ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل اطلاعات کامل مینی پی سی جدید NUC خود را منتشر کرد

اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال، اینتل توضیحات بسیار مختصری در رابطه با مینی پی سی NUC خود عنوان داشت که از پردازنده های بسیار قدرتمند Core i7 اسکای لیک این شرکت بهره می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال، اینتل توضیحات بسیار مختصری در رابطه با مینی پی سی NUC خود عنوان داشت که از پردازنده های بسیار قدرتمند Core i7 اسکای لیک این شرکت بهره می برد. اما این کمپانی امروز و در جریان برگزاری رویداد GDS به شکل کاملی به معرفی محصول یاد شده پرداخته و جزئیات مختلف آن همانند مشخصه های فنی، قیمت و زمان عرضه اش را ذکر نموده.

NUC6i7KYK جدید که با اسم رمز «Skull Canyon» هم شناخته می شود از یک تراشه ۴۵ واتی و چهار هسته ای اسکای لیک Core i7-6770HQ با فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز (۳.۵ گیگاهرتز در مد توربو) بهره می برد و با خود پردازنده ی گرافیکی مجتمع Iris Pro 580 را به همراه دارد.

ناگفته نماند که این پردازنده ۷۸ یونیت اجرایی اینتل را در خود جای داده و به ۱۲۸ مگابایت کش eDRAM مجهز است. پورت تاندربولت ۳ (با پشتیبانی از USB ۳.۱ نسل دوم) و پشتیبانی از حافظه های DDR4 نیز از دیگر مشخصه های این دیوایس به حساب می آیند.

ضمناً کاربران قادر خواهند بود SSD های دارای رابط M.2 SATA و PCI Express را نیز روی آن به کار بسته و از وای-فای و بلوتوث مجتمع اش هم استفاده های لازم را ببرند. اینتل در محصول تازه اش مجموعه ای کامل از پورت ها را هم به افراد ارائه کرده که از جمله ی آنها می توان به یک درگاه تمام-اندازه HDMI 2.0، یک خروجی mini DisplayPort 1.2، چهار پورت USB 3.0، یک جک هدفون، یک درگاه کارت حافظه SD، یک پورت LAN و یک سنسور اینفرارد برای استفاده از کنترل از راه دور اشاره داشت.

NUC های استاندارد شکل و شمایلی معمولی دارند، اما در نسخه ی Skull Canyon شما با ظاهری قدری متفاوت رو به رو هستید. دستگاه در این نسخه قدری عریض تر و مسطح تر شده (ابعاد آن به شکل دقیق با ۲۱۶ در ۱۱۶ در ۲۳ میلیمتر برابری می کنند) و روی بدنه اش نیز یک اسکلت حک گشته است.

ناگفته نماند وقتی مینی پی سی NUC را خریداری می کنید لازم است رم، سیستم عامل و حافظه ی ذخیره سازی داده ها را به صورت جداگانه تهیه نمایید. اینتل مدل پایه را با قیمت ۶۵۰ دلار به دست کاربران خواهد رساند و می گوید محصول با ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم معمول، ۲۵۶ گیگابایت SSD و ویندوز ۱۰ هزینه ای ۹۹۹ دلاری را در پی خواهد داشت.

ثبت پیش سفارش برای کامپیوتر یاد شده از آوریل امسال در سایت Newegg آغاز می گردد و عرضه ی آن هم به ماه می موکول شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    فکر کنم این سیستم مصداق بارز ضرب‌المثل معروف فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه هست!

  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    اون وقت این کجاش مینی pc بود با این سیستمه خفتش???

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

      اندازش چون کوچیکه اسمشو مینی پیسی گذاشتن

مطالب پیشنهادی