ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

واتس اپ به زودی مکالمات صوتی اش را رمزنگاری خواهد کرد

در حالی که کشمکش ها میان FBI و اپل بر سر مسائل امنیتی و حریم خصوصی همچنان ادامه دارد، گاردین گزارش داده که دیگر کمپانی های تکنولوژی نیز به زودی محصولات خود را از لحاظ امنیتی ارتقا خواهند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۵

در حالی که کشمکش ها میان FBI و اپل بر سر مسائل امنیتی و حریم خصوصی همچنان ادامه دارد، گاردین گزارش داده که دیگر کمپانی های تکنولوژی نیز به زودی محصولات خود را از لحاظ امنیتی ارتقا خواهند داد. یکی از آنها پیام رسان متعلق به کمپانی فیسبوک یعنی واتس اپ است که قصد دارد طی "هفته های آتی" الگوریتم رمزگذاری اش را تا مکالمات صوتی هم گسترش دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، وزارت دادگستری آمریکا طی آخر هفته گذشته مشغول بحث و جدال بر سر مشکلات دسترسی به اطلاعات رمزنگاری شده اپلیکیشن واتس اپ بوده است.

در یک مناظره حقوقی، وزارت دادگستری ایالات متحده بیان نموده بود که از استراق سمع و شنود پیام های ارسالی از طرف شخصی که دادگاه حکم بررسی حرکات وی را صادر کرده، باز مانده است.  همین مسئله احتمالا منجر به شکل گیری مشکل حقوقی دیگری میان مقامات قانونی در برابر داده های شامل رمزگذاری خواهد شد.

یان کوم، مدیر عامل واتس اپ که یکی از حامیان اپل در جریان نزاع با FBI بوده، معتقد است که پیروزی قانونی FBI می تواند آغازی برای نفوذ بیشتر این نهاد دولتی به محصولات کمپانی های تکنولوژی باشد.

در ادامه گزارش گاردین می خوانیم که به غیر از فیسبوک، کمپانی های دیگر نیز در حال حاضر مشغول گسترش الگوریتم های رمزگذاری شان هستند که از میان آنها می توان اسنپ چت و سرویس جیمیل گوگل را جز مثال های شاخص به حساب آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hamed shakeri
    hamed shakeri | ۲۵ آبان ۱۳۹۶

    شما هم مثل من میخواستید فیلمهای روزیاتو رو ببینید که اومدید اینجا؟! ?

  • ali
    ali | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    یعنی اینقدر آمریکا شیر تو شیر یکی پیدا نمیشه یه دوتا چک بخوابونه زیر گوش تیم کوک تا حساب کار دستش بیاد واسه بقیه درس عبرت بشه کار به جایی رسیده چند تا شرکت فسقلی و نوکیسه هم دارن کل سیستم قضایی و امنیتی به شت میکشن اینجاست که باید سیاست چماق و هویچ بکار گرفت.?

مطالب پیشنهادی