ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: دوربین

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

نوروز مثل هر سال، با ورق خوردن صفحات تقویم در حال نزدیک شدن است و نسیم مطبوعش، خستگی یک سال دوندگی و تلاش را از ذهن و جسم می زداید. برخی تعطیلات سال نو را به عنوان بهترین فرصت برای مسافرت در نظر دارند، برخی دیگر به عنوان بازه ای مناسب برای استراحت و رفع خستگی و برخی دیگر از ما نیز، این زمان را صرف رسیدگی به امور شخصی و عقب افتاده می کنیم.

اما در هر کدام از این دسته ها که قرار داشته باشید تفاوتی نمی کند و بدون تردید گجت های الکترونیکی، قادر هستند استفاده بهینه تری از این بازه برای شما به ارمغان آورده و تعطیلات شما را سودمند و لذت بخش تر سازند.

در حالی که فاصله چندانی تا آغاز سال جدید باقی نیست، تصمیم گرفتیم برخی از ابزارهای مفید برای استفاده بهینه تر از تعطیلات نوروزی را خدمت شما انتخاب و معرفی نماییم.

با دومین بخش از راهنمای خرید نوروز ۹۵ دیجیاتو همراه باشید.

چه در مسافرت و چه در دید و بازدیدهای نوروزی باشید، یک دوربین با کیفیت و مناسب لازم است تا قاب زیبایی از خاطرات خوش خود را به ثبت برسانید. تعطیلات عید و موسم بهاری حتی آغاز یادگیری عکاسی نیز زمان مناسبی به حساب می آید. در این بخش برخی از بهترین مدل های موجود در بازار را برای کاربردهای مختلف معرفی می کنیم.

مدل های کامپکت یا کوچک:

PANASONIC LUMIX TZ70

دوربینی مناسب برای تعطیلات با قیمت به صرفه و زوم ۳۰ برابر

tz70

ویژگی های اصلی:

  • زوم اپتیکال ۳۰ برابر
  • سنسور ۱۲ مگاپیکسلی
  • منظره یاب الکترونیکی ۱.۱۶ میلیون نقطه ای

قیمت: حدود ۱ میلیون تومان 

پاناسونیک همیشه به ساخت دوربین های «زوم» مناسب شهرت داشته و LUMIX TZ70 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ظاهر چشم نواز این دوربین محصولات زیبای قدیمی را یادآوری می کند و طراحی آن از مدل های مایکرو چهار سوم همین سازنده مثل GX7 شباهت دارد. تغییر تنظیمات TZ70 به سادگی دوربین های «ببین-و-بگیر» از طریق دکمه های پشت بدنه انجام می گیرد و ارگونومی دستگاه برای استفاده راحت و مناسب است.

اما عمده ترین نقطه قوت این محصول را می توان توانایی زوم اپتیکال تا ۳۰ برابر به حساب آورد که با توجه به اندازه کوچک دستگاه رقم قابل توجهی است. این دوربین ضمناً از میکروفون های داخلی برخوردار است و کیفیت ضبط ویدیوی آن نیز راضی کننده به نظر می رسد. سازنده علاوه بر این یک منظره یاب الکترونیکی بسیار با کیفیت را برای دستگاه تدارک دیده که حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز خوانایی مناسبی دارد.

همین خصوصیات است که LUMIX TZ70 را به دوربینی مناسب برای تعطیلات و مسافرت بدل کرده اند، محصولی کوچک که همراه داشتنش ساده است و هیچ سوژه ای حتی در دور ترین فاصله، از دسترسش خارج نخواهد بود.

SONY RX100 IV

دوربین کامپکت پیشرفته با لنز سریع و قابلیت فیلمبرداری 4K

rx

ویژگی های اصلی:

  • فیلمبرداری سریع تا نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه و رزولوشن تا 4K
  • سنسور ۱ اینچی ۲۰ مگاپیکسلی
  • لنز ۲۴ تا ۷۰ میلی متر با ضریب f/1.8 تا f/2.8

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

دوربین های سری RX100 سونی همیشه مدل های جذابی بوده اند و حالا چهارمین نسل از آنها به یکی از خواستنی ترین محصولات کامپکت موجود در بازار تبدیل شده است. ابعاد کوچک، منظره یاب الکترونیکی متحرک و لنز سریع در کنار سنسور بزرگ، از جمله خصوصیاتی به حساب می آیند که این دوربین را به یکی از بهترین مدل ها برای کاربران توصرف کننده تبدیل کرده اند.

قابلیت های فیلمبرداری در ساخت چهارمین نسل مورد توجه ویژه قرار گرفته اند و در نتیجه مدل RX100 IV قادر است ویدیوهای صحنه آهسته را با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه به ثبت برساند. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت رزولوشن تصویر به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت، اما حتی با رزولوشن ۱۰۸۰ نیز امکان فیلمبرداری با نرخ ۲۵۰ فریم در ثانیه وجود دارد که رقم قابل توجهی است و از دیگر ویژگی های مناسب دستگاه در این بخش نیز می توان به فیلمبرداری 4K و ثبت عکس های ۱۷ مگاپیکسلی در حین فیلمبرداری اشاره کرد.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که اگر امکانات فیلمبرداری دستگاه برای شما کاربر چندانی ندارد، می توانید تهیه نسل پیشین یا همان مدل RX100 III را در نظر داشته باشید که هرچند از برخی بهبودهای انجام گرفته در محصول جدید برخوردار نیست، اما در عوض به شکل قابل توجهی ارزان تر است و به لطف سنسور بزرگ و لنز سریع خود تصاویر با کیفیتی به ثبت می رساند.

PANASONIC LUMIX LX100

lx100-pr

دوربین کامپکت با سنسور بزرگ و تنظیمات دستی متنوع

ویژگی های اصلی:

  • تنظیمات دستی مناسب
  • کیفیت ساخت عالی
  • فیلمبرداری 4K

قیمت: حدود ۲ میلیون تومان

پاناسونیک مدل LUMIX LX100 را به عنوان رقیبی برای RX100 III سونی و G7 X کنون عرضه کرده و قابلیت های متفاوتی را نسبت به رقبا برای محصول خود در نظر گرفته است، از جمله تنظیمات دستی متنوع و کارا که خصوصیت چندان مرسومی بین مدل های کامپکت به حساب نمی آید. برای نمونه میزان نوردهی یا exposure و سرعت شاتر با استفاده از حلقه چرخان بالای بدنه قابل تنظیم هستند و تنظیم فوکوس و گشودگی دهانه دیافراگم با استفاده از حلقه های دور لنز نیز قابلیت دیگری است که برای علاقه مندان جدی تر عکاسی مواردی حیاتی به شمار می رود. علاوه بر این، سازنده امکان فیلمبرداری 4K و ثبت عکس های ۸ مگاپیکسلی با استفاده از فریم های چنین ویدیوهایی را نیز برای محصول خود در نظر گرفته است.

البته این مدل در کنار تمام مزیت ها نقاط ضعفی نیز دارد، برای مثال منظره یاب الکترونیکی دستگاه لمسی نیست و رنگها و میزان کنتراست را به شکل اغراق شده و تاحدی غیر طبیعی نمایش می دهد، اما با این وجود اگر بخواهید تنظیمات دستی در سطح محصولات حرفه ای در اختیار داشته باشید، مدل کامپکت دیگری وجود ندارد که از این نظر قادر باشد با LUMIX LX100 به رقابت بپردازد.

(LEICA Q (TYP 116

دوربین کامپکت حرفه ای مجهز به سنسور فول فریم

leica-pr

ویژگی های اصلی:

  • سنسور فول فریم ۲۴.۱ مگاپیکسلی
  • ایزو ۱۰۰ تا ۵۰ هزار
  • لنز ثابت ۲۸ میلی متر f/1.7

قیمت: حدود ۱۷ میلیون تومان

هرچند لایکا تولید دوربین های بسیار با کیفیت و البته گران قیمتی را در سابقه خود دارد، اما مدتها بود خلاقیت خاصی را از سوی این شرکت شاهد نبودیم و (Leica Q (TYP 116 همان محصولی است که به لطف خصوصیات جذاب خود این رویه را تغییر داده است، ویژگی هایی که از جمله آنها می توان به سنسور فول فریم بسیار عالی و لنز با فاصله کانونی ثابت اشاره کرد.

تنظیمات Leica Q (از جمله تغییر ایزو) به شکل دستی و با استفاده از دکمه های اختصاصی روی بدنه انجام می گیرد و همین موضوع این دوربین را به یکی از مدل های مناسب برای کاربرهای حرفه ای تبدیل کرده است.

منظره یاب الکترونیکی دستگاه با ۳.۶۸ میلیون نقطه یکی از با کیفیت ترین نمونه های موجود در بازار است و نمایشگر پشت بدنه نیز از ۱.۰۴ میلیون نقطه بهره مند است که رقم مناسبی به حساب می آید. این دوربین قادر است تصاویر burst را با نرخ ۱۰ فریم در ثانیه به ثبت برساند که برای یک مدل فول فریم قابل توجه است و کیفیت عکس برداری نیز به لطف لنز با ضریب f/1.7 نیز جای انتقادی باقی نخواهد گذاشت، هرچند ممکن است برخی لنز با فاصله کانونی ۳۵ میلی متری را به نمونه ۲۸ میلی متری مورد استفاده در Leica Q ترجیح دهند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که اگر قیمت سرسام آور این دوربین برای شما مناسب نیست، می توانید تهیه Fujifilm X100T را با هزینه مناسب تر و امکانات مشابه در نظر داشته باشید.

مدل های Bridge یا شبه DSLR:

PANASONIC LUMIX DMC-FZ1000

lumix-promo

دوربین سوپرزوم باکیفیت مجهز به سنسور ۱ اینچی و قابلیت فیلمبرداری 4K

ویژگی های اصلی:

  • فیلمبرداری 4K
  • فاصله کانونی ۲۵ تا ۴۰۰ میلی متر
  • سنسور ۱ اینچی ۲۰.۱ مگاپیکسلی

قیمت: حدود ۲ میلیون تومان

دوربین های موسوم به Bridge بیش از کیفیت عکاسی، به قابلیت بزرگنمایی یا همان زوم کردن معروف هستند و همین موضوع موجب می شود بسیاری از کاربران حرفه ای تر آنها را جدی نگیرند. اما Lumix DMC-FZ1000 پاناسونیک به لطف سنسور ۱ اینچی (که به مراتب از سنسورهای مورد استفاده در مدل های مشابه بزرگتر است) به خوبی توانسته توانایی خود در ثبت تصاویر با کیفیت را به اثبات برساند.

در این میان البته ویژگی اصلی دستگاه نیز فراموش نشده است، چرا که فاصله کانونی لنز ۲۵ تا ۴۰۰ میلی متر در نظر گرفته شده و حداکثر گشودگی دهانه دیافراگم نیز بین f/2.8 تا f/4.0 متغیر است که هرچند در سطح پایینتری نسبت به Sony RX10 قرار می گیرد، اما در عوض دوربین پاناسونیک نخستین محصول bridge با قابلیت فیلمبرداری 4K به حساب می آید.

SONY RX10 II

x10-pro

دوربین Bridge با کیفیت بالای تصویربرداری

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۱ اینچی ۲۰.۲ مگاپیکسلی
  • حالت Burst با نرخ ۱۴ فریم در ثانیه و قابلیت فیلمبرداری 4K
  • فاصله کانونی ۲۴ تا ۲۰۰ میلی متر و ضریب f/2.8 ثابت

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

هرچند RX10 II با توجه به فاصله کانونی ۲۴ تا ۲۰۰ میلی متری و زوم اپتیکال ۸/۴ برابر در مقایسه با دیگر مدل های سوپر زوم محصول گران قیمتی به نظر می رسد، اما در عوض از گشودگی دهانه دیافراگم با ضریب ثابت f/2.8 بهره مند است که ویژگی قابل توجهی به شمار می رود و همین خصوصیت است که در کنار سنسور ۱ اینچی دستگاه، به ثبت عکس های بسیار با کیفیت حتی در شرایط نوری تاریک منجر خواهد شد.

RX10 II علاوه بر این از تنظیمات دستی متنوع و نمایشگر تک رنگ در بالای بدنه بهره مند است و از دیگر خصوصیات جذاب آن می توان به منظره یاب الکترونیکی ۲.۳۶ میلیون نقطه ای باکیفیت و نمایشگر ۳ اینچی با ۱.۲۳ میلیون نقطه اشاره کرد. دوربین سونی همچنین به وای-فای و NFC داخلی مجهز شده و قادر است تصاویر را با نرخ ۱۴ فریم در هر ثانیه به ثبت برساند.

امکانات RX10 II در زمینه فیلمبرداری نیز قابل توجه هستند، از جمله پشتیبانی از رزولوشن 4K و ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ ۱۰۰۰ فریم در هر ثانیه که این دوربین را به یکی از بهترین ها در نوع خود تبدیل کرده اند.

FUJIFILM X100T

X010t

دوربین ایده آل برای عکاسی خیابانی

ویژگی های اصلی:

  • لنز سریع با فاصله کانونی ۲۳ میلی متر و ضریب f.2.0
  • منظره یاب الکترونیکی هیبریدی بسیار باکیفیت
  • کیفیت عکس برداری عالی

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

Fujifilm X100T علاوه بر ظاهر زیبای خود که طراحی محصولات دوست داشتنی گذشته را به ذهن متبادر می کند، از فریم آلیاژ منیزیم و بدنه با طرح چرم برخوردار است که نشان می دهد جای نگرانی از بابت کیفیت ساخت این دوربین جذاب وجود نخواهد داشت. هرچند X100T با ابعاد ۱۲۷ در ۷۴ در ۵۲ میلی متر محصول جمع و جوری به حساب نمی آید، اما در عوض قادر است تصاویر را با کیفیت مشابه دوبین های DSLR به ثبت برساند. لنز ۳۵ میلی متری دستگاه نیز کاملاً سریع است و برای انواع شرایط مختلف کارایی دارد، اما به دلیل وجود زبانه کشیدن نور (flare) توصیه می کنیم تهیه یک هود را برای آن در نظر داشته باشید.

کیفیت فیلمبرداری دستگاه نیز از دیگر نقاط ضعف این مدل به شمار می رود، اما X100T در عوض به وای-فای و NFC داخلی مجهز است و از دیگر امکانات آن می توان به نمایشگر ۳ اینچی غیر لمسی، منظره یاب هیبریدی بسیار باکیفیت و پشتیبانی از شارژ USB اشاره کرد. علاوه بر این توجه داشته باشید که به لطف تنظیمات دستی موجود روی بدنه، این محصول مدل مناسبی برای یادگیری حرفه ای تر عکاسی به نظر می رسد.

دوربین های بدون آینه یا Mirrorless:

SONY A6000

Sony-Alpha-6000-featured

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C
  • نمایشگر ۳ اینچی متحرک LCD با ۹۲۰ هزار نقطه
  • منظره یاب ۱.۴۴ میلیون نقطه ای OLED

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

سونی مدل A6000 را به عنوان جایگزینی برای مدل بسیار موفق NEX-6 عرضه کرده است، محصولی که با وجود ابعاد کوچک به سنسور APS-C و منظره یاب OLED بسیار باکیفیت مجهز شده و همین موضوع آن را به مدلی ایده آل برای انواع نیاز ها تبدیل خواهد کرد.

سازنده در تولید این مدل بهبودهای مختلفی نسبت به نسل پیشین ایجاد کرده که از جمله آنها می توان به سرعت و عملکرد دستگاه در شرایط کم نور اشاره کرد. در نتیجه می توان گفت Sony A6000 محصولی است که علاوه بر کاربران سطح متوسط، برای عکاسان حرفه ای تر نیز مناسب خواهد بود.

OLYMPUS OM-D E-M5 MARK II

em5-f

دوربین مایکرو چهار سوم با لرزشگیر بسیار عالی درون بدنه

ویژگی های اصلی:

  • لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره
  • سنسور ۱۵ مگاپیکسلی MFT با قابلیت ثبت ۱۰ فریم در ثانیه
  • منظره یاب الکترونیکی ۲.۳۵ میلیون نقطه ای و نمایشگر متحرک ۳ اینچی با ۱.۰۴ میلیون نقطه

قیمت: حدود ۲.۵ میلیون تومان

E-M5 Mark II نسل جدید یکی از بهترین دوربین های چهار سوم موجود در بازار به حساب می آید که سازنده لرزشگیر ۵ محوره اپتیکال را به آن اضافه کرده است، قابلیتی که علاوه بر عکس برداری، برای فیلمبرداری هم کارایی زیادی دارد و به ثبت تصاویری مشابه Steadicam منجر خواهد شد.

البته باید توجه داشته باشید که این مدل بر خلاف رقبا از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی کند، اما در عوض عکس ها را با رنگ های طبیعی و پویا به ثبت رسانده و از دیگر خصوصیات جذاب آن نیز می توان به ارگونومی مناسب، تنظیمات دستی روی بدنه و نمایشگر مفصل دار متحرک اشاره کرد.

FUJIFILM X-T1

Fujifilm-X-T1-hands-on-1

دوربین بدون آینه با کیفیت تصویربرداری عالی به لطف سنسور APS-C

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C و فوکوس خودکار هیبریدی
  • حالت Burst با نرخ ۸ فریم در ثانیه، روشن شدن در ۰.۵ ثانیه و تاخیر شاتر ۰.۰۵ ثانیه
  • منظره یاب OLED با ۲.۳۶ میلیون نقطه، بدنه آلیاژ منیزیم و مقاوم در برابر شرایط محیطی

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

Fujifilm X-T1 به لطف لنز های متعدد ساخته شده توسط سازنده و کیفیت ساخت بالا، در مجموع یکی از بهترین مدل های بدون آینه به حساب می آید که در برابر آب و گرد و قبار مقاوم بوده و حتی در دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد نیز به ثبت تصاویر بسیار باکیفیت ادامه خواهد داد.

نمایشگر دستگاه نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و منظره یاب OLED با ۲.۳۶ میلیون نقطه، از توانایی کافی برای نمایش رنگ های طبیعی و پویا بهره می برد.

X-T1 علاوه بر این به سنسور APS-C مجهز است و همین موضوع محصول فوجی فیلم را به یکی از گزینه های اصلی برای جایگزین کردن دوربین های DSLR تبدیل کرده است. این دوربین در مجموع از کیفیت تصویربرداری مناسب، طراحی زیبا و سیستم فوکوس خودکار بهره مند است و عمده ترین نقطه ضعف آن را می توان قیمت بالای محصول در نظر گرفت.

FUJIFILM X-T10

xt10-p

جایگزین ارزان قیمت تر برای مدل X-T1

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APC-C با قابلیت ثبت ۸ فریم در ثانیه
  • منظره یاب OLED با ۲.۳۶ میلیون نقطه و نمایشگر LCD متحرک با ۹۲۰ هزار نقطه
  • وزن ۳۸۱ گرم با وجود باتری و کارت حافظه

قیمت: حدود ۲.۵ میلیون تومان

اگر طراحی و قابلیت های X-T1 برای شما جذاب هستند اما محصول ارزانتری احتیاج دارید، مدل X-T10 را به شما پیشنهاد می کنیم. این دوربین با وجود اندازه کوچکتر، به سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C نسخه گران تر مجهز است، خصوصیتی که به پشتیبانی از ایزوی بسیار بالا و ثبت عکسهایی با رنگهای بسیار طبیعی منجر شده و این مدل را از نظر کیفیت تصویر، به یکی از بهترین دوربین های بدون آینه موجود در بازار تبدیل کرده است.

سیستم فوکوس خودکار دستگاه نیز هرچند به سریعی مدل های ساخت سونی و پاناسونیک نیست اما عملکرد مناسبی دارد و قابلیت ثبت ۸ فریم در هر ثانیه روی حالت Burst با توجه به قیمت محصول، کاملاً قابل قبول به حساب می آید.

استفاده از آلیاژ منیزیم برای ساخت بدنه باعث شده این محصول از کیفیت ساختی در سطح دوربین های حرفه ای DSLR برخوردار باشد و از دیگر ویژگی های مثبت آن می توان به تنظیمات دستی روی بدنه اشاره کرد.

SONY ALPHA A7 II

a7-ed

دوربین فول فریم با عملکرد استثنایی

ویژگی های اصلی:

  • سنسور فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی
  • لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره درون بدنه
  • منظره یاب الکترونیکی ۲.۴ میلیون نقطه ای و فوکوس خودکار ۱۱۷ نقطه ای با تشخیص فاز

قیمت: حدود ۵.۵ میلیون تومان

محصولات سری A7 سونی تنها دوربین های بدون آینه مجهز به سنسور فول فریم در بازار هستند و مدل Alpha A7 II دومین نسل از محصول موفق پیشین به شمار می رود که حالا از لرزشگیر ۵ محوره درون بدنه خود بهره می برد، خصوصیتی که با توجه به ابعاد کوچک دستگاه قابل توجه است و عملکرد بسیار مناسبی نیز ارائه می کند.

سنسور فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی باعث شده عکس و فیلم های ثبت شده با این دوربین در تمام شرایط نوری از کیفیت و جزئیات چشمگیری برخوردار باشند و از دیگر امکانات قابل توجه در این بخش می توان به ورودی ۳.۵ میلی متری برای استفاده از میکروفون خارجی اشاره کرد. البته با وجود تمام این خصوصیات مثبت توجه داشته باشید که عمر باتری Alpha A7 II با هر شارژ برای ثبت ۲۷۰ فریم کافی خواهد بود که در مقایسه با رقبا میزان مناسبی به حساب نمی آید.

SONY A7R II

a7r-7

دوربین فول فریم با رزولوشن ۴۲.۴ مگاپیکسل

ویژگی های اصلی:

  • سنسور فول فریم ۴۲.۴ مگاپیکسلی
  • لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره درون بدنه
  • فوکوس خودکار تشخیص فازی با ۳۹۹ نقطه و پشیبانی از دو سوم قاب

قیمت: حدود ۱۲ میلیون تومان

اگر تعداد مگاپیکسل های سنسور مدل A7 II برای شما کافی نیست، می توانید 7R II را به عنوان یک جایگزین مناسب در نظر داشته باشید، محصولی که با وجود قیمت بسیار بالا، به انتخاب بسیاری از علاقه مندان جدی عکاسی تبدیل شده است.

این دوربین علاوه بر رزولوشن بسیار بالا، از ویژگی های جذاب دیگری نیز بهره می برد، از جمله ایزو بین ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ که به لطف سنسور BSI دستگاه امکان پذیر شده و بر اساس همین خصوصیت می توان 7R II را یکی از بهترین مدل ها برای عکاسی در شرایط تاریک به حساب آورد.

فوکوس خودکار دستگاه نیز حتی در شرایط کم نور از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است و از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به امکان ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۱۰۰ مگابیت در ثانیه اشاره کرد. 7R II علاوه بر این از حالت فیلمبرداری flat پشتیبانی می کند که به لطف آن تغییر در کنتراست تصویر پس از فیلمبرداری امکان پذیر خواهد بود.

دوربین های DSLR:

CANON EOS 100D

Canon-EOS-100D-product-image-12-copy

دوربین DSLR با کیفیت و ارزان قیمت برای مبتدیان

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۱۸ مگاپیکسلی
  • فیلترهای رنگی و پیش نمایش زنده
  • ابعاد کوچک

قیمت: حدود ۲ میلیون تومان

Canon EOS 100D کوچکترین و سبک ترین دوربین DSLR بازار به حساب می آید و از کیفیت تصویربرداری مناسبی در مقایسه با قیمت خود برخوردار است. این دوربین ۴۰۷ گرمی به سنسور ۱۸ مگاپیکسلی APS-C CMOS مجهز است و ایزوی ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ برای آن در نظر گرفته شده که البته تا ۲۵۶۰۰ قابل افزایش است.

نرخ فیلمبرداری با این دوربین بین ۲۴ تا ۳۰ فریم در ثانیه متغیر است و رزولوشن آن نیز به ۱۰۸۰ می رسد. فیلترهای رنگی نیز ویژگی دیگری هستند که می توانید آنها را با استفاده از نمایشگر ۳ اینچی لمسی و ۱۰۴۰ نقطه ای دستگاه به عکس های خود اضافه کنید تا جلوه حرفه ای تری داشته باشند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که قیمت این محصول اکنون به تعادل مناسبی رسیده و همین موضوع Canon EOS 100D را به یکی از مناسب ترین دوربین های DSLR برای کاربران مبتدی و یادگیری عکاسی حرفه ای با کمترین هزینه تبدیل کرده است.

CANON EOS 760D

760d-promo

دوربین DSLR با قیمت و امکانات مناسب

ویژگی های اصلی:

  • سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C
  • نمایشگر متحرک ۳ اینچی ۱۰۴۰ نقطه ای
  • وای-فای، NFC، فوکوس خودکار با ۱۹ نقطه cross-type

قیمت: حدود ۳ میلیون تومان

هرچند EOS 760D در نگاه اول محصول چشمگیری به نظر نمی رسد، اما اگر قیمت دستگاه را نیز در نظر بگیریم معادله به کلی تغییر کرده و این مدل به یکی از بهترین نمونه ها برای کاربران نیمه حرفه ای و علاقه مندان به یادگیری عکاسی تبدیل خواهد شد.

این محصول از کیفیت ساخت و طراحی مناسبی بهره می برد و کیفیت تصویر برداری آن نیز کاملاً قابل قبول است. عمر باتری دستگاه نیز به ۴۴۰ عکس با هر شارژ می رسد که در مقایسه با محصولات بدون آینه قابل توجه است.

در مجموع می توان گفت EOS 760D محصولی است که ویژگی های یک دوربین DSLR را با قیمت مناسبی در اختیار خریداران خود قرار می دهد.

NIKON D750

s750-23

یکی از بهترین دوربین های فول فریم موجود در بازار

ویژگی های اصلی:

  • سنسور فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی
  • نمایشگر متحرک ۳.۲ اینچی
  • ایزو بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰

قیمت: حدود ۷ میلیون تومان

هرچند D750 بهترین دوربین فول فریم نیکون به حساب نمی آید، اما بدون تردید یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به عکاسی حرفه است و برخی ویژگی های مدل D810 را با قیمت مناسب تری برای خریداران فراهم خواهد آورد. این دوربین به نمایشگر متحرک مجهز است و بر خلاف D810، از اتصال وای-فای به شکل داخلی پشتیبانی می کند.

تنظیمات دستی روی بدنه و کیفیت عکس برداری دستگاه نیز هرچند به خوبی مدل گران قیمتی مثل D810 نیست، اما در مقایسه با رقبا کاملاً قابل قبول به حساب می آیند. در نتیجه جای انتقاد چندانی در مورد D750 باقی نمی ماند و برای انتخاب تنها لازم است تصمیم بگیرید که این مدل DSLR را می خواهید، یا مدل های بدون آینه کوچکتر مثل A7 II سونی.

SONY ALPHA A77 II

Sony-A77-II-product-shot-1

دوربین با عملکرد بسیار سریع و قیمت مناسب

ویژگی های اصلی:

  • نمایشگر ۳ اینچی متحرک با کیفیت بالا
  • فوکوس خودکار با عملکرد عالی و سریع
  • ضبط ویدیوی Full HD با نرخ 24p و 60p

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

سونی این دوربین را به عنوان جانشین Alpha 77 به بازار عرضه کرده است، محصولی مجهز به ویژگی های جذاب از جمله سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C، پردازشگر تصویر BIONZ X، عکس برداری با نرخ ۱۲ فریم در ثانیه و وای-فای داخلی. سازنده علاوه بر این سیستم فوکوس خودکار دستگاه را نیز متحول کرده و یک ماژول جدید ۷۹ نقطه ای از نوع تشخیص فاز را مورد استفاده قرار داده است، خصوصیتی که موجب می شود امکان فوکوس دقیق روی انواع سوژه های متحرک به سادگی وجود داشته باشد.

کیفیت ثبت تصویر نیز به لطف فناوری SLT سازنده چشمگیر است و در مجموع می توان گفت Alpha 77 II دوربینی است که عکاسی از سوژه های سریع (مثل مسابقات ورزشی یا حیوانات طبیعت) را با قیمتی نه چندان سرسام آور امکان پذیر خواهد ساخت.

CANON 5DS R

5ds-r-4e

دوربین فول فریم با رزولوشن ۵۰.۶ مگاپیکسل

ویژگی های اصلی:

  • سنسور فول فریم ۵۰.۶ مگاپیکسلی
  • ایزوی native از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰
  • فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای با ۴۱ نقطه cross-type و ۵ نقطه double-cross type

قیمت: حدود ۱۱ میلیون تومان

سنسور فول فریم ۵۰.۶ مگاپیکسلی در این دوربین معنایی غیر از جزئیات چشمگیر عکس نخواهد داشت، محصولی که عملکردش حرفه ای ترین کاربران را راضی کرده و جای انتقاد چندانی باقی نخواهد گذاشت.

علاوه بر این سیستم فوکوس خودکار دستگاه نیز یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار به حساب می آید و قادر است نقطه های فوکوس را به جای یکی، در گروه های ۵ یا ۹ عددی در نظر بگیرد.

دوربین کنون ضمناً از عملکرد بسیار سریع و تنوع بالای لنز برخوردار است و از دیگر ویژگی های قابل توجه آن می توان به قابلیت ثبت ۵ فریم در هر ثانیه روی حالت Burst اشاره کرد. در مجموع می توان گفت اگر جزئیات تصویر بیش از هرچیز برای شما اهمیت داشته باشد، 5DS R همان محصولی است که به دنبال آن می گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • لي لي
    لي لي | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    يك و دويست- چهارصد بده.. يه لوميا 1020 بخر هم دوربين dslr داري هم دوربين كمپكت هم موبايل هم ... هم ... و هم ....

  • reza
    reza | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    مرسی که در جهت بالا بردن سطح علمی کاربران تلاش میکنید

  • مهمان جدید
    مهمان جدید | ۹ فروردین ۱۳۹۵

    اینا قیمتای دلاریه.من دیروز دو تاشونو قیمت کردم در کمترین حالتش یک و نیم گرونتر بود.دیجیآتو بدم برام بخری بااین قیمت که زدی زیرش.ذمت گرم.نظرمم که نمایش نمیدی.لا اقل یکاری کن ایمیل تایید واسه ثبت نام برام بیاد.از حالت مهمان خارج بشم.

  • مهدی
    مهدی | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    قرار به کارایی بود که باید دوربین هاسل بلد رو معرفی میکردی
    اما تو نوشته هایی در این مقوله باید تو یه رنج بودجه که بیشتر مردم قدرتشو دارن بهترین موارد رو معرفی کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی