ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت امکان برگزاری تورنومنت را روی اکس باکس وان به بازی سازها می دهد

مایکروسافت قصد دارد ویژگی جدیدی به اکس باکس لایو بیافزاید. طی کنفرانس بازی سازان، مایکروسافت از «برنامه تورنومنت های اکس باکس لایو» پرده برداشت که طی آن، توسعه دهندگان بازی، ابزار لازم برای ایجاد و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت قصد دارد ویژگی جدیدی به اکس باکس لایو بیافزاید. طی کنفرانس بازی سازان، مایکروسافت از «برنامه تورنومنت های اکس باکس لایو» پرده برداشت که طی آن، توسعه دهندگان بازی، ابزار لازم برای ایجاد و اداره یک تورنومنت eSports را روی اکس باکس لایو پیدا می کنند.

جیسون رونالد، مدیر گروه تکنولوژی پیشرفته اکس باکس گفت که برنامه جدید برای ایجاد تورنومنت ها این قابلیت را خواهد داشت تا بازی سازها بنا به شکلی که می پسندند، تورنومنت را اجرا کنند. این برنامه نه تنها روی اکس باکس وان، بلکه روی ویندوز 10 هم قابل اجرا است تا میزان نفوذ پذیری پلتفرم فراگیر ویندوز را افزایش دهد. رونالد می گوید: «اکس باکس لایو قطعه اتصالی میان تمام دستگاه ها در اکوسیستم ما است.»

مایکروسافت در حال همکاری با کمپانی های فعال در حوزه بازی های رقابتی مثل ESL و FaceIt است تا برنامه تورنومنت های اکس باکس لایو را فراگیر سازد.

شرکت ESL که بزرگ ترین تورنومنت های جهانی را برگزار می کند، در بیانیه ای به گیم اسپات گفت: «این رابطه یک تحول بزرگ برای ورزش های الکترونیک محسوب می شود و به بازی سازها و ناشران اجازه می دهد تا دسترسی ساده و خودکاری روی تورنومنت های زنده داشته باشند. همچنین به آن ها قابلیت آماده سازی تدارکات و اداره امور این چنینی را می دهد.»

مدیر عامل FaceIt، نیکولو مایستو نیز فرا رسیدن برنامه تورنومنت های اکس باکس لایو را «لحظه ای به یاد ماندنی» در تاریخ و آینده بازی های رقابتی دانست.

در حال حاضر، مایکروسافت فقط با دو کمپانی ESL و FaceIt روی این مسئله کار می کند اما به زودی شرکای تجاری بیشتری نیز معرفی می شوند. شرکتی چون مایکروسافت با تجربه مسابقات قهرمانی جهان هیلو، تجربه بسیاری در این زمینه دارد و با توجه به اینکه یک پلتفرم به بزرگی اکس باکس را در اختیار دارد، می تواند کمک بزرگی به پیشرفت مسابقات و ورزش های الکترونیک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rafa
    Rafa | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    آورین،امیدوارم هرچه زودتر عملی شه

مطالب پیشنهادی