ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

10 تحول هیجان انگیز برای 2016 F1؛ پیشوازی برای فصل جدید فرمولاوان

به مناسبت آغاز فصل جدید مسابقات فرمول یک در پیست آلبرت پارک ملبورن در کشور استرالیا از انتظارات و امیدواری های خود پرده برداری خواهیم کرد و امیدواریم که فصل جدیدمسابقات فرمول یک همانند دو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

به مناسبت آغاز فصل جدید مسابقات فرمول یک در پیست آلبرت پارک ملبورن در کشور استرالیا از انتظارات و امیدواری های خود پرده برداری خواهیم کرد و امیدواریم که فصل جدیدمسابقات فرمول یک همانند دو سال قبل که با پیروزی های پی در پی و قدرت بلامنازع تیم مرسدس بنز همراه بود نباشد و شاهد رقابت های جذاب تر به همراه هیجان بیشتر از این رشته ورزشی که ذاتی پرهیجان دارد باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به 10 نکته مهم و اثر گذار در فصل جدید مسابقات بپردازیم.

1.تنها شاهد پیروزی 3 راننده نباشیم!

در سال 2012 میلادی و در 7 مسابقه اول، هفت راننده مختلف توانستند پیروز مسابقات شوند. اما در دو سال گذشته پیروزی ها بین 3 راننده تقسیم شده است. یعنی در کل فصل مسابقات تنها 3 فرد مختلف برنده رقابت ها شدند که همانطور که واضح و مبرحن است در اکثر رقابت ها رانندگان تیم مرسدس یعنی لوییس همیلتون و نیکو رزبرگ پیروز رقابت بودند و خود تیم مرسدس هم با اختلاف بسیار نسبت به رقبا قهرمانی بخش تیمی را اذان خود کرده است. امیدواریم که امثال شاهد برندگان بیشتری باشیم.

F1-3

2.رقابت مرسدس و فراری

سال گذشته تنها تیمی که توانست مرسدس را در 3 رقابت شکست دهد فراری بود و راننده مشهور و آلمانی این تیم یعنی سباستین فتل توانست این پیروزی ها را برای فراری به ارمغان بیاورد. فراری پس از دورانی که پشت سر هم قهرمانی در فرمول یک را با راننده شهیر خود یعنی مایکل شوماخر کسب می کرد سالیان سال است که پشت سر گذاشته و در کسب عنوان قهرمانی ناکام بوده است.

در دوره جدید فرمول یک که خودروها هیبرید شده اند و مرسدس توانست از فرصت بدست آمده بیشترین بهره را ببرد و دوسال پیاپی قهرمان رقابت ها شود. فراری همچنان کم فروغ بوده است اما تیم فراری با توجه به این که روزهای موفقیت آمیزی را در تست های پیش فصل داشته است انتظارات را از خود بالا برده و کارشناسان پیش بینی کرده اند که از همین رقابت اول یعنی رقابت استرالیا باید شاهد رقابت بین این دو تیم باشیم.

3.ردبول حرفی برای گفتن در پیست داشته باشد.

صاحب تیم ردبول یعنی دیتریش ماتیز و دیگر مدیران تیم در طی فصل گذشته بارها تهدید به ترک مسابقات فرمول یک به دلیل نبود موتوری قابل رقابت با موتور مرسدس بنز کردند و این تیم سال بسیار سختی را با خرابی های مکرر و قدرت پایین موتور شرکت رنو داشته است و دیگر سازندگان هم حاضر به دادن موتور خود به ردبول نشده اند. به همین دلیل امیدواریم بدشانسی های تیم ردبول هم تمام شوند و آن ها به رقابت با مرسدس بپردازند.

F1-2

4.هوندا یک موتور قدرتمند و قابل اعتماد برای مک لارن بسازد

تیم هوندا مک لارن پس از سالیان سال که در اواخر و اوایل دهه80 و 90 میلادی تیم بسیار قدرتمندی بودند. از فصل 2015 بار دیگر گرد هم آمدند تا به رقابت با سایرین بپردازند. اما شروع آنها بسیار ضعیف و مفتضحانه بود.

به گونه ای که در فصل 2015 تنها 27 امتیاز را کسب کردند. فرناندو آلونسو پس از 5 سال حضور در تیم فراری که در نهایت نتوانست قهرمانی در رقابت ها را کسب کند خارج شد و به تیم مک لارن پیوست تا بلکه بتواند دوره ای جدید را در این تیم شروع کند و با توجه به سابقه درخشان هوندا مک لارن به عنوان یک تیم، انتظارات از آن ها بسیار بالا بود.

اما خرابی های متعدد و نبود قدرت کافی در موتور هوندا باعث شد که فرناندو آلونسو ضعیف ترین فصل خود در سال 2015 در طی سابقه حضورش در مسابقات فرمول یک سپری کند.

با توجه به تست های پیش فصل به نظر مک لارن مشکلات سال گذشته خود را حل کرده است و هوندا توانسته 223 اسب بخار قدرت بیشتر از موتور خود استخراج کند و باید منتظر بود و دید که عملکرد آن ها در طی این فصل چگونه خواهد بود.

5.آیا نیکو رزبرگ می تواند هم تیمی خود را در راه قهرمانی شکست دهد؟

3 مسابقه مانده به پایان فصل گذشته همیلتون قهرمان رقابت های سال 2015 شد. اما در 3 مسابقه باقی مانده نیکو رزبرگ توانست پیروزی را کسب کند و به نظر با آمادگی بسیاری فصل 2016 را شروع خواهد کرد.

F1-4

رزبرگ در میانه های فصل با بدشانسی هایی روبه رو شد و عملکرد عالی همیلون او را از قهرمانی بخش انفرادی دور کرد. باید دید که رقابت درون تیمی مرسدس به عنوان قهرمان دو دوره اخیر مسابقات چگونه خواهد بود و آیا نیکو رزبرگ می تواند طعم قهرمانی را برای اولین بار در فصل 2016 بچشد یا خیر.

6.بعد از 30 سال یک تیم آمریکای به مسابقات فرمول یک آمده.

گن هس که در مسابقات نسکار آمریکا صاحب یک تیم با نام خود است. در مسابقات فرمول یک هم تیمی جدید تاسیس کرده و بعد از سال 1986 شاهد حضور یک تیم آمریکایی در این مسابقات خواهیم بود. تیم هس از موتور 2016 فراری استفاده خواهد کرد و دو راننده خوب را به استخدام خود درآورده است.

رومن گروژون فرانسوی که روزهای خوبی را در تیم لوتوس پشت سر گذاشت اما به دلیل مشکلات عدیده ای که در دو سال اخیر تیم لوتوس رنو داشت کم فروغ ظاهر شده است. دیگر راننده این تیم استفان گوتیرز است که دو سال برای تیم ساوبر رانندگی کرده و سال قبل به عنوان راننده تست در تیم فراری حضور داشته است.

در هر صورت با توجه به قدرت خوب موتور فراری تیم هس قطعا در میانه های جدول خواهد جنگید اما فصل اول آنها در مسابقات فرمول یک قطعا سالی سخت برای آن ها خواهد بود.

7.رانندگان جوان بسیاری در این فصل رقابت می کنند

مکس ورشتپن راننده 18 ساله تیم تورو روسو دومین سال حضور خود را در رقابت ها تجربه می کند. او سال قبل در رده 12 قرار گرفت اما به عنوان یکی از بهترین رانندگان با توجه به عملکرد خودرویش در فصل قبل شناخته شد.

هم تیمی او یعنی کارلوس ساینز جونیور و دنیل کیات راننده تیم ردبول تنها 21 سال دارند. و حضور پاسکال ویرلن قهرمان سال قبل مسابقات دی تی ام در تیم مانور می تواند میانگین سنی رانندگان حاضر در مسابقات فرمول یک را بسیار پایین بیاورد.

F1-10

8.یک رقابت جدید به همراه بازگشت پیست های قدیمی

رقابت های فصل 2016 به 21 مسابقه رسیده است، بیشترین در کل تاریخ مسابقات فرمول یک. رقابت آلمان دوباره به تقویم بازگشته است و پیست درون شهری باکو آذربایجان برای اولین بار میزان مسابقات فرمول یک خواهد بود. به همین دلایل شاهد طولانی ترین فصل مسابقات خواهیم بود.

9.شاهد لاستیک های بهتری در این فصل باشیم

شرکت پیرلی به عنوان تنها سازنده لاستیک مسابقات فرمول یک برای همه تیم ها شناخته می شود و برای فصل جدید لاستیک فوق العاده نرم یا الترا سافت با دور بنفش را عرضه کرده است.

دیگر لاستیک ها هم سوپرسافت، مدیوم و لاستیک هارد است که از آن برای شروع رقابت می توان استفاده کرد. لاستیک های مخصوص باران هم همچنان در شرایط بارانی استفاده خواهند شد.

10.بازگشت تیم رنو به مسابقات

شرکت رنو پس از این که چندین سال پیاپی تنها در بخش ساخت موتور فعال بود. خود وارد دایره رقابت شده و با خریداری امکانات و تجهیزات تیم لوتوس به این رقابت ها بازگشته است.

رنو در اواسط دهه2000 میلادی توانست با همراه فرناندو آلونسو فراری را از تاج تخت رقابت ها به پایین بکشد اما در ادامه به دلیل ثابت شدن تقلب و تصادف به عمد یکی از رانندگان به کناره پیست از رقابت ها خارج شد و تنها به تولید موتور پرداخت.

F1-11

حال بخش رنو ریسینگ به مسابقات بازگشته است و تعداد کارخانه های خودروسازی حاضر در این رقابت ها به عدد 4 رسیده است. باید دید که آیا رنو می تواند دیگر تیم هایی که از موتور رنو استفاده می کنند همانند ردبول را شکست دهد یا خیر.

گفتنی است مرحله اول این مسابقات فردا (1 فرودین 95) برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند پخش زنده رقابت اصلی را راس ساعت 8.5، از طریق شبکه ورزش مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی