8، به رزولوشن HD تجهیز گشته است.

هر دو موبایل به چیپستی مجهز شده اند که نامی از آن برده نشده، ولی ال جی اشاره کرده که پردازنده ای چهار هسته ای با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتزی در آن جای گرفته و نیروبخش موبایل های یاد شده است. K5 به یک گیگابایت رم مجهز شده در حالی که رم مدل بالاتر به ۱.۵ گیگابایت می رسد. LG K8 به دو دوربین ۸ و ۵ مگاپیکسلی در دو سوی خود تجهیز شده در حالی که LG K5 دارای دو سنسور ۵ و ۲ مگاپیکسلی است.

باتری مورد استفاده در هر دو مدل تفاوت چندان زیادی با هم ندارد. نسخه سطح پایین تر به باتری ۱۹۰۰ میلی آمپری مجهز شده در حالی که مدل قوی تر دارای یک باتری ۲۱۲۵ میلی آمپری است. لازم به اشاره است که کاربر می تواند قاب پشت دستگاه را گشوده باتری را به راحتی تعویض کند.

تفاوت دیگر در استفاده از استاندارد بلوتوث است؛ در حالی که LG K5 از بلوتوث ۴.۱ استفاده می کند، K8 به بلوتوث نسخه ۴.۲ مجهز شده در حالی که چیپ NFC نیز در این موبایل وجود دارد. نکته تعجب برانگیز اما استفاده از نسخه های مختلف سیستم عامل در این دو موبایل است. K8 با اندروید مارشملو به دست کاربر می رسد اما K5 صرفا به اندروید لالی پاپ مجهز شده.

شرکت سازنده هنوز تاریخ دقیق عرضه این تلفن های هوشمند را مشخص ننموده اما بیان کرده که در هفته پیش رو، عرضه آنها آغاز خواهد شد. نکته دیگری که ذکر نشده، قیمت دستگاه هاست اما ال جی خبر می دهد که هر دو موبایل در خاورمیانه و آسیا در دسترس کاربران خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • میثم
    میثم | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    الجی درست بشو نیست.

    • Dandelion
      Dandelion | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

      چشه مگه؟ به این خوبی. من عاشق ال جی و فناوری هاشم. این گوشی هایی که می بینی رده متوسط هستند و بنا به نیاز بازار طراحی و تولید می شن. تازه اونم با امکاناتی که گوشی های پیشرفته و پرجمدار دارن. همه که پول نداره 2-3 میلیون بدن گوشی گرون بخرون. یا اصلا پولم داشته باشن در حد کارایی که با یه گوشی دارن حاضرن براش هزینه کنن. به نظر من این گوشی های سری K هم طراحی بدنه خوبی دارن هم امکاناتشون در حد معقوله . به نظر هم نمیاد قیمتشون زیاد باشه

مطالب پیشنهادی