ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش فاکسکان برای خرید شارپ تا هفته آینده به ثمر می نشیند

مدت هاست که شرکت فاکسکان در پی خرید شارپ است اما این اواخر مشکلاتی پیش آمد که نهایی شدن این داد و ستد را زیر سوال برد و با مشکلاتی مواجه کرد. اکنون ولی خبر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۰:۴۵

مدت هاست که شرکت فاکسکان در پی خرید شارپ است اما این اواخر مشکلاتی پیش آمد که نهایی شدن این داد و ستد را زیر سوال برد و با مشکلاتی مواجه کرد. اکنون ولی خبر می رسد که به احتمال زیاد فاکسکان در هفته ی پیش رو این قرارداد را نهایی خواهد کرد و شارپ را به تملک خود در می آورد.

در هفته های گذشته خبر رسیده بود که این قرارداد تا پای امضا شدن پیش رفته ولی در لحظه آخر، شارپ لب به سخن گشوده و از بدهی های معوقه اش گفته؛ اقدامی که مدیران فاکسکان را متعجب و حیرت زده کرده بود چرا که خود بدهی ها معادل ۳.۱ میلیارد دلار بودند.

حال گزارش می شود که مشکلات پدید آمده در بین این دو شرکت رفع گشته و وکلای هر دو کمپانی به توافقات لازم دست یافته اند. با این حال گفته می شود که چانه زنی فاکسکان برای خرید شارپ تمامی ندارد و این شرکت می کوشد تا پول کمتری به ازای هر سهم پرداخت نموده و یا به طور کلی شارپ را با ارزش پایین تری بخرد.

در این میان ولی سرمایه گذاران و سهام داران فاکسکان با خوشبینی به این خرید نگاه نمی کنند. آنها می گویند که شارپ تنها در ۹ ماه آخر سال ۲۰۱۵ مبلغی معادل ۹۶۰ میلیون دلار زیان خالص را تجربه کرده است و پرداخت مبالغ بالا برای خرید آن، همچون بر باد دادن سرمایه است.

با این حال، مدیران فاکسکان در پی افزایش درآمد خود از آیفون های اپل هستند و به همین دلیل تصمیم دارند شارپ را بخرند و تبدیل به تامین کننده اصلی نمایشگر برای آیفون شوند. این در حالیست که اپل اخیرا تلاش هایی داشته تا صرفا به یک تامین کننده متکی نباشد.

خریده شدن شارپ توسط فاکسکان، می تواند این شرکت تایوانی را تبدیل به سازنده برتر آیفون برای اپل کند. باید دید از حالا تا هفته آینده بالاخره این قرارداد پرماجرا به سرانجام خواهد رسید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RZ@
    RZ@ | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    آقا خداییش یه چی میگم دیحی جون، نظرمو تایید کن، خداییش این تایوان چقدر پیشرفته س ... هر چی میبیی یه ربطی به شرکتای تایوانی داره مادربورد و رم و و ... کلی خرت و پرت دیگه ...حالا کره جنوبی از اول پیشرفته بود، این دیگه یه دفعه از کجا پیداش شد .....

مطالب پیشنهادی