ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 7 بهره مند از چیپست اگزینوس سریع تر از مدل مجهز به اسنپدراگون 820 است [تماشا کنید]

هر زمان که محصولی با دو چیپست به بازار عرضه می گردد این سوال در ذهن بسیاری شکل می گیرد که کدامیک سرعت بیشتری دارند. همین امر در مورد تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

هر زمان که محصولی با دو چیپست به بازار عرضه می گردد این سوال در ذهن بسیاری شکل می گیرد که کدامیک سرعت بیشتری دارند. همین امر در مورد تلفن های هوشمند گلکسی اس 7 و مدل اج مطرح می شود که چند روزی بیشتر از عرضه آنها نمی گذرد.

در این دو محصول سامسونگ برخی از نسخه ها را به چیپست تازه کوالکام یعنی اگزینوس 820 مجهز کرده و در برخی دیگر تصمیم گرفته که به اگزینوس هشت هسته ای 8890 متکی باشد.

البته اینکه دستگاه شما کدامیک از این دو را در خود داشته باشد، کاملا به منطقه ای بستگی دارد که در آن زندگی می کنید؛ در اغلب بخش های آمریکا این دو پرچمدار از اسنپدراگون 820 بهره می برند و اگزینوس 8890 نیز در کانادا، اروپا و بازارهای بین المللی به کاربران عرضه شده.

این دو سیستم روی چیپ، به لحاظ طراحی اختلاف چندانی با هم ندارند اما سوال اینجاست که آیا عملکردشان هم شبیه به هم است؟ پاسخ به این سوال هم مثبت است و هم منفی. در حال حاضر برای روشن شدن چنین مساله ای از آنتوتو یا تست های بنچمارک و تست های «حقیقی» که با الهام از کاربری واقعی دستگاه در زندگی روزمره طراحی شده اند بهره گرفته می شود.

اگر خاطرتان باشد، هفته گذشته گزارشاتی منتشر شد که نشان می داد، اسنپدراگون 820 از اگزینوس بهتر عمل می کند و توانسته امتیاز 129865 را به دست آورد. اما آیا این آزمایشات که در محیط لابراتوار انجام می شوند مشخص می کنند که در عمل کدام چیپست سریع تر است؟

حالا که هر دوی این دستگاه ها به بازار عرضه شده، امکانی به وجود آمده تا این مساله مورد ارزیابی قرار گیرد و آنطور که در یکی از ویدئوهای منتشر شده در این باره آمده، گلکسی اس 7 بهره مند از اگزینوس 8890 سریع تر از نوع دارنده اسنپدراگون 820 است.

در این ویدئو مشاهده خواهید کرد که مدل همراه با اگزینوس 8890 اپلیکیشن ها را با سرعت بیشتری بوت کرده و می گشاید و ویدئوها را هم سریعتر رندر می کند. البته متغیرهای زیادی دراین اختلاف عملکردی دخیل هستند مثلا اینکه چون اگزینوس و موبایل های یاد شده هر دو محصول سامسونگ هستند بهتر توانسته عملکردشان را با هم سازگار نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • :-)
    :-) | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اگزینوس یه بدی داره اینکه هیچ بدی نداره ;-) ولی خدایی عالیه.

  • ...
    ... | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اون دوستایی که ناراحت بودن میگفتن سامسونگ نسخه اسنپدراگون که بهتره رو فرستاده آمریکا و اون بدهارو به ما الان خوشحال میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی