ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بخشی از سرویس iCloud اپل توسط خدمات ابری گوگل ارائه خواهد شد

شواهد حکایت از آن دارند که واحد خدمات ابری گوگل پس از جذب اسپاتیفای در ماه فوریه، توانسته است یک مشتری بسیار مهم دیگر، یعنی اپل را نیز با خود همراه نماید. در همین راستا «فایننشال تایمز» ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

شواهد حکایت از آن دارند که واحد خدمات ابری گوگل پس از جذب اسپاتیفای در ماه فوریه، توانسته است یک مشتری بسیار مهم دیگر، یعنی اپل را نیز با خود همراه نماید. در همین راستا «فایننشال تایمز» و «CRN» گزارش کرده اند اهالی کوپرتینو بنا دارند با عقد قراردادی چند صد میلیون دلاری، قسمتی از سرویس iCloud خود و دیگر خدمات مشابه شان را از طریق واحد راهکارهای ابری ساکنین مانتین ویو به کاربران عرضه نمایند.

منابع گوناگون می گویند اپل در زمان حال برای ارائه ی سرویس های یاد شده از ترکیبی از وب سرویس های آمازون، آژور مایکروسافت و دیتا سنترهای اختصاصی خودش کمک می گیرد.

البته در این بین هیچ یک از دو کمپانی مذکور حاضر نگشته اند اخباری که در بالا به آنها پرداختیم را رد یا تائید نمایند، ولی CRN اظهار نموده ارزش قرارداد مابین دو اَبَر برند دنیای تکنولوژی رقمی در حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

از ظواهر امر اینطور بر می آید گوگل در تلاش است تا با ارائه ی پیشنهاد ها و راهکارهای بهتر مشتریان بزرگتری را جذب خدمات ابری اش نموده و رقابتی نزدیک را با مایکروسافت و آمازون تجربه نماید.

«امیر افراطی»، از «The Information» هم طی توییتی نوشته است، "اپل برای آغاز بهره گیری از زیر ساخت های غول دنیای جستجوهای اینترنتی حداقل به یک سال صرف زمان نیاز دارد و شاید همین امر سبب شود مانتین ویویی ها عملاً عایدی چندانی از این همکاری به دست نیاورند."

بد نیست خاطر نشان کنیم، اگرچه در عمل به نظر می رسد یکی از زیر مجموعه های آلفابت به پیروزی کم نظیر دست یافته ولی تولید کننده ی آیفون در برنامه ی بلند مدت خود توسعه دیتا سنترهای فعلی اش و ساخت زیر مجموعه های مشابه و توانمند جدید را در دستور کار دارد. به این صورت در روزهایی نه چندان دور سرویس هایی همانند iCloud می توانند به این پایگاه های داده نقل مکان نمایند تا همه ی جزئیات بیش از پیش تحت نظر تیم کوک و یارانش باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی