ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اپلکیشن های فراگیر مایکروسافت، تابستان آتی به اکس باکس وان می آیند

کمپانی مایکروسافت مدتی نسبتا طولانی است که خبر از عرضه اپلیکیشن های فراگیر خود روی پلتفرم اکس باکس وان می دهد اما تا پیش از امروز، دقیقا نمی دانستیم که باید چه زمانی منتظر این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

کمپانی مایکروسافت مدتی نسبتا طولانی است که خبر از عرضه اپلیکیشن های فراگیر خود روی پلتفرم اکس باکس وان می دهد اما تا پیش از امروز، دقیقا نمی دانستیم که باید چه زمانی منتظر این قابلیت باشیم. اهالی ردموند در مصاحبه اخیر خود طی همایش GDC 2016 اعلام کرده اند که روند ادغام اکوسیستم پی سی و گیمینگ روی کنسول بزودی آغاز می شود و کاربران در تابستان آتیف به اپلیکیشن های فراگیر ویندوز 10 دسترسی می یابند.

ردموندی ها برنامه دارند که با ترکیب کردن قابلیت های کلیدی اکس باکس استور و ویندوز استور، اپلیکیشن هایی تولید نمایند که روی تمام پلتفرم های موبایل، پی سی، تبلت و کنسول های خانگی اجرا می شوند. مایکروسافت این پروژه را «پلتفرم فراگیر ویندوز» می خواند که البته به اعتقاد تیم سویینی، یکی از موسسین کمپانی اپیک گیمز، حکایت از انحصار طلبی مایکروسافت دارد.

سویینی می گوید که مایکروسافت با این کار، اکوسیستمی محدود فراهم می آورد و بازی سازان مجبور خواهند شد که با استفاده از ابزارهای این کمپانی، عناوینی بسازند که در انحصار آن ها خواهد بود. مایکروسافت اگرچه با این دست از نظرات مخالف است اما ظاهرا سعی دارد تا با توجه بازخوردهای مخاطبان، پلتفرم اپلیکیشن های خود را بهبود بخشد.

در حال حاضر، بازی هایی که روی مایکروسافت استور قرار می گیرند، ویژگی هایی بسیار محدود دارند و از معماری SLI و یا Crossfire کارت های گرافیک Nvidia و AMD پشتیبانی نمی کنند. اما جیسون رونالد، مدیر محصولات مایکروسافت، می گوید که با عرضه اپلیکیشن های فراگیر، امکان اجرای بازی های ویدیویی با گرافیکی بسیار بالاتر و مطابق استانداردهای مد نظر گیمرها فراهم می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • sam
    sam | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    سلام من یه سوال داشتم یعنی میشمه برنامه هایی مثل world و فوتوشاپ و power point رو تو اکس باکس اجرا کرد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی