ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از ارائه کیت توسعه دهندگان برای واقعیت مجازی خبر داد

برای آنها که با دنیای تکنولوژی سر و کار ندارند توسعه و پیشرفت واقعیت افزوده اتفاقی است که نمی توان منبع و منشا آن را مشخص کرد. اما آنها که از نزدیک پیشرفت های اهالی دره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

برای آنها که با دنیای تکنولوژی سر و کار ندارند توسعه و پیشرفت واقعیت افزوده اتفاقی است که نمی توان منبع و منشا آن را مشخص کرد. اما آنها که از نزدیک پیشرفت های اهالی دره سلیکون را دنبال می کنند، خود شاهد روند تکاملی آن بوده اند.

یکی از شرکت هایی که مدتهاست در این زمینه فعالیت می کند کوالکام است که تمام اهتمام و تلاشش را به کار گرفت تا آخرین چیپست تولیدی اش (یعنی اسنپدراگون 820) کاملا برای واقعیت مجازی موبایلی آماده باشد.

با این همه، اگر توسعه دهندگان نتوانند بیشترین بهره را از تمامی قابلیت های این چیپست ببرند آنگاه حتی داشتن این توانایی در تلفن های هوشمند نیز به کار نمی آید و تقریبا بی فایده خواهد بود.

به همین خاطر کوالکام تصمیم گرفته یک کیت جدید را برای توسعه دهندگان ارائه نماید تا پتانسیل حقیقی تلفن های همراه پیشرفته در زمینه واقعیت مجازی را به تصویر بکشد.

آنها که با تکنولوژی های واقعیت مجازی موبایل کار کرده اند احتمالا اینطور خواهند گفت که این تصمیم کوالکام با وجود آنکه قابل تقدیر و ستایش است قطعا نمی تواند باگ ها و مشکلاتی که تجربه کاربران از واقعیت مجازی را تحت تاثیر قرار می دهد رفع کند.

اما باید به اطلاع تان برسانیم که بسیاری از این مشکلات به اپلیکیشن مربوط می شوند و نه پردازنده و متاسفانه توسعه دهندگان نیز ابزارهای لازم برای اعمال تغییرات مورد نیاز و رفع مشکلات مطروحه را در اختیار ندارند.

خوشبختانه کیت توسعه نرم افزاری کوالکام می تواند برخی از تکنولوژی های موثر را در اختیار این گروه قرار دهد تا مشکلات مختلف از قبیل مدیریت انرژی، لایه گذاری واقعیت مجازی، حرکات سریع و کارایی حسگر پردازش سیگنال های دیجیتالی را بهبود بدهند.

ظاهرا کیت توسعه دهندگان این شرکت در نیمه دوم امسال از راه می رسد اما انتظار نمی رود که زودتر از این موعد عرضه گردد. در هر حال توسعه دهندگان مدتی است که تلاش های خود را برای دستیابی به یک پیشرفت قابل توجه در این زمینه آغاز کرده اند و انتظار می رود که به لطف ابزارهایی مانند این شرایط از پیش بهتر و بهتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی