ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست Helio X25 مدیاتک به طور اختصاصی برای Pro 6 میزو توسعه داده شده

تاکنون تمامی شایعاتی که در رابطه با تلفن هوشمند  Meizu Pro 6 وجود داشته اند به حضور 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرده اند و به نظر می رسد این ویژگی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

تاکنون تمامی شایعاتی که در رابطه با تلفن هوشمند  Meizu Pro 6 وجود داشته اند به حضور 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرده اند و به نظر می رسد این ویژگی ها به طور قطع در پرچمدار آتی این شرکت موجود باشند.

در همین زمینه گفته می شود که چیپست این دستگاه نیز نمونه ویژه ای است که توسط مدیاتک توسعه یافته. در همین راستا امروز مدیاتک طی یک رویداد خبری از خط تولید تراشه های Helio خود سخن گفته و توضیحاتی را راجع به X20 که نخستین چیپست 10 هسته ای آن به شمار می رود عنوان داشته. در مراسم مذکور، نماینده شرکت میزو نیز روی صحنه رفته و در مورد تراشه ای جدید با نام X25 صحبت نموده.

در این بین می بایست خاطر نشان سازیم چیپست Helio X25 با همکاری میزو و مدیا تک توسعه یافته و ذکر می گردد اولین بار به صورت اختصاصی در تلفن هوشمند Pro 6 راهی بازار خواهد شد.

این محصول جدید در واقع نمونه بهینه سازی شده از X20 به حساب می آید و بر پایه ی معماری سه خوشه ای استوار است، که یک خوشه آن شامل دو هسته ی Cortex A72 شده و دو خوشه ی دیگر هر یک ۴ هسته ی A53 با فرکانس های کاری متفاوتی را در خود جای داده اند.

gsmarena_002

ناگفته نماند فرق عمده مابین X20 و X25 در «کلاستر توروبو» آنها خلاصه می گردد. این خوشه شامل هسته های پردازشی A72 می شود و در مدل کنونی فرکانس کاری آنها روی ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده حال آنکه مدیاتک این فرکانس را در چیپست آتی اش به ۲.۵ گیگاهرتز رسانده.

ضمناً کلاک پردازنده ی گرافیکی نیز روی ۸۵۰ مگاهرتز قرار گرفته و البته توسعه دهندگان می گویند علیرغم بهینه سازی های رخ داده در دستاورد تازه شان مصرف انرژی محصول نهایی فرق چندانی نسبت به گذشته نداشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی