ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز همکاری مشترک TSMC و ARM برای توسعه چیپ ۷ نانومتری

شرکت های ARM و TSMC به توافقی رسیده اند که بر اساس آن، کار توسعه مشترک یک چیپ ۷ نانومتری را آغاز کنند. البته حاصل این تلاش، چیپی یکتا نخواهد بود چرا که شرکت IBM در تابستان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

شرکت های ARM و TSMC به توافقی رسیده اند که بر اساس آن، کار توسعه مشترک یک چیپ ۷ نانومتری را آغاز کنند. البته حاصل این تلاش، چیپی یکتا نخواهد بود چرا که شرکت IBM در تابستان سال ۲۰۱۵ یک چیپ ۷ نانومتری تولید کرد. دو شرکت یاد شده تصمیم دارند اولین چیپ ۷ نانومتری جهان را تولید کنند که قابلیت تجاری سازی را داشته باشد.

در حال حاضر مدت هاست که شرکت IBM و Intel رقابت میان خود برای توسعه چیپ های ۷ نانومتری را افزایش داده اند. تا حدی می توان گفت که IBM برنده این مسابقه بود اما هزینه سرسام آور تولید چنین محصولی، باعث شد تا تجاری سازی آن به سال های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ موکول شود.

اینتل هنوز برای توسعه یک چیپ ۷ نانومتری که از لحاظ قیمتی قابل تجاری سازی باشد، می کوشد، اما بعید به نظر می رسد که این کمپانی هم بتواند پیش از سال ۲۰۲۰ چنین محصولی را به دست سازندگان سخت افزار برساند.

ARM-Cortex-A32-CPU-uses-w650

به همین دلیل است که اکنون باید اهمیت بیشتری به همکاری مشترک ARM و TSMC بدهیم، هرچند که این دو شرکت در برابر قدرت نمایی های اینتل و IBM، راه دشواری برای عرض اندام در پیش دارند.

در حال حاضر باید انتظار داشت که اولین چیپ های ۱۰ نانومتری در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ از راه برسند. اینک جالب است ببینیم که در سال آینده، نتیجه این همکاری به کجا می رسد و چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    IBM آبی بزرگ

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به شرکت های ARM و Tsmc بنازم

مطالب پیشنهادی