ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن وی آر اواخر 2016 با قیمت 400 دلار عرضه می شود

پلی استیشن وی آر را می توان خوش قیمت ترین هدست واقعیت مجازی غیر موبایلی خواند که وابستگی کاملی به کنسول پلی استیشن 4 دارد. این دستگاه که پیش از این با نام رمز Project Morpheus ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

پلی استیشن وی آر را می توان خوش قیمت ترین هدست واقعیت مجازی غیر موبایلی خواند که وابستگی کاملی به کنسول پلی استیشن 4 دارد. این دستگاه که پیش از این با نام رمز Project Morpheus شناخته می شد، بعدها پلی استیشن وی آر نام گرفت و حالا قرار است با قیمت 399 دلار (399 یورو، 349 پوند و 44980 ین) طی ماه اکتبر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

سونی به خبرنگاران حاضر در کنفرانس بازی سازان گفت که بیش از 230 توسعه دهنده در حال کار روی هدست هستند و از اکتبر تا پایان سال، انتظار 50 بازی برای این پلتفرم را می توان داشت.

یکی از این 50 بازی، ورژن مخصوصی از Star Wars Battlefront برای پلی استیشن وی آر است. با این حال، در کنار هدست 400 دلاری سونی، بازی Playroom VR هم به رایگان عرضه خواهد شد.

آخرین به روز رسانی سخت افزاری دستگاه نیز خبر از تغییرات اندک نسبت به ورژن آزمایشی دستگاه دارد. پلی استیشن وی آر از نمایشگر 5.7 اینچی OLED با رزولوشن 1920 در RGB در 1080 بهره می برد (که برای هر چشم معادل 960 در RGB در 1080 خواهد بود). زاویه دید نیز 100 درجه است و 9 LED ردیاب حرکت نیز حرکات 360 درجه سر را تشخیص داده و با میزان تاخیر 18 میلی ثانیه ای انتقال می دهند.

playstation_vr_specs

همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، بسته کامل دستگاه شامل کابل ها و یک پردازنده خارجی است که به پلی استیشن 4 و پلی استیشن وی آر متصل می شود. با این حال، شما مجبورید در کنار آن یک پلی استیشن کمرا با قیمت 60 دلار هم بخرید.

با این حال، اجباری در خرید PlayStation Move نیست و با همان دوال شاک 4 می توان همه بازی ها را انجام داد. اما قطعا سونی باندل های مخصوصی که Move و کمرا درون آن ها گنجانده شده را هم معرفی خواهد کرد.

علاوه بر محتوای واقعیت مجازی، این هدست قابلیت نمایش محتوای عادی پلی استیشن 4 در حالت سینمایی را نیز دارا است. در واقع اگر می خواهید یک فیلم سینمایی را تنها تماشا کنید یا یک بازی را بدون اشغال کردن تلویزیون انجام دهید، پلی استیشن وی آر حکم نمایشگر دوم را برای شما ایفا خواهد کرد.

پلی استیشن وی آر یک بسته سخت افزاری جداگانه برای پلی استیشن 4 محسوب می شود که البته قیمت آن برابر با بهای یک کنسول با هارد یک ترابایتی است. اما نباید فراموش کرد که آکیلس ریفت 600 دلار و اچ تی سی وایو 800 دلار قیمت دارند و پلی استیشن وی آر به مراتب ارزان تر است و نیازی هم به یک کامپیوتر هزار دلاری ندارد.

در زیر می توانید تصاویر بسته بندی کنسول و هدست را مشاهده کنید.

playstation_vr_price_release_date_1

playstation_vr_price_release_date_2

playstation_vr_price_release_date_3

playstation_vr_price_release_date_6

playstation_vr_price_release_date_5

playstation_vr_price_release_date_4

playstation_vr_price_release_date_7

playstation_vr_price_release_date_8

playstation_vr_price_release_date_9

playstation_vr_price_release_date_10

playstation_vr_price_release_date_11

playstation_vr_price_release_date_12

playstation_vr_price_release_date_13

playstation_vr_price_release_date_14

playstation_vr_price_release_date_17

playstation_vr_price_release_date_16

playstation_vr_price_release_date_18

playstation_vr_price_release_date_19

playstation_vr_price_release_date_20

playstation_vr_price_release_date_23

playstation_vr_price_release_date_22

playstation_vr_price_release_date_21

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی